Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 14 feb 2017 17:58

ARB schreef:
heijkants schreef:Rij al paar jaar met 52-39.
Nooit geen problemen mee gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oke, paar jaar, maar ook FC-6800?

ja die zat toen op mijn canyon ultimate , en daar zat als standaard ook 52-36 op
prima voor in de heuvels maar niet voor op het vlakke voor mij.
veranderd naar 52-39 en daar geen problemen mee gehad.

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 14 feb 2017 18:47

@Idtriatleet Nee, ook nog geen nuttige tips gehad. Het probleem zal ook bij de nieuwe ultimate's gaan spelen. Misschien dat er dan slimme oplossingen komen.

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 14 feb 2017 19:07

@ bospaadje : thanks, @ ruudruud : goeie tip
Geweldig forum ! Nog een vraag :
Weet iemand of er andere merken fietscomputers/GPS compatibel zijn met de Garmin mount (wegens H31 cockpit, waar enkel een garmin mount voor bestaat) ?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 feb 2017 20:07

heijkants schreef:Rij al paar jaar met 52-39.
Nooit geen problemen mee gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus altijd problemen mee gehad? :ugeek:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

k33z
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 15 feb 2017 09:59

Mijn Endurace CF SLX staat al even in de Tacx en dit gaat prima. Ik heb het plastic plaatje dat op de foto staat voorzichtig met een platte schroevendraaier verwijderd. Heeft verder geen functie, puur esthetisch (zit met wat lijm vast). Als je dit plaatje hebt verwijderd zie je de as en kan je dus een Tacx as monteren.

Plaatje moet ik straks weer terug monteren met wat lijm / dubbelzijdig tape zodra ik weer naar buiten ga met deze fiets.

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 15 feb 2017 11:12

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Inflite. Sinds vandaag zitten er kortingen op. Zou dit een reden hebben? Einde veldritseizoen?

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 15 feb 2017 11:25

k33z schreef:Mijn Endurace CF SLX staat al even in de Tacx en dit gaat prima. Ik heb het plastic plaatje dat op de foto staat voorzichtig met een platte schroevendraaier verwijderd. Heeft verder geen functie, puur esthetisch (zit met wat lijm vast). Als je dit plaatje hebt verwijderd zie je de as en kan je dus een Tacx as monteren.

Plaatje moet ik straks weer terug monteren met wat lijm / dubbelzijdig tape zodra ik weer naar buiten ga met deze fiets.
Bij mij is het plaatje van metaal en het zit met een schroefje vast. We hebben het over hetzelfde toch? En de derailleur zit er ook aan vast. Of gaat die wel weer in positie als de tacx as erin gaat? Welke adapter heb je overigens? Die van tacx?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4636
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 feb 2017 11:57

Bospaadje schreef:Ok, wist ik niet. wat gebeurd er als de buurvrouw in kwestie had getekend met een kruisje en bij hoog en laag had beweerd niets te hebben gekregen?
Dan heeft het vervoersbedrijf een probleem, en mogen zij uitzoeken waar het pakket is gebleven. En uiteraard er voor zorgen dat jij je pakket alsnog krijgt of je geld terug. (daarvoor is het verzekerd verzenden)

Gebruikersavatar
ldtriatleet
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21

Gebruikersavatar ldtriatleet 15 feb 2017 13:21

koekkiejakkie schreef:
k33z schreef:Mijn Endurace CF SLX staat al even in de Tacx en dit gaat prima. Ik heb het plastic plaatje dat op de foto staat voorzichtig met een platte schroevendraaier verwijderd. Heeft verder geen functie, puur esthetisch (zit met wat lijm vast). Als je dit plaatje hebt verwijderd zie je de as en kan je dus een Tacx as monteren.

Plaatje moet ik straks weer terug monteren met wat lijm / dubbelzijdig tape zodra ik weer naar buiten ga met deze fiets.
Bij mij is het plaatje van metaal en het zit met een schroefje vast. We hebben het over hetzelfde toch? En de derailleur zit er ook aan vast. Of gaat die wel weer in positie als de tacx as erin gaat? Welke adapter heb je overigens? Die van tacx?
Dat kleine schroefje moet je dan wel weer terugplaatsen om derailleur vast te zetten. Alleen dat zwarte plaatje er tussenuit halen.
En volgens mij hoeft dat plaatje ook niet perse terug als je buiten gaat fietsen. Is alleen wat mooier.

k33z
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 15 feb 2017 21:13

De Tacx adapter inderdaad voor een 143mm as als ik het goed uit mijn hoofd zeg.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 16 feb 2017 09:48

Gisteren middag rondje gemaakt in Valkenburg. Na de loorberg bij het opschakelen chainsuck, en daar ging mijn mooie aluplaatje wat op de achterbrug zit geplakt. De Reynolds wielen doen het lekker. Wel wat gevoeliger voor zijwind, maar mijn enige vergelijk zijn lage velgen.Afbeelding
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 16 feb 2017 10:07

Knappe fiets zo in stealth uitvoering! Ik hoop zelf binnenkort ook nog een keertje naar Limburg te kunnen, als de tijd het toelaat. Nu is het nog heerlijk rustig daar.

Plaats reactie