Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 feb 2017 12:42

Als je een frame koopt, koop je het frame.., niet groep met kabels.
Als je de 6600 groep hebt, komen de kabels er bij je shifters overdwars uit. Daar kom je dan met het nieuwe frame niet vanaf. Dat je de kabels vervolgens door het frame kan laten lopen, lijkt me wel te kunnen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 21 feb 2017 12:59

enickma schreef:Een vraag,

Rij momenteel op een wat oudere Canyon met een Ultegra 6600 groep, ben hier erg tevreden over naast de waslijnen.
Nu is het frame aan vervanging toe/ wil wat nieuws en is mijn oog gevallen op de Ultimate AL SLX. Frame kan ik kopen met korting en is een mooie deal.

Kan ik mijn Ultegra 6600 hier opzetten zonder problemen? Enig idee of de kabels al in het frame zitten of moet ik deze nog apart aanschaffen?

Bedankt alvast!
Als ik jou was, zou ik toch even nadenken en eventueel wat verder sparen om een fiets met een nieuwe groep te kopen.
6600 is minstens 9 à 10 jaar oud.
Kijk even verder voor een fiets met een 105 op en je zal een wereld van verschil merken...

Als je toch je 6600 wil houden, houd dan ook rekening met je bottom bracket.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 feb 2017 13:50

jenssss schreef:
enickma schreef:Een vraag,

Rij momenteel op een wat oudere Canyon met een Ultegra 6600 groep, ben hier erg tevreden over naast de waslijnen.
Nu is het frame aan vervanging toe/ wil wat nieuws en is mijn oog gevallen op de Ultimate AL SLX. Frame kan ik kopen met korting en is een mooie deal.

Kan ik mijn Ultegra 6600 hier opzetten zonder problemen? Enig idee of de kabels al in het frame zitten of moet ik deze nog apart aanschaffen?

Bedankt alvast!
Als ik jou was, zou ik toch even nadenken en eventueel wat verder sparen om een fiets met een nieuwe groep te kopen.
6600 is minstens 9 à 10 jaar oud.
Kijk even verder voor een fiets met een 105 op en je zal een wereld van verschil merken...

Als je toch je 6600 wil houden, houd dan ook rekening met je bottom bracket.
En als je dit advies volgt is het natuurlijk wel lekker om je oude fiets te bewaren als Winterfiets. Blijft je nieuwe ook vast en zeker weer 10 jr gespaard van ellende :mrgreen:

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 21 feb 2017 23:12

Edlisjas schreef:
Joskovic schreef:Ik ben benieuwd wie nu werkelijk die kosten gaat dragen...Canyon of Mavic. Maar het lijkt me praktisch onmogelijk om daar achter te komen. Ik kijk ook met een schuin oog naar Exalith voor mijn nieuwe wielset.
Is voor 100% voor Mavic.
Ik denk alleen transportkosten voor rekening van Canyon:
Huis naar Canyon
Canyon naar Mavic
Mavic naar Canyon
Canyon naar huis

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 24 feb 2017 23:33

ldtriatleet schreef:
k33z schreef:De Tacx adapter inderdaad voor een 143mm as als ik het goed uit mijn hoofd zeg.
@koekiejakkie

Moeten we dan de Tacx T1707 gebruiken?
Er zijn verschillende soorten steekassen verkrijgbaar.
Volgens mij Tacx T1707 of Tacx T1711 als ik het goed begrijp. Wie kan bevestigen?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

k33z
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 25 feb 2017 10:45

Ik gebruik de T1707 op mijn Endurace CF SLX, die past perfect.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 feb 2017 17:08

Ik overweeg een 2e hands Aeroad aan te schaffen. Alle boekjes ed zijn aanwezig, maar de investering is best fors. Weet iemand hoe Canyon omgaat met garantie op hun spullen bij een 2e eigenaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 27 feb 2017 20:10

Bel/mail Canyon zou ik zeggen.....
Aeroad
Grail
Ultimate

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 feb 2017 21:38

Expres nog niet gedaan. Voorwaarden zijn helder, garantie alleen voor de eerste eigenaar. Ben dus op zoek naar iemand die hands on ervaring heeft als 2e eigenaar en garantie. Canyon zal waarschijnlijk gewoon verwijzen naar hun voorwaarden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 28 feb 2017 08:48

marsman schreef:Expres nog niet gedaan. Voorwaarden zijn helder, garantie alleen voor de eerste eigenaar. Ben dus op zoek naar iemand die hands on ervaring heeft als 2e eigenaar en garantie. Canyon zal waarschijnlijk gewoon verwijzen naar hun voorwaarden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen of zeer beperkte garantie voor de tweede eigenaar zoals in de voorwaarden staat. Ik had zelf een probleem met het frame en daar is door Canyon niets mee gedaan omdat ik de 2e eigenaar was. Je kan eventueel afspreken met de verkoper dat mogelijke garantie gevallen via de verkoper lopen anders zou ik het niet zo snel doen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 feb 2017 09:08

Maar goed, je koopt een 2e hands fiets... Waarschijnlijk voor een stuk minder geld dan de nieuwprijs. Omdat deze gebruikt is, maar ook omdat de garantie eraf gaat/minder is. In mijn ogen onderdeel van de waarde van de fiets.

Ik snap wel dat je nog even informeert naar praktijk voorbeelden, om een beter beeld van je risico te krijgen. Maar als het goed is, moet het toegenomen risico (geen garantie meer) afgespiegeld zijn in de prijs die jij er voor wilt betalen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 28 feb 2017 10:47

Als je een garantieclaim indient bij Canyon en er niet bij zegt dat je de fiets tweedehands hebt gekocht, wat is dan het probleem?
Hoe kan Canyon achterhalen of jij nu de eerste eigenaar bent of niet?

Niet helemaal hetzelfde, maar ik wist van een vriend enkel zijn ordernummer.
Ik heb in mijn naam en op mijn adres een andere stuurpen voor hem geregeld.
Zorg dus gewoon dat je de factuur bij de tweedehands fiets krijgt en er is geen enkel probleem volgens mij.

(En moesten ze er dan toch moeilijk over doen, ik denk niet dat een verkoper van een duur tweedehands product je niet even wil helpen als je na x-aantal tijd problemen krijgt.)

Plaats reactie