Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 01 mar 2017 13:04

Ik verwacht dat die prijs niet klopt. De basisprijs die ze mij als crash replacement konden garanderen was 400+ euro :) (H11 overigens)

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 02 mar 2017 14:31

Heb vandaag m´n fiets binnen gekregen. Mooi volgens planning. Kan alleen de spanhendel niet van de achtersteek as af krijgen. Iemand al ervaring mee?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 mar 2017 14:47

Niet te bang zijn, kan je normaal gewoon eruit trekken en in je zadeltas//bidonshirtje stoppen. Of thuis in de kast gooien als je een juiste maat inbus in je tooltje hebt

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 04 mar 2017 14:43

Eerste ritje gemaakt. Als het altijd zo gaat op deze fiets, gelijk weer een licentie aanvragen!

Wat een power en wat een remvermogen en controle. Ook bij droog weer een groot verschil.

Wat er ook allemaal gezegd en geschreven wordt. Ik zeg, ga eerst maar eens op een fiets met schijfremmen rijden voordat je mag meepraten. ;)

Moet wel even wennen aan de andere geometrie en de zit. Voor het eerst in 35 jaar kan ik met een dubbele bidonhouder rijden. Was de enige in het peloton met dusdanige dikke kuiten dat ik ze kapot reed op de tweede bidonhouder. Denk dat de blokkjes onder het stuur langzaam aan wel verdwijnen.

Heb nog wel wat probleempjes. Schijfrem voor is iets krom. Ga ik zelf proberen op te lossen/ te richten. De spanhendel van het achterwiel krijg ik met de beste wil van de wereld niet los. Moet terug. Wel jammer, kan ik de fiets niet gebruiken. Heb Canyon gevraagd of ze een steekas met spanhendel wilden opsturen. Ik was er zelfs bereid voor te betalen. Bij hoog en bij laag Nee, Nee, Nee. Krijg ik niet. Dat vind ik wel bekrompen.

De voorderraileur loopt aan bij een bepaald verzet. Ik weet nog niet hoe je dat kunt afstellen.


Afbeelding

Ik stond onder aan de Lemerberg bij de Ster van Zwolle te kijken. Had veel bekijks.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 05 mar 2017 13:11

Beste Aeroad rijders, ik wil de voorkant van mijn zadel een paar graden omlaag zetten. Ik kan hem nu echter maar op 1 stand vastzetten. Als ik het zadel los maak, en de bout helemaal los draai kan ik verder niks verstellen volgens mij. Die houders op de zadelpen waar je het zadel op vast klemt zitten muurvast.

Iemand een oplossing?
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 05 mar 2017 13:13

greuf schreef:Beste Aeroad rijders, ik wil de voorkant van mijn zadel een paar graden omlaag zetten. Ik kan hem nu echter maar op 1 stand vastzetten. Als ik het zadel los maak, en de bout helemaal los draai kan ik verder niks verstellen volgens mij. Die houders op de zadelpen waar je het zadel op vast klemt zitten muurvast.

Iemand een oplossing?
Al vaker besproken: loswrikken, beetje geweld gebruiken kan nl geen kwaad, dit hoort zo vast te zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 mar 2017 13:57

ARB schreef:Eerste ritje gemaakt. Als het altijd zo gaat op deze fiets, gelijk weer een licentie aanvragen!
Mooie fiets!
Is het overal al toegestaan om met schijfremmen wedstrijden te rijden?
Ben namelijk ook van plan om mijn licentie weer te activeren en rijd ook hoofdzakelijk met schijfremmen.

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 05 mar 2017 13:59

Resch2 schreef:
greuf schreef:Beste Aeroad rijders, ik wil de voorkant van mijn zadel een paar graden omlaag zetten. Ik kan hem nu echter maar op 1 stand vastzetten. Als ik het zadel los maak, en de bout helemaal los draai kan ik verder niks verstellen volgens mij. Die houders op de zadelpen waar je het zadel op vast klemt zitten muurvast.

Iemand een oplossing?
Al vaker besproken: loswrikken, beetje geweld gebruiken kan nl geen kwaad, dit hoort zo vast te zitten

Thanks, had het al eens gelezen, maar als je dan bij je eigen fiets aan de slag moet is het toch wat spannend ;-). Maar het is net gelukt, met een schroevendraaier en hamer klein tikje gegeven en los waren ze!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 05 mar 2017 15:08

Jaap Telder schreef:
ARB schreef:Eerste ritje gemaakt. Als het altijd zo gaat op deze fiets, gelijk weer een licentie aanvragen!
Mooie fiets!
Is het overal al toegestaan om met schijfremmen wedstrijden te rijden?
Ben namelijk ook van plan om mijn licentie weer te activeren en rijd ook hoofdzakelijk met schijfremmen.
Dank je. Heb ook drie jaar gewacht op deze versie. Ik weet niet of je bij de knwu er al op mag fietsen tijdens wedstrijden. Voor mij is dat boek om gezondheidsredenen 15 jaar geleden al gesloten, was maar gekheid.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 mar 2017 18:35

Met zo'n fiets zou je zeker een keer gaan winnen hoor :winkthumb:

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 05 mar 2017 18:37

Jaap Telder schreef:
ARB schreef:Eerste ritje gemaakt. Als het altijd zo gaat op deze fiets, gelijk weer een licentie aanvragen!
Mooie fiets!
Is het overal al toegestaan om met schijfremmen wedstrijden te rijden?
Ben namelijk ook van plan om mijn licentie weer te activeren en rijd ook hoofdzakelijk met schijfremmen.
Ik geloof dat het nog nergens toegestaan is.
Maak joe woar

zilliax
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2016 10:55

zilliax 05 mar 2017 22:47

Om mijn "slechte weer" fiets te vervangen na een ongeval had ik graag een Canyon Endurance CF besteld. Ik val echter tussen 2 maten.

Ik zat te twijfelen tussen de maat M en L .
Mijn afmetingen zijn 182cm met een binnenbeenlengte van 90cm.

Mijn BMC SLR 01 is een 56, tabel hier te vinden. http://www.bmc-switzerland.com/bx-en/bi ... a_ace_di2/

Misschien hier iemand die me kan verder helpen?

Plaats reactie