Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2009 13:50

MrT schreef: Ook Dekker en Boogerd gaan getuigen:
http://www.sportwereld.nl/wielrennen/33 ... Wenen.html


Boogie vertikt het. Hij claimt er niets mee te maken te hebben en vindt het daarom teveel werk om naar Wenen te gaan.

Grappig, als hij echt onschuldig (wat ik niet geloof) is heeft hij eigenlijk groot gelijk... ik zou ook niet gaan :P

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 12 jul 2009 20:20

Op teletekst is te lezen dat Kohl Boogerd en Dekker genoemd zou hebben. Ducrot noemde het al zijdelings tijdens de uitzending van de NOS. Hier een link naar het artikel in de Oostenrijkse krant Kurier.

Het gaat niet om een interview met Kohl, maar kennelijk heeft het blad inzage in de verklaringen die Kohl tegenover de politie heeft afgelegd. Er is ook interessante achtergrondinformatie over de link met het schandaal rond de Oostenrijkse wintersporters tijdens de winterspelen in Turijn en hun beruchte coach Walter Mayer.

Artikel in de Kurier van 12 juli 2009
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 12 jul 2009 22:46

Joe1972 schreef:Op teletekst is te lezen dat Kohl Boogerd en Dekker genoemd zou hebben. Ducrot noemde het al zijdelings tijdens de uitzending van de NOS. Hier een link naar het artikel in de Oostenrijkse krant Kurier.

Het gaat niet om een interview met Kohl, maar kennelijk heeft het blad inzage in de verklaringen die Kohl tegenover de politie heeft afgelegd. Er is ook interessante achtergrondinformatie over de link met het schandaal rond de Oostenrijkse wintersporters tijdens de winterspelen in Turijn en hun beruchte coach Walter Mayer.

Artikel in de Kurier van 12 juli 2009


Ja hoor het van Ducrot. Ik was het wel met hem eens dat als een schuldige gaat roepen, dit wel eerst met feiten gechecked moet worden.

Tegelijkertijd zou het me niet verbazen...

Nadat Boogert weg ging bij Rabo, was hij in eerste instantie een beetje uitgespuugd. Hoewel dit langzaamaan weer een beetje verandert, heeft het misschien te maken met het feit dat Rabo een en ander al vermoedde.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 jul 2009 23:21

Ja hoor het van Ducrot. Ik was het wel met hem eens dat als een schuldige gaat roepen, dit wel eerst met feiten gechecked moet worden.

Tegelijkertijd zou het me niet verbazen...

Ja, wie kan je tegenwoordig nog wel vertrouwen? Die doping zit zo verankerd in de wielersport dat je niet meer weet of je blij moet zijn als je favoriet wint.
En natuurlijk zal e.e.a. bewezen moeten worden. Als Kohl volhoudt dat Dekker en Boogerd aan de bloedcentrifuge hebben gelegen en die renners ontkennen dat, hoe kom je dan ooit achter de waarheid? Betaling zal wel cash gedaan zijn en ieder spoor voor betaling voor bewezen diensten zal daarmee doodlopen. Het is Kohl's JA tegen Dekker's en Boogerd's NEE.
Wat beweegt Kohl echter ertoe om juist die 2 renners aan te wijzen als het gewoon duimzuigerij is? Zoiets doe je toch niet? Vreemde zaak!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 12 jul 2009 23:28

Er zijn nu inderdaad nog geen feiten, alleen verklaringen van Kohl en die zijn in dit geval uit tweede hand. Hij heeft het volgens deze citaten alleen gehoord van Stefan Matschiner, de hoofdverdachte en spil in de Humanplasma-zaak, dat Boogerd, Dekker en Chaucchioli een bijdrage hebben geleverd voor een bloedtransfusie-apparaat. Van Matschiner zelf zijn, voorzover ik weet, niet of nauwelijks verklaringen naar buiten gebracht.

Uit het artikel valt op te maken dat Kohl wel een rechtstreekse band had met Rasmussen. Hij zou samen met een Oostenrijkse wintersporter en Rasmussen ook zo'n apparaat betaald hebben.

Ter "verdediging" van Kohl geldt dat dit verklaringen zijn die hij tegenover de politie heeft afgelegd. Die hoeft hij natuurlijk zelf niet te bewijzen, dat is hun taak als zij er wat mee willen. Het probleem ontstaat omdat er een krant mee aan de haal gaat. Er zullen nog wel meer verklaringen naar buiten komen en misschien horen we één dezer dagen wel het hele verhaal als de strafzaak begint.
a.k.a Joe

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 13 jul 2009 01:34

Net Boogie gezien bij Mart Smeets. Het is natuurlijk niet zoveel zeggend, maar hij maakte een vrij rustige en eerlijke indruk.

Twee opmerkelijke feiten: Boogerd is dus ook, net als Thomas Dekker, in december 2007 vlak voor de Kerst gecontroleerd. (Boogerd door het Wada).

En hij kent dus wel degelijk Stefan Matschiner, de spil in de Humanplasma zaak.
a.k.a Joe

frieserenner
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jul 2009 01:10

frieserenner 13 jul 2009 01:54


Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 10:34

Joe1972 schreef:Net Boogie gezien bij Mart Smeets. Het is natuurlijk niet zoveel zeggend, maar hij maakte een vrij rustige en eerlijke indruk.

Twee opmerkelijke feiten: Boogerd is dus ook, net als Thomas Dekker, in december 2007 vlak voor de Kerst gecontroleerd. (Boogerd door het Wada).

En hij kent dus wel degelijk Stefan Matschiner, de spil in de Humanplasma zaak.


Ja, dat rustig en eerlijk ken ik van wielrenners...

Of dat nu ook voor Boogerd geldt.. We zullen zien. Het is wel zo eerlijk om eerst feiten af te wachten.

Als Kohl zegt dat Matschiner dat gezegd heeft, kan het ook net zo goed gezegd zijn om Kohl te overtuigen met hem in zee te gaan.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 jul 2009 11:51

Blijft toch een raar verhaal. Ik hoop voor boogie en consorten dat er geen bewijzen op tafel komen dat ze toevallig wél in Wenen zijn geweest.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 11:56

paulusR3 schreef:Blijft toch een raar verhaal. Ik hoop voor boogie en consorten dat er geen bewijzen op tafel komen dat ze toevallig wél in Wenen zijn geweest.....


Ja, een foto, boogerd aan de McFlurry aan de overkant, samen met Kohl die een happy meal had besteld. Dan ga je je toch afvragen waarom hij niet óók een happy meal had.

(Kohl noemde dat ze bij de McDonalds aan de overkant altijd wachtten)

Nee zonder gekheid, daar dacht ik dus ook aan. Als opeens blijkt dat Boogerd in Wenen geweest is, dan heeft hij gelijk de schijn tegen... Zelfs al zou hij daar alleen maar voor die McFlurry geweest zijn.

Toch neem ik aan dat Boogerd dat dan ook gewoon gezegd zou hebben gisteravond...

Ai, toch maar de mond houden en alles via de advocaat

eelcoz

eelcoz 13 jul 2009 11:56

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 11:59

eelcoz schreef:Dat hoop ik ook voor ze. Ik zie niet in waarom Kohl onder ede mensen valselijk zou beschuldigen,


Nogmaals, Kohl heeft gezegd dat die Matschinger (of hoe je dat ook schrijft) dat tegen hem heeft gezegd.

Dit zou gewoon een verkooppraatje geweest kunnen zijn. Zo van "zij doen het ook, dus moet je ook doen".

Maar misschien ben ik nu te naief. Hoop het niet.

Plaats reactie