Ervaring met staal
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
theodorocampagnolo schreef:Heb je gekeken hoe dat voorwiel gespaakt is? Knoeiwerk.r600 schreef:+1
Prachtige wielen!
En zit het ventiel ook niet op de verkeerde plaats t.o.v. het spaakpatroon. Of lijkt dit maar zo/kan het bij dit spaakpatroon niet anders?nutsjesmoar schreef:Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Dat voorwiel met die spaakkoppen naar buiten is niets mis mee. Evenals het ventiel van het voorwiel dat misschien niet op de juiste plek zit. Dat is misschien wat onhandig alhoewel het met 1x kruis wel mee zal vallen. Erger is het achterwiel. De spaakgaten in de velg zitten niet in het midden maar om en om van het midden. Kortom de velg is verkeerdom geregen. Probleem is dat de gaten ook met een hoek zijn geboord en de busjes er ook met een hoek in zitten.
Kan de beste overkomen. Al moet je daarna wel je verlies nemen en het wiel opnieuw rijgen. En als je dan toch bezig bent ook het voorwiel maar meteen opnieuw doen. Als de orentatie daar ook verkeerd is dan is het simpel iedere spaak een gaatje opschuiven (wel de goede kant op natuurlijk). Anders zit er weer niets anders op dan de velg om te draaien.
Ik zou dit heel snel laten doen want de kans dat de velg hierdoor scheurt is een stuk groter dan als de Mavic velg wel met je juiste orentatie was geregen.
Probleem is dan wel dat de spaken al in de naaf gezet zijn en dat alleen de velg omgedraaid moeten worden en dus niet de spaken.
Kan de beste overkomen. Al moet je daarna wel je verlies nemen en het wiel opnieuw rijgen. En als je dan toch bezig bent ook het voorwiel maar meteen opnieuw doen. Als de orentatie daar ook verkeerd is dan is het simpel iedere spaak een gaatje opschuiven (wel de goede kant op natuurlijk). Anders zit er weer niets anders op dan de velg om te draaien.
Ik zou dit heel snel laten doen want de kans dat de velg hierdoor scheurt is een stuk groter dan als de Mavic velg wel met je juiste orentatie was geregen.
Probleem is dan wel dat de spaken al in de naaf gezet zijn en dat alleen de velg omgedraaid moeten worden en dus niet de spaken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Mooier? Die gasten kunnen echt geen wielen maken.nutsjesmoar schreef:Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
De kruisende spaken gaan achterlangs -ze staan zelfs krom-, zo krijg je veel te veel spanning op die plek van de spaak waar de spaak 't zwakst is en zal voortijdig de kop van de spaak breken.r600 schreef:???theodorocampagnolo schreef:r600 schreef:
+1
Prachtige wielen!
Heb je gekeken hoe dat voorwiel gespaakt is? Knoeiwerk.
Leg uit svp?
Knoeiwerk dus.