Pagina 119 van 255
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 06 apr 2014 23:02
door nutsjesmoar
Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 06:37
door r600
theodorocampagnolo schreef:r600 schreef:
+1
Prachtige wielen!
Heb je gekeken hoe dat voorwiel gespaakt is? Knoeiwerk.
???
Leg uit svp?
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 09:18
door gazelle79
De ketting glimt inmiddels weer....
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 10:45
door Le Grimpeur
theodorocampagnolo schreef:r600 schreef:+1
Prachtige wielen!
Heb je gekeken hoe dat voorwiel gespaakt is? Knoeiwerk.
nutsjesmoar schreef:Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
En zit het ventiel ook niet op de verkeerde plaats t.o.v. het spaakpatroon. Of lijkt dit maar zo/kan het bij dit spaakpatroon niet anders?
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 11:43
door kilometervreter
Dat voorwiel met die spaakkoppen naar buiten is niets mis mee. Evenals het ventiel van het voorwiel dat misschien niet op de juiste plek zit. Dat is misschien wat onhandig alhoewel het met 1x kruis wel mee zal vallen. Erger is het achterwiel. De spaakgaten in de velg zitten niet in het midden maar om en om van het midden. Kortom de velg is verkeerdom geregen. Probleem is dat de gaten ook met een hoek zijn geboord en de busjes er ook met een hoek in zitten.
Kan de beste overkomen. Al moet je daarna wel je verlies nemen en het wiel opnieuw rijgen. En als je dan toch bezig bent ook het voorwiel maar meteen opnieuw doen. Als de orentatie daar ook verkeerd is dan is het simpel iedere spaak een gaatje opschuiven (wel de goede kant op natuurlijk). Anders zit er weer niets anders op dan de velg om te draaien.
Ik zou dit heel snel laten doen want de kans dat de velg hierdoor scheurt is een stuk groter dan als de Mavic velg wel met je juiste orentatie was geregen.
Probleem is dan wel dat de spaken al in de naaf gezet zijn en dat alleen de velg omgedraaid moeten worden en dus niet de spaken.
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 13:55
door gazelle79
Thanks kilometervreter, ga ik 'ns even mee terug naar de heren van Pristine...
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 17:25
door theodorocampagnolo
nutsjesmoar schreef:Klopt, dat hebben die jongens van Pristine nog niet helemaal onder de knie, vooral met zulke naven is het een beetje jammer. Maar men vindt de spaken met kop naar de buitenkant 'mooier'..
Mooier? Die gasten kunnen echt geen wielen maken.
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 17:28
door theodorocampagnolo
r600 schreef:theodorocampagnolo schreef:r600 schreef:
+1
Prachtige wielen!
Heb je gekeken hoe dat voorwiel gespaakt is? Knoeiwerk.
???
Leg uit svp?
De kruisende spaken gaan achterlangs -ze staan zelfs krom-, zo krijg je veel te veel spanning op die plek van de spaak waar de spaak 't zwakst is en zal voortijdig de kop van de spaak breken.
Knoeiwerk dus.
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 07 apr 2014 20:20
door gazelle79
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 08 apr 2014 18:58
door sillah75
Moet Theodorocampagnolo bijtreden , wij hebben op de avondles zopas wielen leren spaken en dit is dus zeker hoe het niet moet . Ik voorspel binnen de kortste keren spaakbreuk misschien al op de kasseitjes van Roubaix ?
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 08 apr 2014 19:11
door apexrider
Wat mankeert daar dan aan?
Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 08 apr 2014 19:11
door sloeren
gazelle79 schreef:En nog wat foto's voor nutjesmoar...
Ik vind de bandjes ook leuk. Vertel je ook hoe die zijn bevallen?