Pagina 119 van 491
Geplaatst: 25 nov 2010 18:21
door indecs
Afgelopen zondag de '99 Litespeed Natchez van Kevin1978 opgehaald in het mooie Brugge. Inclusief de originele 1" Time vork.
Binnenkort gauw opbouwen met een mix van Chorus en Record 10-speed van rond 2003. Uitsluitend alu Campa onderdelen want ik wil 'm mooi klassiek laten ogen.
Chorus titanium zadelpen, Brooks Swift titanium, Cinelli Grammo titanium stuurpen, Chorus naven met DT R1.1 velgen.
Het enige wat ik nog mis zijn de originele Litespeed decals, want die had Kevin helaas verwijderd. Gelukkig nog gewoon te koop op de Litespeed site.
Geplaatst: 25 nov 2010 21:28
door robbebopper
charite schreef:Zo, hij is binnen..... de Icon wel te verstaan.
Maat L inclusief balhoofd, FSA en EC90SLX vork.
Gekocht bij John Knoops. Het was het stukje rijden wel waard. Mooie zaak en niet geheel onbelangrijk, leuke prijzen
Dit zou wel eens mijn nieuwe leverancier kunnen worden. Ik kreeg het gevoel dat niets te veel is. Nu maar eens ervaren wat de service in real live wordt.
Nu moeten we eens goed gaan denken over de afmontage....... ik heb zelf nog niet echt de keuze kunnen maken tussen Red, Dura Ace of S record.
De keuze voor de wielen staan voorlopig vast, dat blijven de Bora's. In deze context zou S record een logisch geheel worden met de wielen. Maar voel ook wel een wat voor Sram en in mindere mate Shimano.
Zadel witte SLR.
Blijft over stuurpen, stuur en zadel pen. Vork is Easton, zou logisch zijn om de rest ook van Easton te nemen. Als het maar zwart is en zo licht mogelijk.
Zadel is wit, stuurlint derhalve ook wit.
Ergo, bijna klaar besef ik me ineens
Vanavond eens foto's gaan maken.
Groet,
Peter
Nou, ik stel me bij leuke prijzen toch iets heel anders voor. Het is met voorsprong de duurste zaak in de verre omtrek. Wielsets bijvoorbeeld, die elders voor 600 euro verkocht worden, kosten daar vlot 300 euro meer.
Voor titaniumfietsen zijn het misschien "leuke" prijzen, maar ik koop er echt alleen maar iets uit de grabbelbak. Verder is het inderdaad een mooie zaak. leuk om even doorheen te kwijlen.
Geplaatst: 25 nov 2010 23:46
door rodekool
@indecs Hallo veel succes met de opbouw,ikzelf ben ook bezig met de opbouw van een
tijdsgenoot n.l. een Arenberg frame uit 2000(10j oud maar nagelnieuw)ik vond de originele
decals ook niet zo mooi omdat in stuurpen,zadelpen en wielen wit en rood terugkomt was het originele geel een beetje "te" .Ik heb nu via e-bay decals besteld bij Sticky-bikes ze zijn wit en ietsje groter dan de originele .Stond de 1"Easton vork nog te koopbij Kevin1978?
Ik post ter gelegener tijd wel eens een fotootje.Grtz
Geplaatst: 25 nov 2010 23:57
door wido
Even een vraagje tussendoor waar jullie vast wel een antwoord op hebben:
Titanium heeft de naam all-weather-proof te zijn.
Maar kun je met een gerust hart een tita frame gebruiken om een winterfiets op te bouwen?
M.a.w. is titanium ook pekel proof ??
Geplaatst: 26 nov 2010 08:59
door d_jokke
tita is pekelproof
Geplaatst: 26 nov 2010 20:17
door zapperdeflap
Misschien al vaak besproken maar ik kan niets vinden,
wat is het verschil tussen 3Al-2.5V en 6Al-4VV titanium.
Het merk Rikulau heeft deze twee titanium types.
Geplaatst: 26 nov 2010 20:41
door indecs
ZAPPerdeflap schreef:
Misschien al vaak besproken maar ik kan niets vinden,
wat is het verschil tussen 3Al-2.5V en 6Al-4VV titanium.
Het merk Rikulau heeft deze twee titanium types.
6/4 Titanium is sterker, harder en stijver. Maar wel een stuk duurder voornamelijk omdat het materiaal zo lastig te bewerken is.
Vaak zie je dat ze voor uitvaleinden of brackets 6/4 titanium gebruiken vanwege de hardheid, en 3/2.5 voor de rest van de buizen om het frame comfortabel te houden.
Geplaatst: 26 nov 2010 21:11
door zapperdeflap
Duidelijk
Thanks,
Geplaatst: 26 nov 2010 22:03
door jsparie
Thanks, Zorro, proberen we het nog een keer.
Zal dan toch ook mijn titanium klassiekertje (nog met 1 inch voorvork) maar aan het forum toevertrouwen na een kleine update. Heb het gele zadel en stuurlint vervangen door zwart/wit.
De gouden ketting en bladbouten stonden prima bij het gele ensemble, maar worden weer zilver zodra de kettng versleten is.
Eigenlijk moeten die grote logo's nog van de vork. Maar durf het zelf schuren en weer spuiten nog niet aan.
Geplaatst: 27 nov 2010 00:56
door d_jokke
De nieuwe Europese website van lynskey staat online.
(alleen de duitstalige versie)
http://www.lynskeyperformance.eu/de/
let op de verschillen tussen US en EU
MTB in EU is de M260 & M290 ipv M230 in de US en de 29ers in de US
Geplaatst: 27 nov 2010 11:22
door roos69
d_jokke schreef:De nieuwe Europese website van lynskey staat online.
(alleen de duitstalige versie)
http://www.lynskeyperformance.eu/de/
let op de verschillen tussen US en EU
MTB in EU is de M260 & M290 ipv M230 in de US en de 29ers in de US
Das apart: op je MTB krijg je een "Enve (Edge) 2.0" voorvork!
En Dura Ace!
Geplaatst: 27 nov 2010 15:08
door d_jokke
wat echt wel raar is, is dat de Europese en Amerikaanse kaders verschillen.
BV de R230
=> Europese versie heeft een zadelpen nodig van 27,2mm
=> Amerikaanse versie heeft een zadelpen nodig van 31,6mm
uitleg vanop de europese website in het Duits:
Reduzierter Sattelstützendurchmesser
Bei den Lynskey-EU-Rahmen wurde der Sattelstützendurchmesser auf 27,2 mm reduziert. Durch den Einsatz der dünneren USE Titan Sattelstütze erzielt man mehr Fahrkomfort, denn diese ist deutlich flexibler als eine 31,6 mm Sattelstütze.
Nu ben ik wel gekl**t. Had al een Lynskey zadelpen gekocht voor in mijn bestelde R230; maar dat zal dus niet passen vermits die 31,6 is ipv 27,2 mm
Heeft iemand dit al meegemaakt dat er verschillen zijn tussen dezelfde kaders die voor Europa of Amerika zijn??
F*ckers van Lynskey