Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 jun 2010 14:48

Marconi schreef:
Sharkman 1 schreef:Caad3 en zo te horen al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.


Nou, deze week kunnen we een nieuw CAAD9 frame gaan halen bij Van Herwerden! Cannondale heeft die gescheurde CAD3 dus vergoed onder garantie!
Ook de kleur is dezelfde, zwart dus. Of het BarbequeBlack is weten we niet. Dus dat wordt frameoptuigweekend! :-D

Zonder iets te hoeven betalen..?? Dat zou straf zijn.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9145
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jun 2010 15:25

Anaszi2.0 schreef:
Sharkman 1 schreef:Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.
Zal even lekker worden.. Wel verkopen met 'levenslange garantie' en na 6 jaar zeggen ho,ho dat gaat zo maar niet, u heeft er daadwerkelijk 6 jaar op gefietst!


Ik denk dat sharkman bedoelt dat schade die dan aan het licht komt volgens Cannondale in de meeste gevallen zal vallen onder het kopje 'regular wear and tear". Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ben met je eens dat 'levenslang' dan wel een vreemde term is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 18 jun 2010 15:27

Levenslang betekent dan dus dat je garantie hebt voor de redelijkerwijs te verwachten levensduur van je fiets. Iets waar je volgens de wet zowiezo al recht op hebt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9145
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jun 2010 15:58

@perik: niet helemaal waar, volgens de wet heb je dan recht op vervanging voor de huidige waarde van in dit geval je fiets
(dacht ik, ben geen jurist)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 18 jun 2010 19:10

Anaszi2.0 schreef:
Sharkman 1 schreef:Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.
Zal even lekker worden.. Wel verkopen met 'levenslange garantie' en na 6 jaar zeggen ho,ho dat gaat zo maar niet, u heeft er daadwerkelijk 6 jaar op gefietst!


Levenslang is bij Cannondale gewoon levenslang hoor! 2 jaar lak garantie, levenslange garantie op breuken in het frame die niet gebeuren door verkeerd gebruik. Dus ik weet niet waar je nou op aan stuurt?
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 18 jun 2010 19:10

Marconi schreef:
Sharkman 1 schreef:Caad3 en zo te horen al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Ergens moet garantie ophouden en voor een Caad3 zal "levenslang" bij zo'n 6 jaar wel gedaan zijn.
Zal mij benieuwen.


Nou, deze week kunnen we een nieuw CAAD9 frame gaan halen bij Van Herwerden! Cannondale heeft die gescheurde CAD3 dus vergoed onder garantie!
Ook de kleur is dezelfde, zwart dus. Of het BarbequeBlack is weten we niet. Dus dat wordt frameoptuigweekend! :-D


Nette service van C'dale. dus toch levenslang :)
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jun 2010 19:47

perik schreef:Levenslang betekent dan dus dat je garantie hebt voor de redelijkerwijs te verwachten levensduur van je fiets. Iets waar je volgens de wet zowiezo al recht op hebt.



Levenslang slaat volgens mij op de berijder/koper. Diens leven is eindig maar van een fiets? Dat lijkt mij stug. Een fiets heeft geen bepaalde maximale levenduur , een mens wel. De garantie geldt dan ook voor de koper en dat moet je aantonen met een aankoopnota. Alleen al die garantiebeperkingen zoals wear & tear zijn onbegrijpelijk want dan kan men alle breuken wel als wear&tear gaan beschouwen. Gelukkig is het frame van mijn zoon wel vergoed onder "levenslange" garantie en het was 12 jaar oud.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 20 jun 2010 22:50

Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1759
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 jun 2010 23:36

Geen idee, ik vermaak me meer dan prima op Cannondale.
Van een CAAD3, CAAD5, CAAD8, System6 nu op een SuperSix Himod en geen problemen qua sturen of wat dan ook.
Heel benieuwd wat er aan de hand zou zijn.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 20 jun 2010 23:59

Op mijn CAAD9 ook geen enkel probleem, althans niet iets dat aan het frame of Cannondale ligt. Eigenlijk bevalt het gewoon erg goed.

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 21 jun 2010 12:47

wilcoelskamp schreef:Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....


Ik heb wel een idee. pure jaloezie :).
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2010 13:32

wilcoelskamp schreef:Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....


Ik vraag me toch af waar je dat gelezen hebt. Alleen de Six komt er niet zo goed vanaf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie