Pagina 119 van 610

Geplaatst: 15 okt 2008 19:15
door maurice88
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen MonoQ en T-Cube van seizoen 2009 in de serie B4P? verschil in prijs, stijfheid, en overig

Geplaatst: 15 okt 2008 22:01
door kikkie
hallo,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe fiets, mijn oog is bij een lokale FM gevallen voor een bianchi 928. werkelijk een schoonheid van n frame.

Zelfde fiets bij Salden

Het zelfde model als onder deze link. De FM heeft me een mooie inruilprijs geboden voor mijn huidige fiets en is bereid om t stuur/stuurpen/zadelpen/zadel te vervangen voor modellen naar wens (allemaal mooi en van t merk deda, sella italia etc., mooi spul. Gratisombouwen naar dubbel (blijkbaar ook niet meer zo vanzelf ssprekend), incl carb bidonhouders, keo pedalen en computertje). Vind de FM erg prettig om zaken mee te doen, dus daar zal het niet aan liggen.

al met al mooie deal leek mij zo. kan echter wienig vinden over het frame (of is t de zelde als de ? heeft iemand inzicht in de kwaliteit van t frame? ik rijdt wedstrijden en maar dus wel 10k+km per jaar en spring niet heel zuinig om met de fiets (fiets is immer om op te fietsen). kan iemand mij van advies voorzien in deze?

Geplaatst: 17 okt 2008 19:06
door Livio Livius
Oudje via Marktplaats

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groep: Afmontage Shimano Exage 400EX
Wielen: Ambrosio Elite
Stuur + Stuurpen + Zadel: Bianchi
en setje toeclips

Komende weken: schoonmaken en opbouwen met Campa Centaur

Nog even uitzoeken van wanneer en welk frame dit is. Iemand enig idee?

Geplaatst: 20 okt 2008 13:31
door dario
Zo heel erg oud kan hij niet zijn, gezien de cursieve letters: in de tijd van Argentin (late jaren 80 dus) stonden die nog recht; nog vóór midden jaren 90 waren de buiscommandeurs passé, dus 't moet ergens daartussenin zijn: begin jaren 90 dus. Vergelijk met deze fiets van Gianni Bugno uit 1993: http://members.jcom.home.ne.jp/my_bianchi/bugno.htm

Kader lijkt me van dezelfde generatie, met uitzondering van de buiscommandeurs dan (volgens Wikipedia - OK, de encyclopedie der analfabeten, maar soit - dateert de STI-schakeling van Shimano uit 1990, maar ik weet niet vanaf wanneer die, alsook de Campa Ergopower, algemeen ingeburgerd was?)

PS zo'n glimmend rood kader schreeuwt gewoon om een wit stuurlintje!

Geplaatst: 20 okt 2008 13:59
door Livio Livius
Dacht ik zelf ook aan, begin 90. Foto's zijn nagenoeg gelijk (vork, kabel doorvoer door buis) muv staande achtervork. Frame nummer 17033. Voor het nummer staat nog een letter (?). Lijkt op een gespiegelde C, maar kan ook een O zijn. Frame tube "Columbus Gara Tre Tubi".

Geplaatst: 20 okt 2008 15:38
door frigo
@Livio Luvius; jouw frame is anders dan het Bugno-frame in de link van Dario. Het jouwe is met lugs terwijl het Bugno frame TIG-gelast is (zonder lugs). Dit zegt overigens niets over de leeftijd van je frame. TIG-lassen werd ondermeer al toegepast door Peugeot begin jaren '80. Wellicht dat de 'Reparto Corsa' van Bianchi deze techniek eerst alleen gebruikte voor de profframes.

Geplaatst: 20 okt 2008 19:44
door masterb
Hoeveel speed is het nu en hoe bouw jij er een 10 speed in als ik vragen mag?

Geplaatst: 20 okt 2008 20:43
door Livio Livius
Nu 7 speed maar de achterbrug is 130mm breed. Zover ik weet moet dit passen. Correct me if I am wrong.

Geplaatst: 21 okt 2008 12:06
door dario
Frigo schreef:@Livio Luvius; jouw frame is anders dan het Bugno-frame in de link van Dario. Het jouwe is met lugs terwijl het Bugno frame TIG-gelast is (zonder lugs). Dit zegt overigens niets over de leeftijd van je frame. TIG-lassen werd ondermeer al toegepast door Peugeot begin jaren '80. Wellicht dat de 'Reparto Corsa' van Bianchi deze techniek eerst alleen gebruikte voor de profframes.


Nu je het zegt: ik had aanvankelijk enkel op de eerste foto geklikt, en had de lugs aan het balhoofd dus niet gezien (die van bugno is achteraan wel nog 'gelugd').
Maar hoedanook moet de fiets redelijk goed te dateren zijn door de cursieve letters enerzijds (invoering hiervan = terminus post quem) en de buiscommandeurs anderzijds (uitsterven daarvan = terminus ante quem).
Ik zie hier http://members.jcom.home.ne.jp/my_bianchi/catalogs.htm ondertussen dat die cursieve Bianchi-letters pas werden geïntroduceerd in 1993, en het verdwijnen van de laatste buiscommandeur kan van niet zo veel later zijn...

Geplaatst: 21 okt 2008 12:11
door Livio Livius
Dario schreef:
Frigo schreef:@Livio Luvius; jouw frame is anders dan het Bugno-frame in de link van Dario. Het jouwe is met lugs terwijl het Bugno frame TIG-gelast is (zonder lugs). Dit zegt overigens niets over de leeftijd van je frame. TIG-lassen werd ondermeer al toegepast door Peugeot begin jaren '80. Wellicht dat de 'Reparto Corsa' van Bianchi deze techniek eerst alleen gebruikte voor de profframes.


Nu je het zegt: ik had aanvankelijk enkel op de eerste foto geklikt, en had de lugs aan het balhoofd dus niet gezien (die van bugno is achteraan wel nog 'gelugd').
Maar hoedanook moet de fiets redelijk goed te dateren zijn door de cursieve letters enerzijds (invoering hiervan = terminus post quem) en de buiscommandeurs anderzijds (uitsterven daarvan = terminus ante quem).
Ik zie hier http://members.jcom.home.ne.jp/my_bianchi/catalogs.htm ondertussen dat die cursieve Bianchi-letters pas werden geïntroduceerd in 1993, en het verdwijnen van de laatste buiscommandeur kan van niet zo veel later zijn...


Is datering aan de hand van het framenummer niet mogelijk?

Geplaatst: 21 okt 2008 16:47
door dario
Lijkt me inderdaad logisch dat je aan de hand van dat nummer de fiets moet kunnen identificeren...