Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

binkie4
Forum-lid

binkie4 28 dec 2007 23:18

Dank voor je snelle reactie. Mijn huidige fiets komt bij Mammoet vandaan. En ja, ze zijn duidelijk goedkoper dan veel andere dealers. En ook ja, nadat ik een keertje bij Van Herwerden was geweest was het me wel duidelijk dat Van Herwerden op een geheel ander niveau (lees hoger) opereert.

Om de verkoopprijs zou ik dus weer naar Mammoet gaan, maar of ze daar ook echt verstand van zaken hebben .......

Je zegt ook dat het een kwetsbaar frame is. Ik laat me graag leiden door wat ik mooi vind en zo kom ik op de Addict R4 uit. Maar is het wel een fiets om dag-in-dag-uit, in weer en wind, woon-werk verkeer mee te doen? Daarnaast natuurlijk ook gewoon lekker toeren in mijn vrije tijd.

Iemand een suggestie voor een goede Scott dealer in Zuid Holland?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2007 11:22

Ik zou naar BikersBest gaan in Rotterdam. Mammoet in Den Haag loop ik met een zo groot mogelijke boog omheen. Alleen de teksten op de site al...... *zucht*
Less is bore

ilko
Forum-lid

ilko 29 dec 2007 12:32

mensma schreef:Wat staat een setje 'normale' wielen ontzettend goed in zo'n Addict! Prachtig ding.

Ik heb onlangs een setje Ambrosio Crono laten inspaken om King naven. Staat ook erg mooi in mijn CR1. Zal wat foto's proberen te maken... Ziet er inderdaad prima uit. Overigens tegen mijn verwachting in.

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 30 dec 2007 21:20

Hallo,

Dit zou mijn volgende fiets worden:

Frame en vork Scott Addict R1 2008
Ergo, Voor - en achterversnelling Campa Record (komen van mijn vorige fiets)
Remmen ZG ti 06 (idem)
Stuur Syntace Carbon racelite
Stuurpen Syntace F119
Zadel Selle Italia SLR kit carbon
ketting KMC SL 10 sp
Cassette KCNC
pedalen Time Titanium carbon
Nokon kabelset met eventueel powercords kabels
Cranks Stronglight Pulsion met Ta sirius bladen (idem)
Braket Token carbon Titanium isis
Wielen Easton Tempest Carbon en Zefiro light wheels
Tubes Tufo 215 gr

Hebben jullie nog suggestie's of opmerkingen???

Ik twijfel nog aan:
Stuur (is dit sterk genoeg?)

Pedalen (nu rij ik met time maar ik zou kunnen overstappen naar Speedplay)

Cranks: ik heb gezien dat M5 een nieuw crankstel op de markt zou brengen. Mocht dit een goed product zijn en ook nog betrekkelijk betaalbaar zou ik voor dit set opteren. (dit voor het gewicht)

Wielen: hier heb ik in het topic klimwielen een vraag over gesteld.

Ik denk en hoop dat deze fiets onder de 6 kg zou komen met de zefiro wielen. (5,8kg denk ik). Wat denken jullie? Zou dit kunnen kloppen?

Alvast bedankt voor de hulp

raydox
Forum-lid

raydox 30 dec 2007 21:31

ik zou die power cordz omwissele tegen de nieuwe gore tex kabels veele melen beter :)

als je zeker lager wilt komen zou ik andere tuben montere heb er zelf nog van conti van 160 gram dus scheelt ook weer al 150 gram

en wrm niet de volledige campa record titan cassete nemen is die niet lichter als de kcnc ?

verder een dream bike waardig

daveke
Forum-lid

daveke 30 dec 2007 21:45

KCNC weegt maar iets van 105 gram per cassette.. Dat red een Volledig Tita Cassette denk ik niet. Je moet je wel afvragen welke het meest duurzaam gaat zijn, dan kies je misschien toch best vor de TiTa
Science of Performance!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 dec 2007 21:49

Je crankset zou ik lekker houden (die M5 set hoort in een Lego bouwpakket).
Originele kabels zijn stukken beter maar als je per sé apart wil dan zou je nokon voor de remkabels kunnen gebruiken (lichter wordt het zeker niet).

Dat stuur is bomb proof dus dat gaat goed (als de vorm je aanstaat)

Als je tevreden bent met je Time pedalen zou ik die gewoon houden, zoniet dan zijn speedplay titanium pedalen te overwegen.

Onder de 6 gaat met deze configuratie niet lukken maar goed rijden zal het wel.

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 30 dec 2007 22:23

@ sharkman 1

Wat zou ik nog kunnen veranderen om hem lichter te maken?

Ik dacht dat nokon lichter was dan gewone kabelsets. Dan monteer ik de gewone kabelset.

Kan ik stuur of stuurpen nog iets lichter krijgen?
Een clavicula crankstel is een optie maar is mij net iets te duur....

thx

stockie
Forum-lid

stockie 30 dec 2007 22:44

Ik had het hier al eens gevraagd, zonder resultaat, dus vraag ik het nog eens: Is het vernieuwde Scott Speedster frame nog steeds van zo'n goede kwaliteit dan vorige versies? De prijs is namelijk serieus gezakt (650 euro).
Stockie

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 31 dec 2007 09:32

Is inmiddels meer een no name frame met aardige lak geworden dus: ja het is goedkoper geworden en nee het is niet meer dezelfde kwaliteit maar alle waar naar zijn geld (prima startersframe overigens)

stockie
Forum-lid

stockie 31 dec 2007 11:37

@sharkman: Zou je dit frame beter kunnen noemen dan een Cervélo Soloist Team of steekt die er nog bovenuit?
Stockie

Plaats reactie