Retro / oudere fietsen
Tja, op de site van M-Engerineering kan ik de uitdrijver niet vinden, en die van Rose is 1 1/8", dat zal wel minder prettig werken op een 1" balhoofdstel. Toch maar ff langs de fietsenmaker.
@gerardn : lekker knutselen, ziet er goed uit!
@gerardn : lekker knutselen, ziet er goed uit!
Ik heb er zelf eentje die nog behoorlijk origineel is.gerardn schreef:Die spullen zijn lang geleden gesneuveld. In de tijd dat ik er mee op vakantie ging (jaren 80) zat dat er wel allemaal op. Let ook op het dynamo oogje.
De spatborden worden nog altijd door SKS gemaakt, gewoon via de fietsenhandel te krijgen.
De voordragertjes zijn inmiddels veel beter en goed voorhanden. Je kunt de 2e hands kopen van TA via Ebay (prijs loopt erg uit elkaar) of een nieuwe via bijv. www.sjscycles.co.uk.
Nu ziet je fiets er erg kaal uit .
Ik kan me heugen dat ik de originele dragers snel heb vervangen door stijvere exemplaren. Zo was ie ergens in 1984:ultra_ivo schreef:Ik heb er zelf eentje die nog behoorlijk origineel is.gerardn schreef:Die spullen zijn lang geleden gesneuveld. In de tijd dat ik er mee op vakantie ging (jaren 80) zat dat er wel allemaal op. Let ook op het dynamo oogje.
De spatborden worden nog altijd door SKS gemaakt, gewoon via de fietsenhandel te krijgen.
De voordragertjes zijn inmiddels veel beter en goed voorhanden. Je kunt de 2e hands kopen van TA via Ebay (prijs loopt erg uit elkaar) of een nieuwe via bijv. http://www.sjscycles.co.uk.
Nu ziet je fiets er erg kaal uit .
- Vieux chnoque
- Forum-lid
@gerardn, lekker plaatje, ik heb al 10 dagen geen zon gezien hier in Limburg. Vive la douce France.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Vandaag de hele dag in Baarlo hout gezaagd en ik heb toch best wel wat zon gezien...
On topic: Ik vindt die Koga zeker geslaagd maar spatborden en dat dragertje zou hem inderdaad helemaal afmaken. Ik heb zelf een Raleigh Team Cadet staan die ik wil gaan opbouwen met een moderne groep. daar komen dan ook spatbordjes en drager(s) op. Helaas is de lak slecht sus hij moet ook gelakt of gecoat worden.
On topic: Ik vindt die Koga zeker geslaagd maar spatborden en dat dragertje zou hem inderdaad helemaal afmaken. Ik heb zelf een Raleigh Team Cadet staan die ik wil gaan opbouwen met een moderne groep. daar komen dan ook spatbordjes en drager(s) op. Helaas is de lak slecht sus hij moet ook gelakt of gecoat worden.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Dan zattie niet ècht vast...Wiliertoerist schreef:
Afgelopen januari hetzelfde gehad met een 20 jaar oude Coppi.
3 avonden volgespoten met WD40 en op de 4e avond kwam de stuurpen met wat voorzichtige kracht los.