Garmin Edge 800
Goed schoonmaken en daarna het scherm nat maken met speeksel of zeepsopoplossing. Daarna screenprotector erop en dan met een bankpasje het speeksel eronder vandaan drukken.
Laatst gewijzigd door havana op 20 mar 2012 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Jow! Morgen de 800 bestellen! Nu ben ik al een route aan het maken om volgende week met de fiets naar zee te rijden. Is eerste maal dat ik naar zee rijd. Dus totaal onbekende wegen! Als ik van adres bij mij thuis tot aan de zee adres een lijn trek, is het 137km. Hoe doe il dit het veiligste? Ik bedoel daarmee, als er een onderbreking is bv door werken..en ik moet rond rijden..dat hij mij niet teveel verkeerd stuurt maar gewoon terug naar de weg achter bv de werken.. Kan iemand me helpen? Btw, ik gebruik OSM, is city navigator beter in belgie if is er geen verschil? Want 80 euro voor een kaart is tog veel. Dan nog een vraagje! Als ik die rit naar mijn 800 overzet..heb ik dan een sd kaartje nodig ofniet? Alvast bedankt!!
Voor de route zelf heb je geen SD-kaart nodig, wel voor de kaarten. Routes kun je op de Garmin zelf zetten OF op de SD-kaart (maakt geen verschil).
Wat er gebeurt als je afwijkt van de route hangt sterk af van hoe je de route uittekent. Met welk programma? Welk formaat? Course of route?
In België is CN overigens wel stukken beter dan OSM maar als je courses gebruikt maakt de kwaliteit van het kaartmateriaal niet direct een enorm verschil.
Wat er gebeurt als je afwijkt van de route hangt sterk af van hoe je de route uittekent. Met welk programma? Welk formaat? Course of route?
In België is CN overigens wel stukken beter dan OSM maar als je courses gebruikt maakt de kwaliteit van het kaartmateriaal niet direct een enorm verschil.
-
- Forum-lid
Getekent in mapsource op de OSM kaart. En ik heb heb in route getekent. Ik heb aan zee gekeken, en egt elke fietsroute of straatje staat er op hoor. Dus ik denk dat ik het zonder aangekochte kaart zal doen. Ik kan binne een maand of 2-3 nog altijd een kaart op dvd kopen. Alvast bedankt!
Met name in de Ardennen is OSM echt minder dan CN.
Afijn, wat jij hebt gedaan is het tekenen van een route. Als je onder instellingen (op de Garmin) "herberekenen" hebt aanstaan en je wijkt van de route af, zal de Garmin de snelst mogelijke route naar de finish berekenen. Bepaald niet ideaal dus. Heb je "herberekenen" UIT staan dan zul je zelf iets moeten verzinnen om terug op de route te geraken.
Bij courses werkt het anders. Wijk je bij een course van de lijn af en je hebt "herberekenen" én "afslagbegeleiding" aan staan, dan zal de Garmin de kortst mogelijke weg terug naar de course berekenen. Voorwaarde is wel dat er kaartmateriaal op de Garmin staat (courses werken ook zonder kaartmateriaal, één van de vele voordelen van courses). In de praktijk werkt het net zo goed om zelf even uit te zoomen en even te kijken wat de slimste omweg is.
Meer over routes/courses vind je op pagina 51 van dit topic in de FAQ.
Afijn, wat jij hebt gedaan is het tekenen van een route. Als je onder instellingen (op de Garmin) "herberekenen" hebt aanstaan en je wijkt van de route af, zal de Garmin de snelst mogelijke route naar de finish berekenen. Bepaald niet ideaal dus. Heb je "herberekenen" UIT staan dan zul je zelf iets moeten verzinnen om terug op de route te geraken.
Bij courses werkt het anders. Wijk je bij een course van de lijn af en je hebt "herberekenen" én "afslagbegeleiding" aan staan, dan zal de Garmin de kortst mogelijke weg terug naar de course berekenen. Voorwaarde is wel dat er kaartmateriaal op de Garmin staat (courses werken ook zonder kaartmateriaal, één van de vele voordelen van courses). In de praktijk werkt het net zo goed om zelf even uit te zoomen en even te kijken wat de slimste omweg is.
Meer over routes/courses vind je op pagina 51 van dit topic in de FAQ.
-
- Forum-lid
Dus ik moet altijd een koers tekenen?
Dan lukt dit wel?
Dan lukt dit wel?
Ik zou zeggen lees dit topic eens door....
-
- Forum-lid
Ik overweeg een edge 800 aan te schaffen, bundel met de soft-hartslagband en cadansmeter. daarnaast wil ik zelf een sd-kaartje aanmaken met de kaarten daarop (aanschaf als dvd), waardoor er meerdere kaarten op hetzelfde sd-kaartje kunnen (16-32gb). Nu vroeg ik mij af welk kaartje ik het best kon gebruiken; zorgt het gebruik van een 32gb kaartje voor een langzamere werking van de navigatie/routing? En ook ben ik op zoek naar iemand die mij kan bevestigen dat ik een goede aankoop zou doen met de volgende sd-kaartjes: http://tweakers.net/pricewatch/298560/s ... apter.html en / of http://tweakers.net/pricewatch/294822/s ... ss-10.html of is een goedkopere variant als http://tweakers.net/pricewatch/263080/k ... apter.html al goed genoeg? *micro sdhc is het juiste type kaartje wat erin gaat toch?*
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een 32 gb kaart is echt niet nodig. 16 gb is al behoorlijk overkill, maar ik weet niet wat je er allemaal aan kaarten op wilt zetten?
De traagste variant is al snel zat. Alleen in bijv een fototoestel of een camera zijn snelle geheugenkaarten nodig.
De traagste variant is al snel zat. Alleen in bijv een fototoestel of een camera zijn snelle geheugenkaarten nodig.
-
- Forum-lid
Dankje voor je antwoord Ik denk dat ik voor de 16gb versie ga dan.amclassic-fan schreef:Een 32 gb kaart is echt niet nodig. 16 gb is al behoorlijk overkill, maar ik weet niet wat je er allemaal aan kaarten op wilt zetten?
Ik wil graag de opties openhouden voor extra (verschillend) kaarten.
Daarnaast heb ik momenteel deze 'aanbieding' op het oog, iemand nog een tip voor betere prijs? http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_8 ... _gps.whtml
-
- Forum-lid
Ik heb het al eens doorlezen, maar het is alemaal zo ingewikkeld, kan jij het hier een verfijnen aub?havana schreef:Ik zou zeggen lees dit topic eens door....
Sorry, dit is al 100x uitgelegd. In de FAQ op p51 staat 't heel duidelijk uitgelegd.