Vandaag gefietst in 2016
What he says (Laurens dus)
Voor mij zit het plezier in de omgeving (het is net tv), de leuke dingen onderweg (oud k%$ volk vergeet ik gewoon). Het genieten van de natuur, de rust en dan weer de hectiek van de stad.
En verder haal ik voldoening uit het feit dat ik er weer even 293 heb weggetrapt.
Deze keer eigenlijk nog gemakkelijk ook, dat verbaast mij de dag erna vooral. Meestal ben ik de uren/dagen erna toch wel enigszins stijf. Vandaag loop ik toch gewoon rond, en ja natuurlijk voel ik de kilometers wel.
En dus ga je nadenken over grotere dagafstanden.
Al moet je langzaam rekening gaan houden met het daglicht dat langzaam weer verdwijnt,
Dus grote afstanden (300+) kunnen wel maar je loopt het risico het laatste stuk in het schemer donker te fietsen. Niet ideaal als je moe bent en dus minder alert.
Doel voor volgend fietsseizoen is meerdere dagen achter elkaar 300+ te kunnen rijden.
Dan komen namelijk leuke bestemmingen in Frankrijk binnen bereik zonder weken onderweg te hoeven zijn.
Voor mij zit het plezier in de omgeving (het is net tv), de leuke dingen onderweg (oud k%$ volk vergeet ik gewoon). Het genieten van de natuur, de rust en dan weer de hectiek van de stad.
En verder haal ik voldoening uit het feit dat ik er weer even 293 heb weggetrapt.
Deze keer eigenlijk nog gemakkelijk ook, dat verbaast mij de dag erna vooral. Meestal ben ik de uren/dagen erna toch wel enigszins stijf. Vandaag loop ik toch gewoon rond, en ja natuurlijk voel ik de kilometers wel.
Al moet je langzaam rekening gaan houden met het daglicht dat langzaam weer verdwijnt,
Dus grote afstanden (300+) kunnen wel maar je loopt het risico het laatste stuk in het schemer donker te fietsen. Niet ideaal als je moe bent en dus minder alert.
Doel voor volgend fietsseizoen is meerdere dagen achter elkaar 300+ te kunnen rijden.
Dan komen namelijk leuke bestemmingen in Frankrijk binnen bereik zonder weken onderweg te hoeven zijn.
Je had na die 293 km nog best een lusje van 7 kunnen doen...NicoNB schreef:What he says (Laurens dus)
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
- Forum-lid
Ah leuke uitleg Laurens.
Ik heb twee dagen geleden mijn langste stuk ooit gedaan (70km) maar dat voelde ik al wel. Nou zit ik ook nog in de opbouwfase dus het komt allemaal wel. Maar een stuk van bijna 300km zal ik niet snel gaan fietsen. Zeker niet voor mijn plezier. 100km stukken is mijn doel en verder zal ik niet gaan. Gewoon even lekker een stuk fietsen vind ik heerlijk maar het moet geen hele dag worden
Nico: meerdere dagen achter elkaar 300?? Knap doel! Ik zou gek worden
Ik heb twee dagen geleden mijn langste stuk ooit gedaan (70km) maar dat voelde ik al wel. Nou zit ik ook nog in de opbouwfase dus het komt allemaal wel. Maar een stuk van bijna 300km zal ik niet snel gaan fietsen. Zeker niet voor mijn plezier. 100km stukken is mijn doel en verder zal ik niet gaan. Gewoon even lekker een stuk fietsen vind ik heerlijk maar het moet geen hele dag worden
Nico: meerdere dagen achter elkaar 300?? Knap doel! Ik zou gek worden
De opmerking die je wist dat ie zou komen.J.Edge87 schreef:Je had na die 293 km nog best een lusje van 7 kunnen doen...
Onderweg al over nagedacht maar als je voor de deur van je huis staat dan is het gewoon klaar. die laatste 7 hadden er nog wel bij gekund maar een beetje dom een rondje in je eigen dorp fietsen, even geen zin in.
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag een kleine Ronde van 71 km wegens tijdgebrek. Maar ik was voor de regrn thuis
Ghost Nivolet 6LC
Gisteren naar St Jorioz gereden, aan het meervan Annecy.Na de huishoudelijke klusjes in de ochtend, vanmiddag begonnen met een rondje om het meer. Goed fietsen hier, belooft wat voor de komende dagen.https://www.strava.com/activities/68162 ... 1471618486
Heel herkenbaar.G.B. Lux Dream schreef:Vandaag een rondje Texel gedaan vanuit Schagen. Op zich wel lekker gereden. wel stond er een pittig windje, zeker op de heenweg en het eerste stukje Texel.
Uiteindelijk 110km op de teller, maar het is mij niet geheel duidelijk of de boottocht nu wel of niet is meegeteld.
Bij het pontje naar Vlieland bij de strandtent even een koffiestopje gedaan, en weer door.
Paar kleine minpuntjes: ten eerste de hordes bejaarden met e-fietsen die zich werkelijk doodvechten om vooraan bij het hekje op de veerboot te komen om maar als eerste in de weg te kunnen lopen/fietsen.
Ten tweede vind ik de oostkant van Texel, dus de kant van de Waddenzee, het meest dodelijk saaie stuk wat je kan bedenken. Dat sla ik dus volgende keer over. Dan maar een beetje zigzaggen over het eiland, want ik vind dat je best wel een mooier stuk van Texel moet missen als je wel de dijk langsrijdt.
Verder heb ik de navigatie/koers uitgezet op mijn Garmin. Dat ding zegt de gehele weg dat je terug moet naar het fietspad. Als wielrenner in deze periode op Texel ben je veel beter op je plek op de weg.
https://www.strava.com/activities/680463698
Die drukte is voor mij de reden dat ik vanaf de Pasen tot eind september niet op Texel ga fietsen.
Nadeel hiervan is, is dat er meestal windkracht 4 tot 5 of meer over het eiland waait.
Wat de oostkant betreft, dit is niets anders dan de meeste polderwegen.
Ook ik slalom een beetje over het eiland richting het noorden om de 'saaiheid' te vermijden.
Wat betreft de oostkent,
- Sha Kokken
- Forum-lid
Zowel dinsdag als donderdagavond lekker geknald met de mannen. Over de heuvelrug elkaar gekmaken bij alle klimmetjes, tussendoor gaten laten vallen die dan weer dichtgereden moeten worden, dat werk. Boys will be boys. Gisteren na een kilometer of 60 begon ik de beentjes serieus te voelen.Sensa-tion schreef:Ik lees hier best wel veel grotere tochten achter elkaar. Als in elke dag. Zelf laat ik er liever telkens een dag tussen zitten om de benen wat herstel te geven. Nou heb ik staand werk dus dat zal ook wel meespelen maar hoe houden jullie het vol... Geen last van vermoeide benen?
Vanmiddag vrij genomen en een herstelrondje gereden: 68km aan hartslag 125 gemiddeld, max 140 (mijn max is 184 dus dat zal H/D1 zijn, geen idee eigenlijk ). Nu voel ik me pas echt moe en niet alleen in de benen.
Kortom vaker trainen, dan zal ik er minder last van hebben
-
- Forum-lid
De afgelopen twee weken was ik met het gezin op vakantie in de Eifel. Heb er een aantal middagen heerlijk kunnen fietsen. Mooi heuvelachtig gebied, je kan je er heerlijk uitleven.
Extra leuk dat ik een KOM heb kunnen halen (op mijn oude dag )
Het bewijs: https://www.strava.com/activities/681503724
Extra leuk dat ik een KOM heb kunnen halen (op mijn oude dag )
Het bewijs: https://www.strava.com/activities/681503724