Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 05 mar 2019 10:49

uninvitedguest schreef: 05 mar 2019 10:35
. Wanneer dit door hacken in de publiciteit wordt gebracht, dient niet de poster afgefakkeld te worden, maar de digitale inbreker.
-1 :dislike:
Ook (juist) de poster dient te worden afgefakkeld! Die heeft wat mij betreft de status van heler en is minstens zo erg of erger dan de inbreker.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

walter-
Forum-lid HC

walter- 05 mar 2019 10:54

Martin78 schreef: 05 mar 2019 08:23 ... die ze haar vriendje had verstuurd. Deze lieten echten niets te raden over
En wat valt er dan 'te raden'? Of bedoel je dat die wel jouw nieuwsgierigheid bevredigen?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 05 mar 2019 11:47

De Tukker schreef: 05 mar 2019 10:49
uninvitedguest schreef: 05 mar 2019 10:35
. Wanneer dit door hacken in de publiciteit wordt gebracht, dient niet de poster afgefakkeld te worden, maar de digitale inbreker.
-1 :dislike:
Ook (juist) de poster dient te worden afgefakkeld! Die heeft wat mij betreft de status van heler en is minstens zo erg of erger dan de inbreker.
Ik denk dat uninvitedguest hier met de poster de eigenaar van het gehackte domein bedoelt en niet degene die dan de gehackte foto's op social media plant.
Want ja, die laatste is zeker net zo fout.

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 05 mar 2019 11:51

Theo V schreef: 05 mar 2019 11:47 ...
Ik denk dat uninvitedguest hier met de poster de eigenaar van het gehackte domein bedoelt en niet degene die dan de gehackte foto's op social media plant.
Want ja, die laatste is zeker net zo fout.
Zo lees ik de post niet, maar als uninvitedguest dat zo bedoelt, dan maak ik van de -1 een +1 :winkthumb:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 05 mar 2019 12:45

Excuus voor de ontstane verwarring. Ik bedoel met de poster idd de eigenaar van het gehackte domein.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 05 mar 2019 15:25

Bikers are not alone

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 06 mar 2019 11:58

walter- schreef: 05 mar 2019 10:54
Martin78 schreef: 05 mar 2019 08:23 ... die ze haar vriendje had verstuurd. Deze lieten echten niets te raden over
En wat valt er dan 'te raden'? Of bedoel je dat die wel jouw nieuwsgierigheid bevredigen?
Mijn nieuwsgierigheid bevredigen?
Ik zoek er niet naar hoor, je ziet het vanzelf wel voorbij komen als je op sociale media hangt. Net als hier op dit forum, waar in mijn beleving speciaal voor een meisje die er aardig uit ziet een compleet topic is met weet ik hoeveel pagina's :lol: Ben benieuwd voor wie diens nieuwsgierigheid dat dan is.
ps: heb de foto's keurig bekeken en daarna weer netjes verwijderd uit de groep waarin ze gedeeld werden :!:

Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Daarmee praat ik zeker niets goed voor diegene die zulke dingen doen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 mar 2019 16:16

Martin78 schreef: 06 mar 2019 11:58 Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Martin komt met een interessant geval van "blaming the victim". Die gehackte foto's dat speelde in 2016 en bleken toen al een paar jaar oud te zijn. Van wat ik mij van de ophef herinner was ze op die foto's nog niet eens meerderjarig en waren het foto's die ze via snapchat naar haar toenmalige vriendje had gestuurd. Snapchat is toch echt iets anders dan "jezelf herkenbaar op internet zetten".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 06 mar 2019 18:17

timo2.0 schreef: 06 mar 2019 16:16
Martin78 schreef: 06 mar 2019 11:58 Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Martin komt met een interessant geval van "blaming the victim". Die gehackte foto's dat speelde in 2016 en bleken toen al een paar jaar oud te zijn. Van wat ik mij van de ophef herinner was ze op die foto's nog niet eens meerderjarig en waren het foto's die ze via snapchat naar haar toenmalige vriendje had gestuurd. Snapchat is toch echt iets anders dan "jezelf herkenbaar op internet zetten".
Ik ben van mening dat we eens af moeten van dit Blaming the Victim wanneer gehackte info in welke vorm dan ook openbaar gemaakt wordt.
Hacken is gewoon niks meer of minder dan digitaal inbreken.
Wat vinden we ervan wanneer een hard copy fotoalbum met compromiterende fotos bij een inbraak in je woning word ontvreemd en de foto's worden openbaar gemaakt?

Zeg mij maar wat het verschil is.
In beide gevallen gaat het om foto's die niet voor publicatie bestemd zijn, in privé sfeer worden gebruikt/bewaard/gedeeld.

In beide gevallen is degene die de foto's etc steelt/hackt en/of in de publiciteit brengt de crimineel. Diegene die op de foto's staat zou in bescherming moeten worden genomen.

Daarnaast, als het uitsluitend gaat om de foto's die hierboven getoond worden, nou, nou nou, wat een ophef om een paar bikinifoto's.
Wat een drukte om niks. Op een gemiddeld strand is meer te zien voor de behoeftigen onder ons.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 mar 2019 20:22

Ik snap niet dat puck het niet snapt. Schulting is meer bloot op instagram dan zijzelf. En toch krijgt Puck meer aandacht.

1) schulting is absolute wereldtop, dus de aandacht gaat nog altijd vooral naar haar sportieve prestaties. Puck is daar (nog) niet.
2) het voorkomen van puck is nog altijd meer attractief dan dat van schulting (grotere voorgevel met name, en misschien juist door net wat meer verhullend te blijven extra interessant).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

walter-
Forum-lid HC

walter- 06 mar 2019 21:18

Mmm; ik denk dat sommigen 'nieuwsartikels' minder serieus moeten nemen....
Zo een artikel heeft een zeer bedenkelijk waarheidsgehalte...

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 07 mar 2019 09:17

@Timo2.0 en @uninvitedguest:
Blaming the victem, omdat ik zeg dat als je in deze digitale tijd naïef bent om zulke foto's te versturen naar elkaar?
Lees daarna nog even mijn laatste regel

Maar ik merk dat Puck gevoelig ligt binnen het forum :D

Gesloten