timo2.0 schreef: ↑06 mar 2019 16:16
Martin78 schreef: ↑06 mar 2019 11:58
Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Daarmee praat ik zeker niets goed voor diegene die zulke dingen doen.
Martin komt met een interessant geval van "blaming the victim". Die gehackte foto's dat speelde in 2016 en bleken toen al een paar jaar oud te zijn. Van wat ik mij van de ophef herinner was ze op die foto's nog niet eens meerderjarig en waren het foto's die ze via snapchat naar haar toenmalige vriendje had gestuurd. Snapchat is toch echt iets anders dan "jezelf herkenbaar op internet zetten".
Ik ben van mening dat we eens af moeten van dit Blaming the Victim wanneer gehackte info in welke vorm dan ook openbaar gemaakt wordt.
Hacken is gewoon niks meer of minder dan digitaal inbreken.
Wat vinden we ervan wanneer een hard copy fotoalbum met compromiterende fotos bij een inbraak in je woning word ontvreemd en de foto's worden openbaar gemaakt?
Zeg mij maar wat het verschil is.
In beide gevallen gaat het om foto's die niet voor publicatie bestemd zijn, in privé sfeer worden gebruikt/bewaard/gedeeld.
In beide gevallen is degene die de foto's etc steelt/hackt en/of in de publiciteit brengt de crimineel. Diegene die op de foto's staat zou in bescherming moeten worden genomen.
Daarnaast, als het uitsluitend gaat om de foto's die hierboven getoond worden, nou, nou nou, wat een ophef om een paar bikinifoto's.
Wat een drukte om niks. Op een gemiddeld strand is meer te zien voor de behoeftigen onder ons.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.