Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
Misschien een domme vraag. Maar wanneer ik een extra setje wielen koop. Ik heb nu carbon velgen en velgremmen. Maar nu wil ik een extra setje aluminium wielen kopen. Dat ik dus alleen even de remblokken vervang en cassette overzet en dan een extra setje wielen heb.
Werkt dat allemaal goed met schakelen enz of moet ik dat dan allemaal weer instellen? Of is het gewoon wisselen en alles werkt hetzelfde bij de carbon wielen en de aluminium wielen qua schakelen.
Werkt dat allemaal goed met schakelen enz of moet ik dat dan allemaal weer instellen? Of is het gewoon wisselen en alles werkt hetzelfde bij de carbon wielen en de aluminium wielen qua schakelen.
Indien je dezelfde naven (en cassettes) gebruikt, dan zal het echt alleen om wielen wisselen gaan. Anders zullen er toch kleine verschillen kunnen blijken te zijn. De velgen spelen, naar mijn inschatting, hierin geen rol.
-
- Forum-lid
en als ik dus een wiel met dezelfde cassette heb gaat dat wel vlekkeloos?
Veelal wel; maar zoals klimmer zegt; het is de naaf die bepaalt of het 100% zonder enige aanpassing kan.
Soms moet de achterderailleur wat bijgeregeld worden, soms de caliper van de schijfrem. Is het dezelfde naaf, is het 100% zonder aanpassing. In de praktijk wissel je veelal zonder problemen wat betreft de cassette. De schijfrem is moeilijker.
Soms moet de achterderailleur wat bijgeregeld worden, soms de caliper van de schijfrem. Is het dezelfde naaf, is het 100% zonder aanpassing. In de praktijk wissel je veelal zonder problemen wat betreft de cassette. De schijfrem is moeilijker.
Hangt er van af hoeveel km de cassette ennketting van het carbon setje op elkaar zijn ingesleten, in tegenstelling tot wat Walter verkondigt zet ik wel de cassette over van mijn carbonset naar alu. Het alu setje gebruik ik uitsluitend als ik ga fietsen in de bergen, dus max 2x per jaar, overzetten is dan een klusje van niets. Evt aanpassing aan vertandig kan dan met een los kransje.stansfield schreef: ↑22 aug 2020 21:14 en als ik dus een wiel met dezelfde cassette heb gaat dat wel vlekkeloos?
*Verkeerde topic.*
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Past in een Fulcrum 7 wiel een standaard spaak?