de beste blues(rock)gitarist die niemand meer kent. Hoort van mij in het rijtje Jimi Hendrix, Stevey Ray Vaughan, Eric Clapton en (jaja..) David Gilmour thuisGastheerg schreef: ↑23 aug 2024 09:01 Het wordt geen fietsen vandaag................ maar ik ga wel buitenspelen en een knappe wandeling maken.
Met lopen vind ik regen serieus minder erg dan met fietsen.
Voor ik naar buiten ga nog even een klusje en nu een ontbijtje met een lekkere kabbel plaat.
Het album Cleveland Calling van Rory Gallagher.
Het gaat om een akoestische set en is 7 augustus 1972 live uitgezonden door WNCR-FM. Een zender die gehuisvest is in Cleveland (Ohio) en daar heeft dit album dan ook haar naam aan te danken.
Album verscheen pas in 2020 ter gelegenheid van Record Store Day (gruwel van de dag wat mij betreft).
Ver voor de unplugged serie van MTV van de grond kwam waren al heel veel van dit soort akoestische initiatieven en deze van Rory Gallagher laat ik graag smaken. Tussen de 8 nummers door wat gebabbel met de vrouwelijke DJ en zelfs na diverse draaibeurten stoort dat niet. Heerlijke plaat om de dag mee te starten zonder gelijk uit de blokken te vliegen.
Muziek - Een streling voor het oor ...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik deel je mening. Ik heb het laatste album van Taylor Swift geluisterd toen het uitkwam, maar het is te glad gepolijst en vooral teveel.Gastheerg schreef: ↑26 aug 2024 09:44
Laatste Swift album (mijn dochter voed mijn collectie) vind ik dan een heel stuk minder. Dat is voor mij te gepolijst en ik ben ook niet zo van artiesten die met glimmers over het podium rennen. De Swift in een houthakkers overhemd, paardenstaart en een akoestische gitaar spreekt mij meer aan dan al die glamour waar optredens mee worden opgesmukt.
31 nummers op de Poets Department, dan boet je gewoon in aan kwaliteit.
Beetje glamour mag best van mij, maar mag imho niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Folklore van Swift of Twenty Someting van Springsteen klinken in elk geval een stuk authentieker dan het gekunstelde country album van Beyonce. Wat een draak van een album is dat zeg.
Less is bore
Die laatste maak je mij ook niet blij mee.
Er zijn genoeg artiesten die het zich kunnen permitteren om zijstapjes te maken met muziekstijlen. Alleen dat geldt niet voor iedereen!
Er zijn genoeg artiesten die het zich kunnen permitteren om zijstapjes te maken met muziekstijlen. Alleen dat geldt niet voor iedereen!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beyonce ver-R&B-t alles met haar rifjes en riedeltjes. Het voelt bij haar altijd wat gekunsteld, alsof het volledig commercieel gedreven is ipv de liefde voor de muziek.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik heb de man met zijn band nog gezien in Torhout. Fantastisch concert! En dat alles voor de geweldige prijs van 300 frank, omgerekend 7,5 euro. Jeugdsentiment in het kwadraatGastheerg schreef: ↑23 aug 2024 09:01 Voor ik naar buiten ga nog even een klusje en nu een ontbijtje met een lekkere kabbel plaat.
Het album Cleveland Calling van Rory Gallagher.
Het gaat om een akoestische set en is 7 augustus 1972 live uitgezonden door WNCR-FM. Een zender die gehuisvest is in Cleveland (Ohio) en daar heeft dit album dan ook haar naam aan te danken.
-
- Forum-lid
En alles van de affiche was de moeite waard om te beluisteren.
Dat is nu totaal anders.
Dat is nu totaal anders.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee hoor, dat is allemaal nog steeds de moeite waard imho.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het een sluit het ander niet uit.
Enne, naast prima muziek is Dua Lipa stuk beter om naar te kijken dan die ouwe rockers
Enne, naast prima muziek is Dua Lipa stuk beter om naar te kijken dan die ouwe rockers
Less is bore
Altijd een lastige discussie. Voor mij is Duane Allman de beste. Tientallen solo's die we kennen weten we vaak niet eens dat die van hem zijn. Draai Antologie 1 en 2 van hem maar eens
Over goede gitaristen gesproken...............net een knappe avondwandeling gemaakt en die laat ik indalen met
Paco de Lucia met het album Solo Quiero Caminar
En niet te vergeten Christone "Kingfish" Ingman, stond ook op het Nort Sea Jazz Festival zaterdag 13 juli jl.Gastheerg schreef: ↑27 aug 2024 22:15Altijd een lastige discussie. Voor mij is Duane Allman de beste. Tientallen solo's die we kennen weten we vaak niet eens dat die van hem zijn. Draai Antologie 1 en 2 van hem maar eens
Over goede gitaristen gesproken...............net een knappe avondwandeling gemaakt en die laat ik indalen met
Paco de Lucia met het album Solo Quiero Caminar
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless