Maar dan snap ik je vraag niet. Gaat het om kiezen tussen model A en model B omwille van de geometrieverschillen welke het beste bij hem past? Of gaat het om "al het andere" en is de geometrie bij beide modellen gelijk (te maken).NuitKor schreef:Ja precies, en dat korter kan wel weer worden gecompenseerd met een cm langere stuurpen.MarkVeenstra schreef:Dat lijkt me wel.
Verschil endurace met de genoemde ultimate is 10mm in balhoofdbuis (volgens mij 174 om 184mm bij maat L). Maar in reach 10mm en stack 10mm.. Met de Endurace zit hij net wat korter en hoger (stuur cm dichterbij en cm hoger zo ongeveer afgerond). Dat is simeplgezegd een stukje comfortabeler. --> Lijkt me sowieso geen slechte keuze. Bij doel op toeren, niet te hard en comfortabel.
Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Goed om te weten, want dat heb ik me altijd afgevraagd. De foto's op Google doen anders vermoeden namelijk.rolfo schreef:Had ik natuurlijk zelf ook al gedacht, maar ik kan daar geen fietsen bekijken, aldus Canyon zelf. Niet echt een welkom gevoelBospaadje schreef:
Misschien eens een telefoontje naar het service centrum wagen? En daar je "probleem" voorleggen. Ik meen me te herinneren dat dat in EHV is.
Scherpakkerweg 25
Ik rij ook alweer een tijdje op een Endurace CF SLX, naar volle tevredenheid. Maar dat deze fiets echt comfort biedt (niet de geometrie, maar meer de demping), daar ben ik het niet helemaal mee eens.Bospaadje schreef:Ik rij sinds enkele weken op een endurace carbon 2017 model. En ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over het comfort dat deze fiets biedt. Ik heb mijn zit wel redelijk diep ingesteld door zoveel mogelijk spacers weg te laten. Al met al een heeeeel fijne fiets. Er zal zeker wat comfort worden gewonnen ook door de smalle buizen aan de achterbrug en de iets vergevendere geometrie in combinatie met de geintegreerde stuurpen. Al denk ik zelf dat het meeste wordt gewonnen door de velgen/banden combinatie. De Zipp30 icm gp4ks2 (vallen 32.5mm breed) zorgen echter voor meeste comfort. Ik rij zelf op een M met 182cm lichaamslengte.
Kom zelf van een Specialized Roubaix SL3 PRO en vond die zeker meer comfort hebben (ondanks de 25mm banden). De Specialized had wat dat aangaat een betere balans. Bij de Endurace vind ik de balans, op slechtere wegen, tussen de achterkant en de voorkant wat vreemd. De voorkant is behoorlijk hard, terwijl de achterkant zachter aanvoelt (mede door de zadelpen).
Overal voelt de Endurace meer als een racer met een geometrie die wat meer op comfort is gericht. De Roubaix voelt op slechte wegen wat vertrouwder, de Endurace voelt op goede wegen een stuk sportiever.
Deel de mening van k33z.
Rij nu een 4-tal weken met de Endurace(CF SL disc di2) en ook ik vind de voorkant 'verrassend' hard op bv kasseien (vooraan 5,5 bar). Ik zeg 'verrassend' omdat ik dit toch 'anders' had verwacht na het lezen van vele reviews en commentaren.
Ivm de verende zadelpen : geeft langs de ene kant wel een comfortabel gevoel bij langere afstanden (ook het Fizik zadel vind ik super), maar ergert mij wel een beetje bij hoge trapfrequentie (gevoel van beginnen 'dansen').
Verder heel content, perfect afgewerkt, di2 echt prettig, looks, zit mij goed.
Dus ook mijn besluit is dat dit toch meer als een 'racer' aanvoelt, maar met een iets kortere/hogere geometrie, en dit is wat ik zocht.
Rij nu een 4-tal weken met de Endurace(CF SL disc di2) en ook ik vind de voorkant 'verrassend' hard op bv kasseien (vooraan 5,5 bar). Ik zeg 'verrassend' omdat ik dit toch 'anders' had verwacht na het lezen van vele reviews en commentaren.
Ivm de verende zadelpen : geeft langs de ene kant wel een comfortabel gevoel bij langere afstanden (ook het Fizik zadel vind ik super), maar ergert mij wel een beetje bij hoge trapfrequentie (gevoel van beginnen 'dansen').
Verder heel content, perfect afgewerkt, di2 echt prettig, looks, zit mij goed.
Dus ook mijn besluit is dat dit toch meer als een 'racer' aanvoelt, maar met een iets kortere/hogere geometrie, en dit is wat ik zocht.
Hey,
Een vraagje. Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. Ik heb het balhoofd wat aangespannen maar dat geeft geen soelaas, integendeel. In welke mate mag je dat aanspannen? Ik heb het gevoel dat ik daar aan kan blijven draaien.
Het gaat over een Ultimate CF SL.
Thanks.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een vraagje. Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. Ik heb het balhoofd wat aangespannen maar dat geeft geen soelaas, integendeel. In welke mate mag je dat aanspannen? Ik heb het gevoel dat ik daar aan kan blijven draaien.
Het gaat over een Ultimate CF SL.
Thanks.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09
Van dat 'dansen' heb ik ook last. Vooral bij een cadans >100 en weinig weerstand. Heb ook de setback omgedraaid, wellicht ligt het daar aan. Zit er over te denken nog een gewone zadelpen aan te schaffen. Verder eens met jullie mening, meer een racer dan een endurance bike.bolster schreef:Deel de mening van k33z.
Rij nu een 4-tal weken met de Endurace(CF SL disc di2) en ook ik vind de voorkant 'verrassend' hard op bv kasseien (vooraan 5,5 bar). Ik zeg 'verrassend' omdat ik dit toch 'anders' had verwacht na het lezen van vele reviews en commentaren.
Ivm de verende zadelpen : geeft langs de ene kant wel een comfortabel gevoel bij langere afstanden (ook het Fizik zadel vind ik super), maar ergert mij wel een beetje bij hoge trapfrequentie (gevoel van beginnen 'dansen').
Verder heel content, perfect afgewerkt, di2 echt prettig, looks, zit mij goed.
Dus ook mijn besluit is dat dit toch meer als een 'racer' aanvoelt, maar met een iets kortere/hogere geometrie, en dit is wat ik zocht.
Even mijn ervaring delen. ( Endurace CF SL 9.0 Disc.)
Ondertussen een 400tal. km gereden waarvan één langere afstand van 100km+. De fiets is zeer stijf en comfortabel.
Wat eigenaardig is, bij de meeste nieuwe fietsen moesten de versnellingen geregeld worden na x aantal km's, hier is dit nog niet het geval. Misschien zorgt Canyon voor een pre-stretch van de kabels.
Over 2 weken moet ik bij Canyon langsgaan voor een ander stuur en stuurpen.
Positieve punten:
- Prijs kwaliteit
- Stijve maar toch comfortabele fiets
- Mooie uitstraling
Negatief
- De kleur en onderhoud, dat mat lava grijze is een hell om te kuisen.
- Iets langere wachttijden voor Canyon Service center (België)
Ondertussen een 400tal. km gereden waarvan één langere afstand van 100km+. De fiets is zeer stijf en comfortabel.
Wat eigenaardig is, bij de meeste nieuwe fietsen moesten de versnellingen geregeld worden na x aantal km's, hier is dit nog niet het geval. Misschien zorgt Canyon voor een pre-stretch van de kabels.
Over 2 weken moet ik bij Canyon langsgaan voor een ander stuur en stuurpen.
Positieve punten:
- Prijs kwaliteit
- Stijve maar toch comfortabele fiets
- Mooie uitstraling
Negatief
- De kleur en onderhoud, dat mat lava grijze is een hell om te kuisen.
- Iets langere wachttijden voor Canyon Service center (België)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16468
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een mogelijke oorzaak die je snel kan nazien en verhelpen.m0217585 schreef:.......... Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. .........
Haal je wielen even uit je fiets, reinig de contactoppervlaktes tussen je wiel (wielassen, quick release) en frame (uitvaleinden).
Steek je wielen en terug in, veel kans dat het gekraak weg is.
Succes en laat iets weten aub.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
bedoel je endurace cf 9.0 di2
of endurace cf sl 9.0 disc di2 ?
of endurace cf sl 9.0 disc di2 ?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013