Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
volgens canyon chat.,. is het idd 100 en 142mm en steekas.
Volgens Wiggle kan dat ook prima kloppen voor de zipp 30 course disc wielen die erin zitten:
http://www.wiggle.nl/zipp-30-course-wie ... ijfremmen/
Volgens Wiggle kan dat ook prima kloppen voor de zipp 30 course disc wielen die erin zitten:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Na jarenlang op mijn Cube Streamer AL te hebben gereden wil ik wel eens iets anders. Ik rijd geen wedstrijden, ik wil er gewoon (alleen of met een groepje) ritten tot zo'n 100 km op maken. Misschien eens een uitstapje naar de Alpen. Het comfort vind ik erg belangrijk maar ik ben niet van plan om ritten over kasseien te maken.
Vanwege vele goede berichten en de goede prijzen overweeg ik nu een Canyon Endurace CF te kopen.
Na twee volle dagen internetten ben ik er echter nog steeds niet uit welke...
Mijn eerste keuze zou zijn de Endurace CF 8.0 (Shimano105).
Canyon raadt mij maat M aan. Ik heb een binnenbeenlengte van 84cm en rij momenteel met een zadelhoogte van 73 cm. Het blijkt nu dat bij deze fiets, doordat hij zo'n bladveer-zadelpen heeft, de minimale zadelhoogte 74.5 cm is. Lager mag echt niet is mij verteld door Canyon. Met een ander zadel en een beetje goede wil kan ik misschien nog net aan een voor mij goede hoogte komen maar ik vind het geen prettig idee dat ik geen marge omlaag meer heb.
Een andere keuze kan de Endurace CF 7.0 SL worden (100 euro duurder). Deze heeft een normale zadelpen die uiteraard flink lager kan. Hij is Ultegra afgemonteerd (i.p.v. 105). Maar in plaats van DT Swiss R24 spline wielen heeft deze echter een Mavic Aksium wielset. Naar mijn idee zijn die minder (?). Of maakt dat niet zo veel uit?
Canyon heeft mij aangeboden dat als het zadel van de 8.0 niet genoeg omlaag kan, ze voor me een normale zadelpen kunnen regelen.(of daar kosten aan zijn verbonden zeiden ze er niet bij)
Wat is nu de beste keuze? Ultegra i.p.v 105 maar dan wel Mavic Aksium i.p.v DT Swiss, of andersom? Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Een derde optie is kiezen voor de CF SL Disc 8.0 (+250euro), die heeft ook de bladveer-zadelpen maar het frame laat daarbij een zadelhoogte van 72 cm toe. En heeft schijfremmen. Maar ook de Mavic Aksium wielset en de 105 groep. En is bijna een kilo zwaarder.
Kortom, moeilijk, moeilijk...
Enfin, wie heeft er goede raad voor mij?
Is er iemand die misschien hetzelfde probleem heeft (gehad)?
Vanwege vele goede berichten en de goede prijzen overweeg ik nu een Canyon Endurace CF te kopen.
Na twee volle dagen internetten ben ik er echter nog steeds niet uit welke...
Mijn eerste keuze zou zijn de Endurace CF 8.0 (Shimano105).
Canyon raadt mij maat M aan. Ik heb een binnenbeenlengte van 84cm en rij momenteel met een zadelhoogte van 73 cm. Het blijkt nu dat bij deze fiets, doordat hij zo'n bladveer-zadelpen heeft, de minimale zadelhoogte 74.5 cm is. Lager mag echt niet is mij verteld door Canyon. Met een ander zadel en een beetje goede wil kan ik misschien nog net aan een voor mij goede hoogte komen maar ik vind het geen prettig idee dat ik geen marge omlaag meer heb.
Een andere keuze kan de Endurace CF 7.0 SL worden (100 euro duurder). Deze heeft een normale zadelpen die uiteraard flink lager kan. Hij is Ultegra afgemonteerd (i.p.v. 105). Maar in plaats van DT Swiss R24 spline wielen heeft deze echter een Mavic Aksium wielset. Naar mijn idee zijn die minder (?). Of maakt dat niet zo veel uit?
Canyon heeft mij aangeboden dat als het zadel van de 8.0 niet genoeg omlaag kan, ze voor me een normale zadelpen kunnen regelen.(of daar kosten aan zijn verbonden zeiden ze er niet bij)
Wat is nu de beste keuze? Ultegra i.p.v 105 maar dan wel Mavic Aksium i.p.v DT Swiss, of andersom? Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Een derde optie is kiezen voor de CF SL Disc 8.0 (+250euro), die heeft ook de bladveer-zadelpen maar het frame laat daarbij een zadelhoogte van 72 cm toe. En heeft schijfremmen. Maar ook de Mavic Aksium wielset en de 105 groep. En is bijna een kilo zwaarder.
Kortom, moeilijk, moeilijk...
thanksMarkVeenstra schreef:volgens canyon chat.,. is het idd 100 en 142mm en steekas.
Ik zat met hetzelfde probleem voor de misses en heb de zadelpen gewoon omgeruild voor de pen van een Ultimate CF SLX.deaanwezige schreef:
-
- Forum-lid
Omdat de bladveer-zadelpen uit twee gedeeltes bestaat die onderling moeten kunnen bewegen zeggen ze bij Canyon dat het gevaar bestaat dat je zitbuis breekt als je hem er te ver insteekt.
Ik heb zo'n ding nog nooit in het echt gezien maar het lijkt er op dat de diameter ook toeneemt voorbij het streepje dat de maximale insteek aangeeft. In dat geval lijkt het me wel een logisch verhaal.
@RuudRuud: Moest je nog iets betalen voor dat omruilen?
Ik heb zo'n ding nog nooit in het echt gezien maar het lijkt er op dat de diameter ook toeneemt voorbij het streepje dat de maximale insteek aangeeft. In dat geval lijkt het me wel een logisch verhaal.
De twee delen zitten niet gefixeerd vanaf een bepaalde hoogte en kunnen dus verder uit elkaar gaan staan. Daardoor werkt dat ding ook zoals ie werkt Daar is je zitbuis inderdaad niet tegen bestand inderdaad.deaanwezige schreef:Omdat de bladveer-zadelpen uit twee gedeeltes bestaat die onderling moeten kunnen bewegen zeggen ze bij Canyon dat het gevaar bestaat dat je zitbuis breekt als je hem er te ver insteekt.
Volgens mij hoefde ik niets bij te betalen, ook geen omruil-fee. Ging over de zadelpen van een Endurace CF 9.0 WMN. Nieuwe zadelpen werd geleverd en oude ging daarna retour.
1 kanttekening: de fiets was geleverd met verende pen, om niet te hoeven wachten op een goede zadelpen heb ik for the time being een andere zadelpen gebruikt. Voor zover ik weet moet eerst je fiets geleverd zijn voor je andere afmontage kunt bestellen. Je zou dan dus een paar dagen een fiets hebben staan waar je niets mee kunt door de verkeerde zadelhoogte
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Bandendruk hangt ook af van je eigen gewicht, de ondergrond waar je op rijdt, evt droog of nat weer, en dan nog eens persoonlijke voorkeur .k33z schreef:Praktisch vraagje.... Met welke bandenspanning rijden de Endurace CF SL(X) disc rijders? Moet nog even de juiste spanning vinden met de 28mm banden.
Tot nu toe op 6 bar, maar ga vanavond eens testen met rond de 5 bar.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Als ik nu even de zadelpen buiten beschouwing laat, waar zouden jullie dan voor kiezen?
Endurace CF 8.0 met Shimano 105 + DT Swiss R24 spline wielen
of
Endurace CF 7.0 SL met Shimano Ultegra + Mavic Aksium wielset (en 100 euro duurder)
Endurace CF 8.0 met Shimano 105 + DT Swiss R24 spline wielen
of
Endurace CF 7.0 SL met Shimano Ultegra + Mavic Aksium wielset (en 100 euro duurder)
Fantastische tip!! Alles mooi gepoetst en weg gekraak! Heel erg bedankt!Lcsmet schreef:Een mogelijke oorzaak die je snel kan nazien en verhelpen.m0217585 schreef:.......... Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. .........
Haal je wielen even uit je fiets, reinig de contactoppervlaktes tussen je wiel (wielassen, quick release) en frame (uitvaleinden).
Steek je wielen en terug in, veel kans dat het gekraak weg is.
Succes en laat iets weten aub.
[CLAPPING HANDS SIGN][CLAPPING HANDS SIGN]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk