Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Vanmorgen voorzichtig zonnetje die daarna waterig verdween.
Terugweg naar huis was goed nat en koud.
En dit weekend tja zoals afgelopen weekenden gewoon prut weer, nog ff bedenken wat ik ga doen.
Onverhard ergens gaan rijden is denk meer blubber rijden na afgelopen week.
Terugweg naar huis was goed nat en koud.
En dit weekend tja zoals afgelopen weekenden gewoon prut weer, nog ff bedenken wat ik ga doen.
Onverhard ergens gaan rijden is denk meer blubber rijden na afgelopen week.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200229_04870404scottwilko schreef: ↑27 feb 2020 21:34Leuk voor het oosten en zuiden wellicht, maar hier in Noord Holland was het tekort al een paar maanden geleden weggewerkt. Nu weer een maand met veel meer neerslag dan normaal. Februari was al de 7e maand op rij waarbij minimaal de normale hoeveelheid neerslag is gevallen en daarvan waren er zeker 4 waarbij er duidelijk meer neerslag is gevallen dan normaal.
Ik ben ook duidelijk aan een droge periode toe.
Interessant om te lezen. Al is de toestand in Nederland misschien anders ...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is in het gedeelte van Nederland dat boven NAP ligt ook gewoon het geval.
Ik snap dat klagen over het weer niet, zeker als het alles behalve uitzonderlijk is. Als je nu naar Spanje trekt en je hebt daar een week regen, dan heb je misschien wat te klagen. Maar februari in de lage landen is gemiddeld genomen toch niet vaak lekker fiets weer. Wat levert dat klagen over het weer nu op? Behalve negativiteit? Accepteer het of doe er wat aan en zorg dat je vertrekt naar zuid-Europa.
Vanochtend was het hier overigens zonnig, zeker niet koud met 11 graden, wel een stevig windje. Prima fietsweer voor februari.
Ik snap dat klagen over het weer niet, zeker als het alles behalve uitzonderlijk is. Als je nu naar Spanje trekt en je hebt daar een week regen, dan heb je misschien wat te klagen. Maar februari in de lage landen is gemiddeld genomen toch niet vaak lekker fiets weer. Wat levert dat klagen over het weer nu op? Behalve negativiteit? Accepteer het of doe er wat aan en zorg dat je vertrekt naar zuid-Europa.
Vanochtend was het hier overigens zonnig, zeker niet koud met 11 graden, wel een stevig windje. Prima fietsweer voor februari.
Als jij 4 weekends op rij met een gemiddelde windkracht van 90km/h (hier in België) normaal vindt dan zijn we natuurlijk vlug uit gepraat.amclassic-fan schreef: ↑29 feb 2020 12:59 Dat is in het gedeelte van Nederland dat boven NAP ligt ook gewoon het geval.
Dat het regent tot daar aan toe, maar de ene storm na de andere heb ik nog niet veel jaren mee gemaakt.
Elke dag regen deze maand, ik kan me niet herinneren wanneer ik dat heb meegemaakt. En daarnaast inderdaad elke dag harde wind, las dat dit niet uitzonderlijk is, maar klagen doe ik zeker !
Gelukkig over twee weken ook naar Spanje
Gelukkig over twee weken ook naar Spanje

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gemiddelde windkracht van 90 km/h? Je bedoelt maximale windstoten van 90 km/h?
Ik heb het het voordeel dat ik niet aan de kust woon en dat er genoeg bomen in de buurt staan, dus missen we hier wat van de ergste wind. De storm van 2 (of was het 3?) weken geleden heb ik 's ochtends nog gewoon gefietst en dat was echt niet onverantwoord, want het waait niet de ganze dag zo hard.
Er hard ook 3 weekeinde smeltende sneeuw kunnen liggen, daar word je ook niet vrolijk van als fietser, dus tja, we hebben het er gewoon mee te doen.
amclassic-fan schreef: ↑29 feb 2020 17:19Gemiddelde windkracht van 90 km/h? Je bedoelt maximale windstoten van 90 km/h?
Ik heb het het voordeel dat ik niet aan de kust woon en dat er genoeg bomen in de buurt staan, dus missen we hier wat van de ergste wind. De storm van 2 (of was het 3?) weken geleden heb ik 's ochtends nog gewoon gefietst en dat was echt niet onverantwoord, want het waait niet de ganze dag zo hard.
Er hard ook 3 weekeinde smeltende sneeuw kunnen liggen, daar word je ook niet vrolijk van als fietser, dus tja, we hebben het er gewoon mee te doen.
Zal wss idd het verschil zijn. Ik woon op een 30km van de kust en hier is het toch al 4 weekends niet echt verantwoord meer om op de racefiets te kruipen. De zaterdag kun je meestal nog wel recht blijven maar de zondag vrees ik er voor.
-
- Forum-lid HC
Het was hier inderdaad wel heel erg de laatste twee zondagen. Ik heb zelden zo lang achter elkaar zo,n harde wind meegemaakt. De kids mochten van mij niet naar buiten iig.
Maar goed nu is het de wind in een het kan ook twee weken vriezen en glad zijn. Het was iig vandaag prima weer om een vloertje te leggen.......
Maar goed nu is het de wind in een het kan ook twee weken vriezen en glad zijn. Het was iig vandaag prima weer om een vloertje te leggen.......
Klagen doen we allemaal en gelijktijdig weten we dat het zinloos is.
Je hebt 2 keuzes. Of fietsen of niet fietsen.
Er zijn genoeg dagen geweest dat ik gewoon niet op de fiets wilde stappen. Ik ga niet fietsen als het niet leuk is. En ik probeer het ook niet tegen beter weten in leuk te maken voor mijzelf. Als je niet wilt fietsen probeer voor een goed alternatief te zorgen. Voor mij is dat hardlopen. (Wat ook mijn basis is) maar je kunt ook naar de sportschool gaan. En aan je core werken en spierkracht opbouwen. Of ga op de tacx als het toch op fietsen moet lijken. Of zwemmen whatever er zijn genoeg alternatieven om toch lekker je energie kwijt te kunnen. En op een andere manier je lichaam trainen daar profiteer je altijd van tijdens het fietsen in de mooiere periodes.
Je hebt 2 keuzes. Of fietsen of niet fietsen.
Er zijn genoeg dagen geweest dat ik gewoon niet op de fiets wilde stappen. Ik ga niet fietsen als het niet leuk is. En ik probeer het ook niet tegen beter weten in leuk te maken voor mijzelf. Als je niet wilt fietsen probeer voor een goed alternatief te zorgen. Voor mij is dat hardlopen. (Wat ook mijn basis is) maar je kunt ook naar de sportschool gaan. En aan je core werken en spierkracht opbouwen. Of ga op de tacx als het toch op fietsen moet lijken. Of zwemmen whatever er zijn genoeg alternatieven om toch lekker je energie kwijt te kunnen. En op een andere manier je lichaam trainen daar profiteer je altijd van tijdens het fietsen in de mooiere periodes.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Als je niet perse hoeft, dus niet trainen voor een voorjaar of zoiets, kun je best wat dagen (weekeinden) overslaan. Maar als je binnenkort volgas aan de bak moet is dit voor de mooiweer trainers (zoals ik altijd was) toch echt wel een klotejaar!!
Klagen is dan je enige uitlaatklep ( tot je er achter komt dat de anderen zichzelf gewoon bij het nekvel hebben gegrepen en door zijn gaan trainen)
Klagen is dan je enige uitlaatklep ( tot je er achter komt dat de anderen zichzelf gewoon bij het nekvel hebben gegrepen en door zijn gaan trainen)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Volgas aan de bak moet?! Prof renners moeten... Jij wilt heel graag, en neemt je hobby erg serieus.. Maar moet gelukkig nietEnzzo schreef: ↑29 feb 2020 22:51 Als je niet perse hoeft, dus niet trainen voor een voorjaar of zoiets, kun je best wat dagen (weekeinden) overslaan. Maar als je binnenkort volgas aan de bak moet is dit voor de mooiweer trainers (zoals ik altijd was) toch echt wel een klotejaar!!