Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 13 jul 2009 12:46

Tijdens het interview van Mart met Boogie in het sportjournaal vroeg men wat een bloedcentrifiguge is. Boogie legde het heel ontspannen uit en gaf aan heel vaak daaraan gelegen te hebben om de hemotocriet waarde te kunnen meten.

Ik hoop echt dat Boogie echt niet gebruikt heeft. Ik wil van Bernard wel eens bewijzen zien.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 13 jul 2009 13:21

Bij mij komt de vraag op het nu zit met die bloedcentrifuge. Ik ga er vanuit dat die ook nu nog gewoon door de ploegen gebruikt wordt om de hematocriet te meten, of is dat niet zo? Dus waarom zou Boogerd zo'n ding via Matschiner nodig hebben gehad? Of hoort zo'n centrifuge bij het hele arsenaal dat nodig is voor bloeddoping dwz de transfusies?
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 13:23

Joe1972 schreef:Bij mij komt de vraag op het nu zit met die bloedcentrifuge. Ik ga er vanuit dat die ook nu nog gewoon door de ploegen gebruikt wordt om de hematocriet te meten, of is dat niet zo? Dus waarom zou Boogerd zo'n ding via Matschiner nodig hebben gehad? Of hoort zo'n centrifuge bij het hele arsenaal dat nodig is voor bloeddoping dwz de transfusies?


Ja, en weet iemand waar je zo'n ding kan kopen?

(geintje)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 jul 2009 13:30

Zo'n centrifuge heb je in ieder geval niet nodig om je koersbroeken mee te drogen na de etappe! Ik vond ook dat boogie iets te snel uitleg begon te geven over dat ding. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is!

Wat dat 'verkooppraatje' van Matschiner betreft; ik kan me voorstellen dat ie daarom weening en postuma erbij sleept, maar Dekker, boogie en Mensjov?? We hebben toch met z'n allen kunnen zien dat er iets niet klopte in in die tour van 2007.....die kopbeurten in de bergen....kom op zeg!

En wat die laatste woorden van Mart S. betrof; naar mijn mening zat daar een verborgen boodschap in aan het adres van Boogie. Zo van; kerel, als straks blijkt dat je hier hebt zitten liegen, hoef je hier nooit meer te komen...en wat mij betreft heeft Mart daar groot gelijk in!

Het is nu idd wachten op harde bewijzen. Die zullen er zeker nog wel komen, hoor......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 jul 2009 13:31

Wel grappig om te merken dat, nu onze nationale wielerknuffelbeer Boogerd in het spel is, mensen ineens veel genuanceerder over doping kunnen praten. Ineens gaat het over feiten, bewijzen en het dubieuze karakter van Kohl terwijl ik daar in het geval van andere (buitenlandse) renners over het algemeen weinig over hoor. Sterker nog, als je dan wat kritische kanttekeningen plaatst bij het publiekelijk veroordelen van iemand zonder enige vorm van bewijs dan ben je zelf ook onderwerp van kritiek.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 13:49

Bottecchia schreef:Wel grappig om te merken dat, nu onze nationale wielerknuffelbeer Boogerd in het spel is, mensen ineens veel genuanceerder over doping kunnen praten. Ineens gaat het over feiten, bewijzen en het dubieuze karakter van Kohl terwijl ik daar in het geval van andere (buitenlandse) renners over het algemeen weinig over hoor. Sterker nog, als je dan wat kritische kanttekeningen plaatst bij het publiekelijk veroordelen van iemand zonder enige vorm van bewijs dan ben je zelf ook onderwerp van kritiek.


Goede constatering.
Ik merkte het al aan mezelf, vandaar dat ik zelf opmerkte dat ik misschien wat naief was, in het geval Boogerd.

Maar nogmaals, misschien heeft het feit dat hij soort van uitgespuugd werd door de Rabo toen hij stopte hier wel mee te maken...

Die gasten weten vast meer.

Hopelijk komen er snel wat bewijzen, of op zijn minst officiele beschuldigingen vanuit de relevante organisaties. Of anders, expliciete uitspraken dat er niks aan de hand is, door diezelfde organisaties.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 13 jul 2009 13:54

Hangt helemaal af van wie het post uiteraard. Er hangen op dit forum verschillende posters rond die normaal iedereen die top10 rijd verdacht vind en dat ook als "de waarheid" prediken, maar ook genoeg die wel zich zoveel mogenlijk op feiten baseert.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 13 jul 2009 14:01

Klopt idd, maar niets menselijks is ons vreemd, je eigen idolen neem je altijd een beetje in bescherming, zo werkt dat nu eenmaal.

Wat nu met het Bernard Kohl verhaal een beetje ondersneeuwt is dat de Rabomannen al in 2006, dus voor de verklaringen van Kohl in verband zijn gebracht met Humanplasma. In ieder geval deed de ARD dat destijds, maar die trok die beschuldiging later weer terug. Dat zal dan zijn gebeurd naar aanleiding van de ontdekkingen die volgden op het schandaal tijdens de Winterspelen. Humanplasma verklaarde destijds dat ze helemaal geen apparatuur haden voor bloedtransfusies. Volgens het artikel in de Kurier zijn die apparaten, en de bloedzakken, destijds op tijd vernietigd (anders dan bij Operation Puerto). Dat verklaart wel waarom de kring rond Matschiner is ontstaan. Die moesten zonder labaratorium verder.

EDIT: het kan ook in 2007 of later zijn geweest, maar bij mijn weten in ieder geval voor de affaire Kohl.

En Boogerd vertelde dat hij Matschiner één keer gesproken had en dat M hem toen vroeg of Boogerd Kohl kon aanbevelen voor de Nederlandse criteriums. Dat moet dus de tour van 2008 zijn geweest. Boogerd was al gestopt en ik vraag me dan af waarom Matschiner uitgerekend hem zou bellen. Lijkt me toch omdat je elkaar kent.
a.k.a Joe

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 13 jul 2009 14:02

ook als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.

Gevoelsmatig zeg ik schuldig. Kan mij niet voorstellen dat er maar 1 binnen de ploeg gebruikt heeft en dat niemand er van wist. Gele trui geeft wel vleugels maar zo goed als toen? toen al twijfels.

Ze gebruiken allemaal alleen de 1 zoekt de grens op en de ander neemt maar een klein beetje is mijn meniong.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 jul 2009 14:07

ferry1982 schreef: Gevoelsmatig zeg ik schuldig. Kan mij niet voorstellen dat er maar 1 binnen de ploeg gebruikt heeft en dat niemand er van wist. Gele trui geeft wel vleugels maar zo goed als toen? toen al twijfels.


Dekker en Rasmussen waren wel een beetje zonderlingen in de Ploeg en Kohl begon pas had te gaan toen hij bij Rabo wegging.

Als Boogerd gebruikt heeft dan had hij wel wat meer mogen gebruiken zodat hij ook eens een keer iets won i.p.v. 2e.
Afbeelding

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 jul 2009 14:08

kennelijk is daar bewijs voor (dat contact tussen Boogie en Matschiner). Anders zou boogie dat nooit hebben mogen vertellen van zijn advocaat!

Ik heb ook ergens gelezen dat Rasmussen en kohl die apparatuur van dat humanplasma labo hebben gekocht en vervolgens daarmee zelf aan de slag zijn gegaan als 'dealers'. Zou mij iig niets verbazen.....

We moeten nog wat geduld hebben, maar de onderste steen komt vast nog wel boven....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie