Thomas Dekker
-
- Forum-lid
Goed nieuws voor Thomas, en dat hij nu voor zijn team de Giro mag rijden is heel mooi. Dan kan hij zich in vorm rijden en daardoor
mischien wel een Tour ticket bemachtigen.
mischien wel een Tour ticket bemachtigen.
Een stukje in het Nieuwsblad :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120412_179
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120412_179
Dit jaar kruipt Jasmine Vangrieken, de sympathieke en aantrekkelijke vriendin van Johan Vansummeren voor Het Nieuwsblad in de rol van reporter. Afgelopen week praatte ze met Thomas Dekker, een van de grootste Nederlanse wielertalenten van de laatste jaren. Hij werkt momenteel erg hard aan een comeback na een dopingschorsing van twee jaar. In het shirt van Garmin-Barracuda won hij dit seizoen de slotrit in de Omloop van de Sarthe en finishte hij woensdag 20ste in de Brabantse Pijl. Een fragment uit het interview dat morgen in Het Nieuwsblad verschijnt:
Geweldig nieuws voor de vrouwen die zich tot diep in deze sportkrant hebben geworsteld. Cavello – jawel, het lingeriemerk – heeft een nieuw gezicht: Thomas Dekker. En nog veel geweldiger: ze hebben nu ook een nieuw reclamespotje, waarin Thomas de volle 2 minuten en 27 seconden in Adamskostuum door het scherm paradeert. Met onderbroek, handdoek of bij momenten zelfs helemaal níks rond de ranke lenden. ‘Ik heb daar anderhalf uur helemaal naakt rondgelopen op die set’, zegt hij dan nog. ‘Ook voor vrouwen, ja. Er was een fotografe, en ééntje die de make up moest doen.’ Van een droomjob gesproken.
Ik moet zeggen: je ziet er op dat filmpje beter uit dan twee jaar geleden. Toen je bij ons stond na je eerste training in zeven maanden.
(lacht) ‘Dan was kleine Thomas plots heel groot, hé. Toen was ik net 14 kilo aangekomen. Simpel: ik had me laten gaan toen het nieuws van die positieve test bekend raakte. Nochtans was ik toen in topconditie. Net derde geworden in Zwitserland, drie dagen voor de Tour... Maar plots viel alles weg. Wat doe je dan in de zomer? Mijn vrienden uit het peloton zaten in de Tour, mijn vrienden buiten de fiets genoten van de zomer. Dus deed ik dat ook maar.’
Kon je dan genieten?
‘Ik zat in Italië, hé. (Dekker woonde toen in Lucca, red.) Daar werd ik niet geconfronteerd met die schorsing. De confrontatie was meer: Wat gaan we vanavond doen? (lacht) Op de duur geraak je in een ritme: 4 à 5 keer per week uitgaan, ’s middags opstaan en direct naar het strand,… Dan geraak je de realiteit een beetje kwijt. Maar anderzijds: ik had dat nodig. Ik wist totaal niet hoe mijn toekomst eruit zag, want ik had geen uitzicht op een ploeg. En ook: ik had geen gezin, zoals Basso of Valverde. Geen kinderen voor wie ik sowieso elke dag moest opstaan, geen vrouw met wie je elke avond in de zetel zit.’
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel weer altijd in het laatste wiel; niet de veiligste plek. Beste nederlander? Of toch mollema?
Less is bore
Toch netjes gereden van Dekker. Hij bleef er langer aan hangen dan Poels en Gesink, om maar eens twee te noemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gesink mag je niet naar kijken, die is nog volop herstellende.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
T. Dekker heeft erg goed gereden. Prima!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
18e ja, uitslag staat eindelijk online. Netjes!
Less is bore
Schijnt volgens onderzoek de beste plek te zijn...1 naar laatste in het peleton. Was bij Labyrint, onderzocht door een Hoogleraar aerodynamica.daniel1975 schreef:Wel weer altijd in het laatste wiel; niet de veiligste plek. Beste nederlander? Of toch mollema?
http://www.wetenschap24.nl/programmas/l ... /7-03.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
ZondeThomas Dekker meldt zich af voor Giro
Laatste update: 1 mei 2012 10:51 info nu.nl
AMSTERDAM - Thomas Dekker neemt toch niet deel aan de Giro d'Italia, die komende zaterdag van start gaat.
De 27-jarige Nederlander zat in de selectie van zijn ploeg Garmin, maar hij is nog niet hersteld van de knieblessure die hij ruim een week geleden opliep tijdens Luik-Bastenaken-Luik.
“Als ik nu van start zou gaan is het risico groot dat ik na enkele dagen zal moeten opgeven. Een grote ronde is te zwaar om er niet honderd procent aan te beginnen”, zegt Dekker op de website van zijn managementbureau.
“Ik heb met de ploegleiding overleg gehad en mijn programma is omgegooid. Ik ga dit jaar zeker nog een grote ronde rijden. Dit kan de Tour de France of de Vuelta zijn.”
De Giro zou de eerste drieweekse rittenkoers voor Dekker worden sinds hij medio 2011 terugkeerde na een dopingschorsing.
De Ronde van Italië gaat zaterdag van start in het Deense Herning.
Het lijkt me een (te) grote stap voor hem om dan zo maar de Tour te gaan rijden. Dan liever dit jaar de Vuelta en volgend jaar Tour...