Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 21 jun 2010 13:43

vroeger waren dat de colnago- en pinarello rijders. zal ook wel weer overwaaien. ik ben met mijn cannondale (hoewel een oud beestje) erg tevreden van. echt een racebak (mtb)

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 21 jun 2010 14:50

Amclassic-fan schreef:
wilcoelskamp schreef:Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....


Ik vraag me toch af waar je dat gelezen hebt. Alleen de Six komt er niet zo goed vanaf.


Begreep idd dat de Six uit het assortiment gaat en de CAAD8 ook. Deze laatste vnl. vanwege de alu voorvork (gewicht).

Rij zelf CAAD9 na heel lang op staal, CAAD9 is echt een superfiets, stuurt als een mes.
Zo en nu eerst een bavaria

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 jun 2010 15:54

Semaj schreef:Goedemorgen,

Ik vroeg me af of er bij een los frame een voorvork bij wordt geleverd.
Ik krijg namelijk onder garantie van Cannondale een nieuw frame.
Het gaat om een Caad9 BBQ.

Grtz......

Het CAAD9 frame ( garantie frame voor de gescheurde CAD3) kwam MET voorvork maar helaas NIET gemonteerd ! Van Herwerden had ook niets liggen om te monteren en dus weer wachten totdat het balhoofdset er is en gemonteerd kan worden. Mooi frame en mooie voorvork! Jammer, moet mijn zoon weer min. 1 week wachten.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2010 15:57

Ik snap niet hoe 't kan zijn dat van Herwerden een voorvork niet kan monteren. Balhoofd erin en gaan met die banaan...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 21 jun 2010 16:34

Amclassic-fan schreef:Ik snap niet hoe 't kan zijn dat van Herwerden een voorvork niet kan monteren. Balhoofd erin en gaan met die banaan...


Volgens mij bedoeld marconi dat ze dus geen balhoofd voor hem hadden liggen!
Dan wordt het wat lastig natuurlijk......
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 21 jun 2010 16:59

Amclassic-fan schreef:
wilcoelskamp schreef:Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....


Ik vraag me toch af waar je dat gelezen hebt. Alleen de Six komt er niet zo goed vanaf.


Ik ben trouwens supertevreden met mijn six (alu-carbon) uit 2009, kan er geen slecht woord over kwijt. Hij heeft zelfs zijn eerste crah overleeft, alleen ik bracht het er wat minder vanaf.

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 21 jun 2010 20:25

Ik ben vrij nieuw op het forum en zoek vrij veel en als je dan wat dingen leest en sommige beginners wat advies vragen over een Cannondale fiets dan word snel hun gedachte omgedraaid zodat ze toch moeten kijken naar een andere frame omdat een Cannondale niet bij hun past.

En voor de rest wat kleine dingen wat ik gelezen heb en heel diverse topics.

Maar is een Six zo slecht dan? Als ik zo her en der testen heb gelezen komt de Six er toch vrij goed vanaf als goede prijs/kwaliteit?

Of is een Six frame enorm slap want ik kan geen stijfheids testen vinden over het frame.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 21 jun 2010 22:29

Amclassic-fan schreef:
wilcoelskamp schreef:Even een stukje tussendoor. Wat is er mis mee met Cannondale en de rijders. Ik lees hier op het forum toch wat rare dingen soms.
Cannondale stuurt niet goed, SuperSix is allemaal niks, Cannondale niet nemen kies beter een goed frame?? Is het allemaal zo erg?
Of met de rijders..och daar heb je de Cannondale rijders weer?
Iemand een idee.....


Ik vraag me toch af waar je dat gelezen hebt. Alleen de Six komt er niet zo goed vanaf.


Zelf geen ervaring met een Six (wel paar keer mogen testrijden met de Super), maar volgens deze site is de Six de fiets van het jaar .... Het is alleen de vraag hoeveel waarde daar aan te hechten is ;)

http://www.bikeradar.com/MTB/news/artic ... ear-25639/
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 21 jun 2010 23:09

Het enige waar ik van baal is dat er een fsa crank in mijn supersix zit. Zit nu al 3 weken zonder crank omdat dat ding terug moest voor garantie. Maar dat komt meer door fsa als door cannondale. 2x raden welke crank ik nooit meer ga kopen :-(
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1759
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 jun 2010 23:12

Marconi schreef:Het CAAD9 frame ( garantie frame voor de gescheurde CAD3) kwam MET voorvork maar helaas NIET gemonteerd ! Van Herwerden had ook niets liggen om te monteren en dus weer wachten totdat het balhoofdset er is en gemonteerd kan worden. Mooi frame en mooie voorvork! Jammer, moet mijn zoon weer min. 1 week wachten.
Een LBS die geen vork kan monteren???
Heel snel weg wezen daar zou ik zeggen. Wat een geknoei!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 22 jun 2010 10:57

Als ik geld teveel heb dan lijkt mij de Cannondale SI SL Hollowgram BB30 crank een mooie set.

[img=http://farm4.static.flickr.com/3524/319 ... ee98d8.jpg]

Of zijn er nog betere cranks?

En waarom zijn er nog niet zoveel merken die BB30 cranks monteren, het zou toch de nieuwe standaard worden of is dit achterhaald.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 jun 2010 11:32

De crank is echt de top (in ieder geval beter dan lichtgewicht spul van THM en Zipp) . Maar: voor de prijs kun je een kompleet frame kopen en het is niet wezenlijk beter dan cranks die grofweg de helft of minder kosten en het systeem past maar op een beperkt aantal frames dus: als je geld teveel hebt: kopen.

Plaats reactie