Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

sharkman
Forum-lid

sharkman 10 sep 2007 10:38

Tijdritfietsen zijn vooral nodig om de rijder te kans te geven op een indeale zit (maximale kracht i.c.m. minimale weerstand i.p.v. een houding die zo lang mogelijk is uit te houden).
Lotus project (is ooit eens een boekwerkje over geschreven) was hier extreem op gericht. Kenmerk van een goede tijdritfiets is dat het de rijder dwingt zich aan te passen zonder enige vorm van comfort o.i.d. De beste trijdritframes (Walser, Lotus, BMC, Trek) zijn zeker geen pretje om te berijden (meer dan een uurtje en je bent uitgewoond).
Bovendien worden tijdritten meestal individueel verreden en zijn ploegentijdritten van de grote ploegen zodanig wetenschappelijk onderzocht dat altijd de maximale winst wordt behaald.
Tijdritframes hebben in verkoopaantallen geen enkele commerciële waarde (meeste merken produceren ze niet eens zelf) wat voor mij minstens een indicatie is dat dit type fiets in tijdritten wel degelijk voordeel oplevert.

speric
Forum-lid HC

speric 10 sep 2007 12:34

Waar basseer jij op dat het rijtje dat je noemt de beste frame's zijn. Laat je gewoon Cervélo er even buiten en dat in het Cervélo topic nog wel.
Los van de kwaliteiten van de renner/ atleet, want die zijn niet geheel onbelangrijk, zijn er de laatste tijd toch er veel overwinningen op een P3C gehaald, als dan niet vermomd..
En die verkoop aantallen kunnen je nog weleens tegenvallen. In de trialton en duatlon wereld gaat er best een hoop geld in om in ieder geval..
Als ik zie hoeveel aanvragen voor informatie ik krijg, of vppr prijzen, dan is het nog best aanzienlijk.

sharkman
Forum-lid

sharkman 10 sep 2007 13:20

Sorry had er de P3c wel bij kunnen zetten (goed frame en ze maken hem nog zelf ook.....). Maar een frame dat is gebouwd met triathlon is net weer iets anders van opbouw als een pure tijdritmachine (maar je kunt hem zonder al te veel aanpassingen moeiteloos voor tijdrijden gebruiken, Omgekeerd wordt wel wat lastiger omdat je ook na je rit nog een stukje moet lopen.
Inderdaad off topic, hoort gewoon in een andere discussie.

speric
Forum-lid HC

speric 10 sep 2007 13:25

De opbouw, ja daar zijn zoveel verschillen in, kijk maar eens in het TT fiets topic. Mooi spul wel allemaal..

Niemand meer een Cervélo te posten hier ... ? :)

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 10 sep 2007 14:13

SpEric schreef:

Weet niet of hij al is langs gekomen...

[img=http://img154.imageshack.us/img154/8158 ... ta1.th.jpg]

speric
Forum-lid HC

speric 10 sep 2007 14:43

TimoR3 schreef:Zaterdag is mijn Soloist carbon hoogstwaarschijnlijk klaar!

en... heb je de fiets al ?

timor3
Forum-lid

timor3 11 sep 2007 13:40

Bushwankaz schreef:
SpEric schreef:

Weet niet of hij al is langs gekomen...

[img=http://img154.imageshack.us/img154/8158 ... ta1.th.jpg]

Ik heb hem net in het nieuwe Veltec magazine gezien..

een woord : Prachtig

SpEric schreef:
TimoR3 schreef:Zaterdag is mijn Soloist carbon hoogstwaarschijnlijk klaar!

en... heb je de fiets al ?

Wat een power paard...
Zo stijvol,zo krachtig.. i'm in love

Vandaag heb ik hem voor het eerst mogen aanschouwen.
Vrijdag kan ik hem eindelijk hier aan de tand voelen..

De foto zal daarna snel komen ;)

speric
Forum-lid HC

speric 11 sep 2007 14:15

Mooi hè, de power spat ervan af..
ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen ...

21st-century
Forum-lid

21st-century 11 sep 2007 18:55

Ik ben er zo goed als uit, ik twijfelde lang tussen de R3 en de Soloist Carbon maar de soloist is gewoon zo ontzettend mooi, althans dat is mijn mening natuurlijk.
Cervelo soloist carbon
Campagnolo Chorus
FSA K-Wing stuur
FSA K-Force stem
Wielen Zipp 343 clinchers of tubulars? of Zipp 303 clinchers/tubulars?
Selle San Marco Magma MG zadel
Look Keo carbon pedalen
Karbona Ryno bidonhouders

De wielen daar ben ik nog steeds niet 100% zeker van clinchers/tubulars. Ik wil wel gaan voor Zipp, die horen gewoon in een soloist. Mijn andere wielen campagnolo Zonda ga ik zeker behouden voor de echt slechte wegen.
Mijn FM is nog ruim een week op vakantie dus ik heb nog even om een definitieve beslissing te nemen. Nog iemand op of aanmerkingen betreft de samenstelling?
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 11 sep 2007 19:07

zipp 343
[img=http://www.zipp.com/Portals/0/Products/ ... her674.jpg]

Ik vind het persoonlijk niet zo mooi om 2 verschillende hoogtes te gebruiken voor de velgen.
Verder ziet het er erg mooi uit allemaal hoor. Ik zou voor wielen in iedergeval geen 303 nemen, die zijn namelijk net te laag voor deze fiets.
Dan kan je beter de 404 nemen. Of als jij dat graag wilt die 343 set.

Voor tubes niet bang zijn. Daarbij zijn die draadbanden wielen van zipp niet echt licht. De tubulars wel, zijn zijn zo'n 1240 gram voor een set 404. Ik meen dat de draadband versie op de 1700 gram zit. Overleg anders eens met je FM over de tubes. Misschien kan hij je eens voor doen hoe je het kan om leggen en plakken. Ook voor onderweg. Of met pitstop ofzo voor onderweg.

We zien de foto binnenkort ?

21st-century
Forum-lid

21st-century 11 sep 2007 19:39

De achterliggende gedachte voor de 343 was toch een beetje schrik voor de wind en daarmee bedoel ik voornamelijk zijwind met de 404 wielen. Ik heb niet veel zin om de wielen steeds te wisselen als het wat harder waait. Of gaat dit wel meevallen met de 404? Ik ben het volledig met je eens, de Zipp 404 zijn zeker qua looks absoluut de mooiste set. De prijs is volgens mij vreemd genoeg hetzelfde voor 303, 343 en 404 althans op internet tenminste.

Ik zal zeker eens met mijn FM praten die gelukkig heel veel ervaring heeft (voormalig mecanicien geweest van o.a TVM)
Het liefst ga ik voor de tubeversie want ik wil wel ergens tussen de 7 en de 8 kg uitkomen maar het moet wel te doen zijn met het wisselen enzo...
SpEric mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jou soloist weegt?

Foto`s zal ik hier zeker plaatsen maar dat zal nog even op zich laten wachten. Ik moet hem nog bestellen en weet dus ook nog niet precies wat de levertijd is van een soloist carbon.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie