Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 jul 2012 07:39

legrimpeur schreef:
havana schreef:...Morgen de Col de Perty maar eens proberen te bedwingen!
Mag ik je een tip geven? Als je de Col de Perty vanuit het westen 'doet' en daarna afdaalt naar Laborel, kun je net vóór Laborel even heen-en-weer naar Villebois-les-Pins over de erg steile Col de Pierre-Vesce ('t is eigenlijk meer een fors uit de kluiten gewassen côte, maar steil is ie wel!). Daarna kun je via Laborel mooi over de Col St. Jean terug richting Faucon...
Veel plezier daar verder in de Drôme Provençale!
Thx, ga ik eventjes doen! Ik zit nu overigens niet meer in Faucon, maar in Buis op een boerencamping met zwembad!

@jansen01

Heb wel wat foto's gemaakt maar veel zijn het er niet. Ik heb de gewoonte niet veel te stoppen tijdens het fietsen om de 3 uur die ik weg kan/mag van vrouw en kind zo goed mogelijk te benutten ;)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 31 jul 2012 23:42

Tja, het leven is niets anders dan keuzes maken...

Vanavond 100 kilometer gereden met veel water langs de route.

Afbeelding

Een nietszeggende foto daarbij, morgen meer daarover. Eén voor Raad de plaat? Het is inderdaad vlakbij Assen.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 01 aug 2012 00:52

walterg schreef:...Een nietszeggende foto daarbij, morgen meer daarover. Eén voor Raad de plaat? Het is inderdaad vlakbij Assen.
8-) Da's het Dijkveldpad (zie Streetview). Die pik ik weleens mee tijdens een XL-duurtraining.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 aug 2012 09:10

Gisteren zoals aangekondigd de Col de Perty bedwongen. Vanaf de camping in Buis eerst 20 km met de auto gereden naar het dorp St Auban. Daar geparkeerd en begonnen aan de klim. Het is geen lastige klim, het percentage komt niet boven de 8%. Na 50 min. sta ik boven. De afdaling is technisch. In iedere bocht liggen helaas steentjes waardoor ik erg voorzichtig moet dalen. Vlak voor Laborel pak ik het door LeGrimpeur aangeraden kuitenbijtertje nog even mee. Een leuk ommetje, al is het wegdek in slechte staat.
Afbeelding

Dan volgt de beklimming van de Col st Jean. Slechts 5 km maar helemaal niet zo makkelijk. De beloning volgt in de vorm van een lange en snelle afdaling. Eenmaal op de grote weg pak ik nog even een detour mee over de D225, een klimmetje  dat niet onderschat moet worden. Een paar km lang gaat het omhoog met tussen de 9 en 14%. Uiteindelijk kom je weer op de hoofdweg naar St Auban terecht. Nog 7 km gaat het licht omhoog en daarna is het afdalen geblazen naar de auto. Goed voor 68 km met bijna 1500 hm.

's Middags met vrouw en zoontje naar Sault. Lekker op het terras geluncht met uitzicht op de lavendelvelden (dank voor de tip Daniel). Ook wat lekkers gekocht bij de bakker voor 's avonds (dank voor de tip PWF).

Vandaag een rustdag; morgen de Col de l'Homme Mort op het programma!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 01 aug 2012 09:37

havana schreef:
legrimpeur schreef:
havana schreef:...Morgen de Col de Perty maar eens proberen te bedwingen!
Mag ik je een tip geven? Als je de Col de Perty vanuit het westen 'doet' en daarna afdaalt naar Laborel, kun je net vóór Laborel even heen-en-weer naar Villebois-les-Pins over de erg steile Col de Pierre-Vesce ('t is eigenlijk meer een fors uit de kluiten gewassen côte, maar steil is ie wel!). Daarna kun je via Laborel mooi over de Col St. Jean terug richting Faucon...
Veel plezier daar verder in de Drôme Provençale!
Thx, ga ik eventjes doen! Ik zit nu overigens niet meer in Faucon, maar in Buis op een boerencamping met zwembad!

@jansen01

Heb wel wat foto's gemaakt maar veel zijn het er niet. Ik heb de gewoonte niet veel te stoppen tijdens het fietsen om de 3 uur die ik weg kan/mag van vrouw en kind zo goed mogelijk te benutten ;)
Zo, doe je goed ;) Ik moet altijd aardig onderhandelen om 2 uurtjes weg te kunnen en dan mis ik die kleine ook nog eens...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 aug 2012 16:54

Net terug van een rondje Wieringen en West Friesland, 104 km in totaal.
Heerlijk weer, wind niet te hard.
Bijna op mijn plaat gegaan door een leegloper op mijn voorwiel maar kon net op tijd corrigeren.
Nu hopen dat het weer niet te slecht de komende dagen.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 aug 2012 18:18

havana schreef:...Vlak voor Laborel pak ik het door LeGrimpeur aangeraden kuitenbijtertje nog even mee. Een leuk ommetje, al is het wegdek in slechte staat...
Sorry, wist ik niet. Ik was daar namelijk in 2006 en toen was het wegdek O.K. Overigens, mooie foto!
havana schreef:Dan volgt de beklimming van de Col st Jean. Slechts 5 km maar helemaal niet zo makkelijk...
Ik heb nog getwijfeld of ik je daar voor zou waarschuwen... Doch ik dacht, voor iemand die de Ventoux in zo'n anderhalf uur beklimt, zal de rest van de colletjes daar wel een peuleschilletje zijn :mrgreen: .
60 x Ventoux

jz2009
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 dec 2009 21:11
Locatie: Purmerend

jz2009 01 aug 2012 21:33

Eind van de middag met gabber Mel steady gekoerst.

Genoten ! 17:00 vertrokken richting Monickendam dan naar Zuiderwoude -> Schellingwoude brugge via Oostzaan terug.
Rond 19:00 terug, 1 minuut binnen barste het onweer en regen voorzichtig los dat mooi vanuit het westen kwam opzetten.

Telemetrie

Afstand: 58.03 km
Tijd: 1:54:55
Gem. tempo: 1:59 min/km
Gem. snelheid: 30.3 km/u
Winst hoogte: 86 m
Calorieën: 1,197 C
Gem. temperatuur: 24.3 °C
Gem. snelheid: 30.3 km/u
Max. snelheid: 50.9 km/u


Afbeelding

Fiets groet,
JZ

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2012 22:00

havana schreef:Verhaaltje over het goede leven!
Begint toch wel te kriebelen om eind sept-begin okt nog een weekje te gaan als het goed weer is.....
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 01 aug 2012 22:33

Het was een warme dag vandaag, warm genoeg om het Deurzer Diepje eens op een andere manier over te steken!

Afbeelding

Aan de overkant proberen zijn metgezellen deze dappere acrobaat droog over te krijgen.

Afbeelding

Vanmiddag ook teruggekomen op de plek waar ik het gisteren over had: en veel 'water' langs de route.

Afbeelding

Aan de Lonerstraat ligt namelijk een waterpompstation van Waterleiding Maatschappij Drenthe. Dit grenst aan het Dijkveldpad.

Afbeelding

Hier overgestoken en vervolgens rechtsaf richting Loon.

Afbeelding

En vervolgens langs het kanaal.

Afbeelding

Een stuk verderop langs het Noord-Willemskanaal.

Afbeelding

Om tenslotte via het Zuidlaardermeer weer terug te keren naar Zuidlaren.

Afbeelding

100 kilometer en een flink aantal bidons verder...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 01 aug 2012 23:33

Gistermiddag zo'n 15km hardgelopen in de duinen en op het strand (grotendeels over mul zand), en aansluitend naar de sportschool (voor krachttraining & fitness). Vandaag een rustige duurtraining van 130km naar Marken (inclusief een rondje op Marken). Mooi weer, mooie route, mooie dag...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 02 aug 2012 00:19

Weer terug van een weekje Barcelonnette. (Vars, Allos, Cayolle, Champs, Pontis, Pra-Loup, Super Sauze en Lac d'Allos)
Fantastische uitvalsbasis: 7 dagen heerlijk weer, mooie accommodatie en prachtige beklimmingen.

Col des Champs:

Afbeelding

Afbeelding

Pontis:

Afbeelding

Bonette:

Afbeelding
Gazelle Team TVM \'99

Gesloten