Wielrennen op tv
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar het is wat mij betreft allemaal geneuzel; als Vroem daar voor gestraft zou zijn is het hek helemaal van de dam. Dan geef je de overal aanwezige malloten een vrijbrief om elke renner die ze niet aanstaat van de fiets te sleuren. En zou wordt Chavanel alsnog tourwinnaar....
Hét probleem zit bij die debielen. Mensen die niet nadenken, zichzelf belangrijk vinden op joetjoep, het verstand van een garnaal hebben, etc. En het feit dat ze hun gang mogen gaan zonder ingrijpen. 10-12 jr geleden stond ik op de AdH en was het een groot feest. Maar zodra de renners kwamen was er behoorlijk ruim baan en respect. Waarom kan dat nu niet meer? Waarom houdt het publiek elkaar niet in toom?
Hét probleem zit bij die debielen. Mensen die niet nadenken, zichzelf belangrijk vinden op joetjoep, het verstand van een garnaal hebben, etc. En het feit dat ze hun gang mogen gaan zonder ingrijpen. 10-12 jr geleden stond ik op de AdH en was het een groot feest. Maar zodra de renners kwamen was er behoorlijk ruim baan en respect. Waarom kan dat nu niet meer? Waarom houdt het publiek elkaar niet in toom?
Less is bore
Niet 1 regel gaat er in voorzien om dat tegen te houden. Uit het verleden kennen we de stomp die Merckx kreeg. Ik denk dat het risico dat een renner BEWUST wordt gesaboteerd vrij klein is. Je wordt met een beetje pech namelijk ter plekke opgehangen.daniel1975 schreef:Dan geef je de overal aanwezige malloten een vrijbrief om elke renner die ze niet aanstaat van de fiets te sleuren.
De risico's zitten er vooral in dat mensen ondoordacht aandacht opeisen.
Mee eens Daniel1975 maar het ging er mij en karl66 dan om dat in de media hard werd geroepen (anti Froome?) dat lopen zonder fiets zoals Froome, niet volgens de regels was en zo éénduidig is het dus niet.daniel1975 schreef:Maar het is wat mij betreft allemaal geneuzel; als Vroem daar voor gestraft zou zijn is het hek helemaal van de dam.
Zoals ik gisteren tijdens de tijdrit al opmerkte was het publiek daar gewoon en normaal. Ik heb geen aap, borat of wat dan ook gezien volgens mij. Tevens bleef iedereen keurig zowat op de lijn staan afgezien van een paar niet hinderlijke uitzonderingen.
Het zijn die iconische wielermonumenten waar dat kermistuig op afkomt en de zaak verzieken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Laat ik nou net het omgekeerde vinden: als je begint met het reglement 'à la tête du client' te interpreteren, dàn is het hek van de dam!daniel1975 schreef:Maar het is wat mij betreft allemaal geneuzel; als Vroem daar voor gestraft zou zijn is het hek helemaal van de dam.
Akkoord dat een extra straf (diskwalificatie?) voor Froome overdreven zou zijn geweest, rekening houdend met de context (al kiest een renner hier natuurlijk nooit zelf voor); de opgelopen tijdsachterstand kon volstaan als sanctie. Maar om hem nu te gaan bevoordelen lijkt me helemaal niet correct...
Lijkt me dus wel: er staat dat je het hele parcours per fiets moet afleggen: dat lijkt me toch vrij eenduidig. Elders staat er weliswaar dat je niet OP, maar wel MET de fiets over de meet moet komen. Maar uit geen van beide passages valt volgens mij te concluderen dat je andere stukken parcours wel ZONDER fiets zou mogen afleggen - integendeel.Zorro schreef:dat in de media hard werd geroepen (anti Froome?) dat lopen zonder fiets zoals Froome, niet volgens de regels was en zo éénduidig is het dus niet.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Gisteren genoten van een fraaie aflevering van Vive le Velo met Willy Teirlinck en Lucien VanImpe.
Vanavond te gast bij Karl aan tafel Fabian Cancellara en Jasper Stuyven.
Vanavond te gast bij Karl aan tafel Fabian Cancellara en Jasper Stuyven.
Erg irritant dat je Vive Le Velo niet terug kan kijken. Ook al geprobeerd met Hulu maar werkt ook niet..
-
- Forum-lid
Kan wel: iedere volgende ochtend herhaling om 11.30 uur op ÉÉN. (daar heb je voor deze aflevering ook niets meer aan)joeywl schreef:Erg irritant dat je Vive Le Velo niet terug kan kijken. Ook al geprobeerd met Hulu maar werkt ook niet..
Mijn tip: iedere avond Vive le Velo kijken en eventueel de avondetappe , die ik vaak een stuk minder leuk vind, ergens terug kijken. De avondetappe van gisterenavond heb ik ondertussen gezien en dat was wel een heel slechte. De betere tot nu toe vond ik die met Henk Lubberding en die met ene Wilfred de Bruijn.
-
- Forum-lid HC
idd wat een verademing!sprint100 schreef:Jaja Danny Nelissen op het commentaar stoeltje bij de NOS, dan kan hoeft het volume een keer niet op niveautje minimaal.
Om 11.30... lekker tijdstip...Quarantanove schreef:Kan wel: iedere volgende ochtend herhaling om 11.30 uur op ÉÉN. (daar heb je voor deze aflevering ook niets meer aan)joeywl schreef:Erg irritant dat je Vive Le Velo niet terug kan kijken. Ook al geprobeerd met Hulu maar werkt ook niet..
- daniel1975
- Forum-lid HC
Roep al sinds zijn vertrek bij eurosport dat ie bij de nos zou moeten gaan zitten.wasbeer2006 schreef:idd wat een verademing!sprint100 schreef:Jaja Danny Nelissen op het commentaar stoeltje bij de NOS, dan kan hoeft het volume een keer niet op niveautje minimaal.
Fijn om naar te luisteren.
Less is bore
En gelukkig zit hij niet zoals bij Tour Du Jour continu te scrollen op zijn Twitterdaniel1975 schreef:Roep al sinds zijn vertrek bij eurosport dat ie bij de nos zou moeten gaan zitten.wasbeer2006 schreef:idd wat een verademing!sprint100 schreef:Jaja Danny Nelissen op het commentaar stoeltje bij de NOS, dan kan hoeft het volume een keer niet op niveautje minimaal.
Fijn om naar te luisteren.
Danny is relatief stil en 'to the point' zonder ellenlange betogen. Van mij mogen ze Henk Lubberding er tevens frequenter bij betrekken.
Die uitzending van Vive le Velo met Wilfred de Bruijn kreeg ik echt mijn strot niet door.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock