Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 nov 2016 20:50

Erik schreef:Vrij simpel: standaard te hard rijden en niet steeds in willen halen of het risico lopen dat je moet remmen omdat je achter een vrachtwagen komt en niet de ruimte hebt om in te voegen. Erg irritant, dat soort figuren. Ik rij zelf ook wel eens een tijdje links als er veel vrachtverkeer op de weg is en dan zijn eerder genoemde BMW/Audi/Mercedes/Volvo rijders ook degenen die je direct op je achterklep hebt zitten en die als je weer naar rechts gaat je met een noodgang voorbij scheuren.
Hmm. maar op het fietspad zijn het juist mensen die langzaam in het midden aan het rondkeutelen zijn, die halen helemaal niks in. Ja misschien een wandelaar die er ook toevallig nog loopt.
Veni. Vidi. Fietsie.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 03 nov 2016 20:59

Het fietspad is dan ook een heel ander verhaal. Als het gaat om fietsen zijn verkeersregels voor de gemiddelde Nederlander sowieso compleet optioneel.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 nov 2016 21:21

Yup, wielrennen betekent nou eenmaal remmen, optrekken en slalommen... En daar kan je je druk over maken maar waarom zou je dat willen als je hobby uitoefent? Je kan ook gewoon lekker genieten en accepteren dat dit er bij hoort...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 nov 2016 21:27

Bericht door mij gewist.
Laatst gewijzigd door Zorro op 04 nov 2016 09:07, 2 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

senior
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 nov 2016 21:53

Ernie C. schreef:En gelukkig hebben we in dit land een organisatie speciaal voor het oplossen van misdrijven. Ik vind het naar voor zo'n jongen en als hij vanaf dat moment een hekel heeft aan wielrenners kan ik daar ook nog wel inkomen. Het maakt mij verder niet zoveel uit hoe verwerpelijk zijn gedrag toen was. Ik vind in ieder geval niet dat hij mij daarmee heeft benadeeld. Mensen die mij hinderen of beledigen omdat ze dit soort verhalen hebben gehoord zijn degenen die mij benadelen.
Heb ik jou beledigd? Heeft een van de andere posters jou beledigd? Kees zet jou voor lul door zijn gedrag en de manier waarop hij dat brengt. Daardoor krijgen wij de reacties waar jij je zo boos over maakt. Het zou je dus wel degelijk moeten uitmaken hoe hij zich gedraagt want jij wordt daar verantwoordelijk voor gehouden door het grote publiek (generalisatie, weet je wel).
Zorro, +100. Ik wilde het niet zo brengen maar je hebt groot gelijk.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 nov 2016 22:43

@Ernie: jij schrijft een tekst naar mijn hart. Thanks!
@Kees&kees: zijn jullie nu dezelfde of niet?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 nov 2016 22:46

Ik ben onthutst als ik een paar pagina's teruglees; plaatsvervangende schaamte zelfs. Ik vraag me echt af wat er zo moeilijk is om je normaal te gedragen in het verkeer. Is het verlies van status of is het anders niet stoer? Moet je per sé een stuk weg opeisen?
Ik hoop nooit getuige te zijn van zulke conflictsituaties van andere wielrenners....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 nov 2016 23:02

Volgens mij was die aanrijding met dat kind al een uitgekauwde discussie hier op het forum.. iets met oude koeien..

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 nov 2016 23:17

Bericht door mij verwijderd
Laatst gewijzigd door Zorro op 04 nov 2016 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 nov 2016 23:50

Narcissistic personality disorder (NPD) is a long-term pattern of abnormal behavior characterized by exaggerated feelings of self-importance, an excessive need for admiration, and a lack of understanding of others' feelings. People affected by it often spend a lot of time thinking about achieving power or success, or about their appearance. They often take advantage of the people around them. The behavior typically begins by early adulthood, and occurs across a variety of situations.
Narcissistic personality disorder


Ik heb er geen moeite mee als de forumbeheerder dit type mens trakteert op een permanente ban.
Voor de rest, don't feed the troll, al doe ik dat met bovenstaande tekst natuurlijk weer wel. :lol: :twisted:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2016 13:44

senior schreef:
Heb ik jou beledigd? Heeft een van de andere posters jou beledigd? Kees zet jou voor lul door zijn gedrag en de manier waarop hij dat brengt. Daardoor krijgen wij de reacties waar jij je zo boos over maakt. Het zou je dus wel degelijk moeten uitmaken hoe hij zich gedraagt want jij wordt daar verantwoordelijk voor gehouden door het grote publiek (generalisatie, weet je wel).
Zorro, +100. Ik wilde het niet zo brengen maar je hebt groot gelijk.
Nee hoor, niemand heeft mij beledigd en Kees heeft mij niet voor lul gezet. Dat het grote publiek mij verantwoordelijk houdt voor het gedrag van een ander is de schuld van de individuen die mij of wielrenners in het algemeen beschuldigen.

Net zoals de wielrenners die zich altijd keurig gedragen, desnoods drie dagen wachten voor een kapot stoplicht dat op rood staat, hun fiets voorzien van een wit spatbord en zijreflectie en noem maar op mij niet beter laten overkomen.

Let wel, je mag van mij best iemand op zijn of haar gedrag aanspreken, gewoon omdat het asociaal is maar het feit dat anderen jou er scheef op aankijken omdat je toevallig op een min of meer gelijkend voertuig rijdt is geen valide argument.
Campagnolo Ultra Dork

drummeronwheels
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:10

drummeronwheels 07 nov 2016 15:33


Plaats reactie