Vandaag geklust aan de fiets
Gisteren aan het eind van de brm200 rit begon m'n fiets steeds meer te kraken tijdens het trappen.
Bottombracket heeft het opgegeven, vanavond dus maar even vervangen.
Zat er nog maar 5500km in, onverhard met rotzooi en paar keer strand doet geen goed :
https://www.instagram.com/p/BdTX8yOF20R/
Bottombracket heeft het opgegeven, vanavond dus maar even vervangen.
Zat er nog maar 5500km in, onverhard met rotzooi en paar keer strand doet geen goed :
https://www.instagram.com/p/BdTX8yOF20R/
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Aan het klooien met mijn achterwiel. Zat speling op. As er uit gehaald en schoon gemaakt. Volgens mij heb ik nieuwe lagers nodig:
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik verkoop ze ook niet. Ik hoop het wiel de winter door te krijgen. De velgen zien er ook niet goed meer uit. Volgende winter een nieuwe wielset er in. Ik wil er dus minimaal in investeren.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Shimano fh-rm30
Vet erin, dichtmaken en hopen dat het nog een paar weken redelijk draait, meer zit er niet in, zo'n naaf kost vast niet meer dan een 15-20€ , maar een nieuwe inspaken is niet iedereen gegeven.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik zie dat er in de schaal in de freehub een gat zit. Zie er zo de schroefdraad door heen....
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik ga maar eens een andere fiets kanibaliseren denk ik. Koop ik daar tzt wel een nieuwe set voor :p
Echt EOL die naaf Marco, daar loop je zelfs een reeele kans mee dat je er niet rijdend mee thuiskomt.
Ik heb zojuist mijn winterfiets tijdelijk omgebouwd van 9 speed Ergopower naar buiscommandeur...
Het hoe en waarom:
Hij schakelde steeds zwaarder en de achterderailleurkabel bleek indrdaad gerafeld zowel bij de shifter als onder het bracket.
Ik had nog 2 nieuwe kabels in voorraad en dacht slim te zijn door bij mijn 2 zomerfietsen de kabels te vervangen en verwachtte dat daarvan er wel 1 nog bruikbaar zou zijn voor de winterfiets...
Niet dus, beide gerafeld en EOL, dus geen kabel meer over voor de winterfiets morgen.
Overigens verwacht ik morgen droge wegen dus denk ik de NoName weer eens te berijden na maanden op een stuk oudroest...
Moraal : kabels tsjekken jongens, het kan lang goed gaan (in mijn geval een 3 tot 4 jaar) maar eens zijn ze echt op.
Ik heb zojuist mijn winterfiets tijdelijk omgebouwd van 9 speed Ergopower naar buiscommandeur...
Het hoe en waarom:
Hij schakelde steeds zwaarder en de achterderailleurkabel bleek indrdaad gerafeld zowel bij de shifter als onder het bracket.
Ik had nog 2 nieuwe kabels in voorraad en dacht slim te zijn door bij mijn 2 zomerfietsen de kabels te vervangen en verwachtte dat daarvan er wel 1 nog bruikbaar zou zijn voor de winterfiets...
Niet dus, beide gerafeld en EOL, dus geen kabel meer over voor de winterfiets morgen.
Overigens verwacht ik morgen droge wegen dus denk ik de NoName weer eens te berijden na maanden op een stuk oudroest...
Moraal : kabels tsjekken jongens, het kan lang goed gaan (in mijn geval een 3 tot 4 jaar) maar eens zijn ze echt op.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Wielen van mijn reservefiets in mijn winterfiets gezet. Nieuwe ketting en cassette er op gelegd en de derailleur opnieuw afgesteld. Nu rustig afwachten of ik ergens een mooi wielsetje op de kop kan tikken voor de reservefiets. Misschien moest ik die maar ombouwen naar schijfremmen. Het frame heeft er alle bevestigingspunten voor. (Zitten nu Magura's op).