Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij JW is het toch gewoon een stukje ingecalculeerd werkgerelateerd gevaar 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Katten kunnen er trouwens ook wat van. Had vroeger 1 adres waar de kat op de deurmat zat te wachten op de post....en op de vingers van krantenbezorgers en postbodes
-
- Forum-lid
hier op kantoor is de familie scholekster weer neergestreken. Nu nog zonder kroost maar dat zal niet lang op zich laten wachten. Op zich allemaal leuk lief en aardig. ware het niet dat die beesten een verschrikkelijke herrie maken met zn allen. Zeker als die kleintjes aan de wandel gaan rondom ons pand.
als ik die beesten alleen al zie krijg ik neigingen om mn luchtbuks te pakken.... (maar dat mag natuurlijk niet)
jaarlijks terugkerende ergenis....
https://www.rootsmagazine.nl/video/scholekster-video
als ik die beesten alleen al zie krijg ik neigingen om mn luchtbuks te pakken.... (maar dat mag natuurlijk niet)
jaarlijks terugkerende ergenis....
https://www.rootsmagazine.nl/video/scholekster-video
-
- Forum-lid
Er wordt jaarlijks 600 miljoen stuks pluimvee geslacht. Een paar scholeksters maken dan ook niet uit.
De scholekster wordt bedreigd en staat op de oranje lijst. Ik weet dat je waarschijnlijk een grapje maakt, wou dit wel even benadrukken.ColumsbusMJ schreef: ↑27 mar 2025 11:06 Er wordt jaarlijks 600 miljoen stuks pluimvee geslacht. Een paar scholeksters maken dan ook niet uit.
Als je dan toch graag een herrievogel wil afschieten: de halsbandparkiet (die groene lastpakken) is een exoot en bedreigt de lokale soorten.
Die laatste 2 maken inderdaad een hoop kabaal. De halsbandparkiet mag van mij terug naar India....
Vandaag gespot: Buizerd en een ooievaar. Verder 2 aalscholvers en 2 zilverreigers, heel veel grauwe ganzen, meerkoeten en waterhoentjes
Vandaag gespot: Buizerd en een ooievaar. Verder 2 aalscholvers en 2 zilverreigers, heel veel grauwe ganzen, meerkoeten en waterhoentjes
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Bij het begin van de Rotte vloog er steeds een roofvogel vlak over m'n kop. Kon niet goed zien wat het was. Toen ik stopte bleef hij te ver uit de buurt. Vind met tegenlicht toch lastig om spot on te roepen wat het dan is.
Vandaag gefietst langs de Ackerdijkse plassen, de Dobbeplas, de Driemanspolder, Zoetermeerse plas, Rottermeren, Zevenhuizerplas.
Bingokaart watervogels is dus wel flink gevuld
Vandaag gefietst langs de Ackerdijkse plassen, de Dobbeplas, de Driemanspolder, Zoetermeerse plas, Rottermeren, Zevenhuizerplas.
Bingokaart watervogels is dus wel flink gevuld