Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Maruss
Forum-lid

Maruss 21 jun 2018 14:36

Maar is er dan niemand die in deze procedure kan zeggen: genoeg is genoeg. Er komt niets zinnigs meer bij, dus volgt er een uitspraak.

Het zou dan ook wel zo fair zijn als de uitspraak (bewust) vertraagd is alle tussenliggende gereden uitslagen ook ge schrarpt worden. Hierbij uitgaande dat hij veroordeeld wordt natuurlijk.

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 jun 2018 14:41

Maar dan is het nog steeds niet de schuld van Sky of Froome. Het is de schuld van de UCI of WADA (wie weet eigenlijk welke organisatie daar voor verantwoordelijk is?) dat er geen tijdsduur aan het voeren van een verdediging is gekoppeld.

Ja Froome heeft iets gedaan wat niet mag en nee ik geloof ook niet dat het een toevallige anomalie is geweest waar hij niets aan kan doen. Maar ik zie toch wel graag dat het op de juiste gerechtelijke manier wordt afgehandeld en niet via de onderbuik. Daarvoor ben ik iets teveel een voorstander van de rechtsstaat.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 21 jun 2018 14:43

Ik moet zeggen dat ik het onvoorstelbaar vind, welke mentale kracht Froome tentoon spreidt om dit te ondergaan, en te blijven focussen, trainen als een beest, vechten in de koers, pers te woord staan... Ok, geld zal wel motiveren maar het blijft toch een mens. Wat hij zo in de Giro heeft laten zien is zeker zo sterk op psychisch gebied als fysiologisch,
Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2018 14:58

In de categorie "voor mij blijft Chris Froome een held" - zou zomaar eens een nieuw topic kunnen worden :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 jun 2018 15:30

Karl66 schreef: 21 jun 2018 14:41 Maar dan is het nog steeds niet de schuld van Sky of Froome. Het is de schuld van de UCI of WADA (wie weet eigenlijk welke organisatie daar voor verantwoordelijk is?) dat er geen tijdsduur aan het voeren van een verdediging is gekoppeld.

Ja Froome heeft iets gedaan wat niet mag en nee ik geloof ook niet dat het een toevallige anomalie is geweest waar hij niets aan kan doen. Maar ik zie toch wel graag dat het op de juiste gerechtelijke manier wordt afgehandeld en niet via de onderbuik. Daarvoor ben ik iets teveel een voorstander van de rechtsstaat.
De UCI zal zich dan ook wel tweemaal achter z'n oren krabbelen en de regels binnenkort aanscherpen. De regels waren duidelijk: ploegen zijn aangesloten bij het MPCC en de ploeg zet een renner lopende een dopingonderzoek op non-actief waarna de nationale bond bij een definitieve positieve uitslag tot schorsen overgaat. Toen die regels werden opgesteld was nog niet gerekend met ploegen die uit de MPCC stappen en een ploeg die een jaarbudget heeft van 35 miljoen waardoor ze ook financiële armslag hebben om met dure advocaten de zaak eeuwig te traineren, een ploeg die bovendien verweven is met de nationale wielerbond.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2018 15:54

Voor zover ik weet waren die regels er al voor de oprichting van de MPCC. Die club heeft hier eerder kwaad dan goed gedaan door de UCI zand in de ogen te strooien en ze te laten denken dat de ploegen het zelf wel regelen waardoor de noodzaak de regels aan te passen niet werd gezien.

Ik ben nooit fan geweest van de MPCC. Je hebt nu toch een peloton met twee reglementen en dat schept verwarring. Ook is het allemaal veel te vrijblijvend. Op het moment dat de regels je even niet uitkomen dan stap je gewoon uit de club. Liever had ik een vereniging gezien die zich inzet voor verandering van de regels door de UCI.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2018 16:35

@karl: tuurlijk moet het correct worden afgehandeld. Alleen voelt het nu enorm alsof die correctheid van 1 kant moet komen. Sky roept: wij willen dit zsm oplossen. Sky doet: traineren tot ze er bij neervallen. Die trilogie moet en zal slagen. Al lukt dat nooit wat de Vuelta 2017 gaat ie gewoon verliezen bij een veroordeling. Wel triest dat andere renners nu moeten racen tegen iemand die geschorst gaat worden (in een off season periode....).
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2018 20:15

Trilogie??
Volgens mij gaat hij voor de vierde grote ronde op rij.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2018 21:19

Ja maar Vuelta '17 gaat ie normaal gesproken verliezen.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 21 jun 2018 21:47

Shit ze gaan m’n tramadolletjes afpakken ..
https://www.ad.nl/wielrennen/uci-gaat-p ... ~a3dbe929/

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 21 jun 2018 23:44

Gewoon attestje fixen ...

Karl66
Forum-lid

Karl66 22 jun 2018 11:20

De Vuelta raakt hij toch kwijt, dus die prestatie van drie of vier op een rij verdwijnt in ieder geval uit de geschiedenisboekjes. Ik hoop wel dat hij niet met terugwerkende kracht geschorst wordt, maar dat hij er straks gewoon echt een tijd langs de kant staat en geen wedstrijden kan rijden en truien kan winnen. Als je achter de groene tafel je truien kwijt raakt, dan ben jij nog altijd degene geweest die op het podium stond en blijf je voor veel mensen de winnaar. Gewoon een jaar of twee jaar aan de kant en probeer daarna maar weer terug te komen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie