Canyon
Heb daar inderdaad al even gekeken maar dan zal ik alle pagina's moeten lezen waarschijnlijk. Het gaat voor 99% over hoe goed ze wel niet zijn volgens de voorstanders en hoe slecht ze wel niet zijn volgens tegenstanders.Bospaadje schreef:Je zou anders eens het grote schijfremmen topic eens kunnen proberen. Komt daar ook weer eens een zinnige technisch inhoudelijke post ...
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Amai , ik kijk met verwondering naar die steekas ... ik ken er niet zoveel van, maar is dat gebruikelijk dat dit zonder snelsluiting is? (het eerste waar ik aan denk , moet je dan altijd een inbussleutel bij hebben voor een platte band onderweg?)
JaLittleWhiteDog schreef:Amai , ik kijk met verwondering naar die steekas ... ik ken er niet zoveel van, maar is dat gebruikelijk dat dit zonder snelsluiting is? (het eerste waar ik aan denk , moet je dan altijd een inbussleutel bij hebben voor een platte band onderweg?)
Dat is al jaren zo.... Je kunt ze ook vervangen door iets met een hevel eraan. Is gewoon een standaard oplossing
Volgens mij zit er een verwijderbaar heveltje bij trouwens. Zijn toch DT Swiss RWS-asjes?
Dat probleem zit in je Garmin. Ik heb nog geen enkele mount gehad met rubber om trillingen te filteren. Ik heb ook nooit een uitvallende Garmin gehadrobbiey schreef:Heb op aeroad cockpit stuur Garmin mount zitten. Nu valt deze bij trillingen af en toe uit.
Is dit herkenbaar? Op m'n andere fiets zitten rubberen ringen die trillingen van edge wegnemen.
Kan dit met deze mount ook?
Die eerste optie zal ik vanavond eens gaan proberen. Heb een filmpje van Mechanic Monday gevonden wat precies uitvoerd wat jij aangeeft.RuudRuud schreef:Schijf die aanloopt: klauw uitlijnen. Dit kun je snel doen door de klauw los te draaien, de rem in te knijpen en de klauw weer vast te zetten.
Betere manier is om hem op het oog uit te lijnen. Dat is nauwkeuriger mits je zelf kritisch genoeg bent Je kunt ook je schijf nog uitlijnen tov de naaf. Maar let op, een schijf loopt negen van de tien keer net niet helemaal vrij.
Maar eerst zorgen dat je wiel goed gemonteerd is. Mijn steekas (X12) moet met 10-12 Nm vastgezet worden. Gewoon vast is dus wel vast. Maar wat voor de een vast is, is voor de ander los. Hoeveel mm is de steekas van een Canyon?
De steekas is 12 mm.
Door het handvast aandraaien van de steekas is het 'schuren' van de remschijf langs de blokjes verleden tijd. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid de pedalen gemonteerd? Bij het draaien van de pedaal met een inbus aan de crank kan ik draaien wat ik wil maar er gebeurt helemaal niets. Wat doe ik fout?
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Andere kant opdraaien?
Schroefdraad zit in de tegengestelde richting van de trapbeweging zodat je door te trappen nooit een trapper los kunt draaien.CanyonMR schreef:Door het handvast aandraaien van de steekas is het 'schuren' van de remschijf langs de blokjes verleden tijd. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid de pedalen gemonteerd? Bij het draaien van de pedaal met een inbus aan de crank kan ik draaien wat ik wil maar er gebeurt helemaal niets. Wat doe ik fout?
Werkt beter om dit met de hand te doen, en dan met de crank rond ' trappen' draai je hem vanzelf vast en kun je hem nog vastdraaien met een inbus.
o'7o