Pagina 1193 van 1863

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 10:57
door Bospaadje
Je zou anders eens het grote schijfremmen topic eens kunnen proberen. Komt daar ook weer eens een zinnige technisch inhoudelijke post ...

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 11:05
door CanyonMR
Bospaadje schreef:Je zou anders eens het grote schijfremmen topic eens kunnen proberen. Komt daar ook weer eens een zinnige technisch inhoudelijke post ...
Heb daar inderdaad al even gekeken maar dan zal ik alle pagina's moeten lezen waarschijnlijk. Het gaat voor 99% over hoe goed ze wel niet zijn volgens de voorstanders en hoe slecht ze wel niet zijn volgens tegenstanders.

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 11:22
door Bospaadje
Je zou natuurlijk ook gewoon de vraag eens kunnen posten. Grote kans dat er tussen de reacties, ook wel een nobele zit ;-)

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 11:31
door LittleWhiteDog
Amai , ik kijk met verwondering naar die steekas ... ik ken er niet zoveel van, maar is dat gebruikelijk dat dit zonder snelsluiting is? (het eerste waar ik aan denk , moet je dan altijd een inbussleutel bij hebben voor een platte band onderweg?)

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 11:58
door RuudRuud
LittleWhiteDog schreef:Amai , ik kijk met verwondering naar die steekas ... ik ken er niet zoveel van, maar is dat gebruikelijk dat dit zonder snelsluiting is? (het eerste waar ik aan denk , moet je dan altijd een inbussleutel bij hebben voor een platte band onderweg?)
Ja :)

Dat is al jaren zo.... Je kunt ze ook vervangen door iets met een hevel eraan. Is gewoon een standaard oplossing :)

Volgens mij zit er een verwijderbaar heveltje bij trouwens. Zijn toch DT Swiss RWS-asjes?

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 12:06
door CanyonMR
Zijn inderdaad DT Swiss

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 12:17
door robbiey
Heb op aeroad cockpit stuur Garmin mount zitten. Nu valt deze bij trillingen af en toe uit.
Is dit herkenbaar? Op m'n andere fiets zitten rubberen ringen die trillingen van edge wegnemen.
Kan dit met deze mount ook?

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 12:40
door RuudRuud
robbiey schreef:Heb op aeroad cockpit stuur Garmin mount zitten. Nu valt deze bij trillingen af en toe uit.
Is dit herkenbaar? Op m'n andere fiets zitten rubberen ringen die trillingen van edge wegnemen.
Kan dit met deze mount ook?
Dat probleem zit in je Garmin. Ik heb nog geen enkele mount gehad met rubber om trillingen te filteren. Ik heb ook nooit een uitvallende Garmin gehad :)

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 13:02
door CanyonMR
RuudRuud schreef:Schijf die aanloopt: klauw uitlijnen. Dit kun je snel doen door de klauw los te draaien, de rem in te knijpen en de klauw weer vast te zetten.

Betere manier is om hem op het oog uit te lijnen. Dat is nauwkeuriger mits je zelf kritisch genoeg bent :) Je kunt ook je schijf nog uitlijnen tov de naaf. Maar let op, een schijf loopt negen van de tien keer net niet helemaal vrij.

Maar eerst zorgen dat je wiel goed gemonteerd is. Mijn steekas (X12) moet met 10-12 Nm vastgezet worden. Gewoon vast is dus wel vast. Maar wat voor de een vast is, is voor de ander los. Hoeveel mm is de steekas van een Canyon?
Die eerste optie zal ik vanavond eens gaan proberen. Heb een filmpje van Mechanic Monday gevonden wat precies uitvoerd wat jij aangeeft.

De steekas is 12 mm.

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 18:57
door CanyonMR
Door het handvast aandraaien van de steekas is het 'schuren' van de remschijf langs de blokjes verleden tijd. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid de pedalen gemonteerd? Bij het draaien van de pedaal met een inbus aan de crank kan ik draaien wat ik wil maar er gebeurt helemaal niets. Wat doe ik fout?

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 18:59
door Infinito GB
Andere kant opdraaien?

Re: Canyon

Geplaatst: 05 apr 2017 19:02
door Douglas
CanyonMR schreef:Door het handvast aandraaien van de steekas is het 'schuren' van de remschijf langs de blokjes verleden tijd. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid de pedalen gemonteerd? Bij het draaien van de pedaal met een inbus aan de crank kan ik draaien wat ik wil maar er gebeurt helemaal niets. Wat doe ik fout?
Schroefdraad zit in de tegengestelde richting van de trapbeweging zodat je door te trappen nooit een trapper los kunt draaien.

Werkt beter om dit met de hand te doen, en dan met de crank rond ' trappen' draai je hem vanzelf vast en kun je hem nog vastdraaien met een inbus.