Canyon
-
- Forum-lid
Op vrijwel alle pedalen staat toch ook met een symbooltje aangegeven welke kant op je 'm moet vast draaien? Kijk eens op de as van het pedaal, tussen het schroefdraad en het pedaal zelf.
Makkelijkst is om hem er met de hand in te draaien en daarna met een smalle sleutel 15 of inbus vast te zetten. Zo moeilijk is het niet...
Makkelijkst is om hem er met de hand in te draaien en daarna met een smalle sleutel 15 of inbus vast te zetten. Zo moeilijk is het niet...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dan heb je verkeerde info gekregen.CanyonMR schreef:Volgens alle info altijd met de klok meedraaien. Kan andere kant wel proberen maar wil niks kapot maken en vreemd dat bij mij dan niet werkt.
Zoals anderen ook al suggereerden de eerste slagen met de hand, dan kan je echt niks kapot draaien.
Rechterpedaal vast draaien met de wijzers mee.
Linkerpedaal tegenwijzerszin vastzetten.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Schroefdraad van de cranck beschadigd niet zo snel als je de pedaal er niet in krijgt in jou geval. En je kunt aan die ene niet zo snel iets forceren aan de kant met linkse schroefdraad omdat jij dus het gevoel hebt dat je de pedaal er niet in krijgt, maar in werkelijkheid schroef je de pedaal er steeds uit. Dus je hoeft niet bang te zijn iets te forceren
ik zou wel n beetje montagevet op de schroefdraad doen zodat je de pedalen ook nog n keer kunt verwijderen mocht het nodig zijn.
Gr Rob
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Gr Rob
Iedereen bedankt voor de feedback. Toch besloten om morgen even langs fietsenmaker te gaan en dan kan ik direct even meekijken wat er bij mij niet goed ging. Waarschijnlijk dan wat jullie al aangeven. Maar wil ook even de aandraaimomenten na laten kijken met een goede momentsleutel.
Ik heb mijn info trouwens uit onderstaand filmpje van Mechanic Monday;
https://m.youtube.com/watch?v=G41dlW1ru4c
Zal morgenavond uitkomst hier melden.
Ik heb mijn info trouwens uit onderstaand filmpje van Mechanic Monday;
https://m.youtube.com/watch?v=G41dlW1ru4c
Zal morgenavond uitkomst hier melden.
Verstandig om het even te laten doen als je twijfelt. Het filmpje klopt wel, maar enigszins verwarrend. Hij laat maar de helft zien. Hij zegt wel dat je de pedaal altijd naar vorenn vastdraait. Dat klopt ook wel, maar hij had duidelijker kunnen vertellen dat het betekend dat je de vastdraai beweging die je bij de ene pedaal maakt tegenover gesteld is van de beweging bij de andere,
Dan was het je duidelijker geworden. Maar goed een FM heeft het binnen een paar minuten gedaan. Dan weet je ook meteen dat het goed zit.
Gr Rob
Dan was het je duidelijker geworden. Maar goed een FM heeft het binnen een paar minuten gedaan. Dan weet je ook meteen dat het goed zit.
Gr Rob
En voortaan gewoon een fiets kopen bij je LBS. Ondanks dat een Canyon niet gek moeilijk is om in elkaar te zetten is er toch enig technisch gevoel voor nodig. Ik denk dat je beter af bent met een LBS die je ontzorgt in dit soort dingen.
Daar zijn ook genoeg fietsen met dezelfde bang for buck-verhouding te koop.
Voor nu, ga naar de LBS en koop zijn goodwill. Betaal de beste man voor het werk en als hij dat niet wil breng dan iets lekkers voor hemzelf en zijn personeel. Je zult hem nog nodig hebben in de toekomst![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Let op; dit is geen aanval maar een welgemeend advies.
Daar zijn ook genoeg fietsen met dezelfde bang for buck-verhouding te koop.
Voor nu, ga naar de LBS en koop zijn goodwill. Betaal de beste man voor het werk en als hij dat niet wil breng dan iets lekkers voor hemzelf en zijn personeel. Je zult hem nog nodig hebben in de toekomst
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Let op; dit is geen aanval maar een welgemeend advies.
Waardeer je mening en zie het zeker niet als een aanval.
Met mijn budget (1500-1750) wilde ik graag remschijven, Ultegra, geen flitsende kleuren en geen BTWIN, Bulls, Giant of Merida (deze merken vielen ook in budget met mijn wensen/eisen). Toen ben ik bij Canyon terechtgekomen en zeer tevreden met het uiterlijk van de fiets. Had achteraf zeker spijt gekregen als ik de Canyon naast een van de andere merken had zien staan.
Had zeker advies van andere hierboven kunnen opvolgen maar ben altijd (overdreven) voorzichtig met nieuwe spullen. Had ik een 2e hands gekocht a 350 euro had ik zeker doorgezet tot het gelukt was.
En als dan even iets niet gaat zoals verwacht ga ik graag even langs FM (op loopafstand) en zal gewoon tarief betalen. Heb bij deze FM ook bikefitting laten uitvoeren.
Met mijn budget (1500-1750) wilde ik graag remschijven, Ultegra, geen flitsende kleuren en geen BTWIN, Bulls, Giant of Merida (deze merken vielen ook in budget met mijn wensen/eisen). Toen ben ik bij Canyon terechtgekomen en zeer tevreden met het uiterlijk van de fiets. Had achteraf zeker spijt gekregen als ik de Canyon naast een van de andere merken had zien staan.
Had zeker advies van andere hierboven kunnen opvolgen maar ben altijd (overdreven) voorzichtig met nieuwe spullen. Had ik een 2e hands gekocht a 350 euro had ik zeker doorgezet tot het gelukt was.
En als dan even iets niet gaat zoals verwacht ga ik graag even langs FM (op loopafstand) en zal gewoon tarief betalen. Heb bij deze FM ook bikefitting laten uitvoeren.
- Infinito GB
- Forum-lid
@CanyonMR, is het nu gelukt met de laatste montagekousjes? Kun je fietsen?
Verder moet je je niet al te druk maken om wat anderen zeggen en vinden. Het is jou geld, en jou hobby.
Iedereen is bezig met ontwikkelen tot ie z'n laatste adem uitblaast, dus je zal het vast zelf ook kunnen leren.
Succes met je nieuwe fiets.
Verder moet je je niet al te druk maken om wat anderen zeggen en vinden. Het is jou geld, en jou hobby.
Iedereen is bezig met ontwikkelen tot ie z'n laatste adem uitblaast, dus je zal het vast zelf ook kunnen leren.
Dank! Ik ga eind van de middag even langs, kan niet anders dat ze daarna goed zijn gemonteerd.G.B. Lux Dream schreef:@CanyonMR, is het nu gelukt met de laatste montagekousjes? Kun je fietsen?