Dat lijkt me ook dat ze dat wel kunnen. Toch is het raar dat andere modellen, met dezelfde componenten, wel op voorraad zijn.bobkat19 schreef:Na jaren produceren en bestellingen afhandelen zal Canyon heus wel kunnen plannen. Valt het je niet op dat het op dit moment - enkele reacties lezend - om overwegend dezelfde modellen gaat? Dan kun je ervan uitgaan dat het probleem bij de toelevering zit, vanuit één van de onderdelenproducenten. Zelf denk ik aan iets dat met de discs te maken heeft. Schijven, hendels of remhuizen. Als het aan Canyon zelf zou liggen zou je veel meer berichten over verschillende modellen lezen.kloen schreef:Volgens mij heeft het niets met populair te maken maar meer met de planning daar. Ik heb in begin januari besteld! Wanneer had jij besteld?CanyonMR schreef:Ja en je bent zoals hier te lezen is niet de enige. Blijkbaar populaire modellen, de 6.0 en 7.0 gaan bij de meeste maten al richting juni.
Canyon
-
- Forum-lid
@CanyonMr , super fiets.Volgens mij ben je inderdaad één van de eerste met een Endurace Al Disc.
Laat vooral even weten hoe de bevindingen zijn na een paar ritten.
Laat vooral even weten hoe de bevindingen zijn na een paar ritten.
Jammer om te lezen dat de levertijd zo omhoog loopt voor sommigen hier. Ik heb nu ongeveer een maand geleden mijn Endurace CF SL 8.0 besteld toen deze een korting van €100 had. In de mails stond de levertijd op eind maart, uiteindelijk kreeg ik hem een week na bestelling al binnen.
Ik gok ook dat het specifiek iets met de aluminium schijfrem modellen is waardoor deze vertraging oplopen
Ik gok ook dat het specifiek iets met de aluminium schijfrem modellen is waardoor deze vertraging oplopen
-
- Forum-lid HC
Even een technisch vraag: Kan ik de Canyon stuurpen V13 gewoon vervangen door een Ritchey 1 1/4". Ik dacht dat Canyon een aangepast klem systeem heeft specifiek voor eigen stuurpennen, vandaar.
What makes the boat go faster?
Kan wel, maar Canyon heeft een omruilservice voor stuurpennen. Dus als de originele je niet bevalt, kun je hem omruilen (tegen verzendkosten).
Zadelpen kun je evt ook laten omruilen (ik vond zelf die bladveer geweldig voor comfort, maar begon me er een beetje aan te ergeren als je wat 'deinend' asfalt hebt).
Zadelpen kun je evt ook laten omruilen (ik vond zelf die bladveer geweldig voor comfort, maar begon me er een beetje aan te ergeren als je wat 'deinend' asfalt hebt).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
Wat bedoel je met stuur, deze heeft toch gewoon een 31,8 diameter?tomtom schreef:Ja inderdaad voor het stuur maar niet voor de klemming op de bovenzijde van de voorvork. Gewoon uitwisselbaar dus.
What makes the boat go faster?
Ik denk dat hij stuurpen bedoelt. Sommige modellen hebben geen starnut, maar een ilock. Die laatste zit onder de spacers en duwt als het ware de stuurpen omhoog zodat de vork in het frame wordt getrokken (als dat een beetje duidelijk is
)
Maar beide systemen werken met een normale stuurpen (voor zover 1 1/4" normaal is).
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar beide systemen werken met een normale stuurpen (voor zover 1 1/4" normaal is).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeft Canyon geen 1 1/8?
Less is bore
Nee Canyon heeft op de huidige modellen geen 1 1/8 inch (de vorige Aeroad had het wel). Ik bedoelde wel degelijk stuur trouwens; Canyon heeft daar een eigen ontworpen klemmechanisme voor (maar dat past natuurlijk met elk stuur van 31.8mm). Dat klemmechanisme zorgt ervoor dat je e.e.a. niet te hard kunt aandraaien. I-lock of niet; elke stuurpen van 1 1/4 inch past op een (huidige) Canyon
!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Bestaat deze service ook voor de geïntegreerde aero cockpits? Kan je de stuurpenlengte en stuurbreedte op voorhand tijdens je bestelling specifiëren?fietsslak schreef:Kan wel, maar Canyon heeft een omruilservice voor stuurpennen. Dus als de originele je niet bevalt, kun je hem omruilen (tegen verzendkosten).
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je kan van tevoren niet vragen om je cockpit te wisselen voor een andere.rob86 schreef:Bestaat deze service ook voor de geïntegreerde aero cockpits? Kan je de stuurpenlengte en stuurbreedte op voorhand tijdens je bestelling specifiëren?fietsslak schreef:Kan wel, maar Canyon heeft een omruilservice voor stuurpennen. Dus als de originele je niet bevalt, kun je hem omruilen (tegen verzendkosten).
Na levering van je fiets neem je contact op met Canyon over welke maat je wil en dan sturen ze deze op.
Na over bouwen moet je dan binnen 4 weken de "oude" terugsturen. Daarna krijg je de factuur van Canyon.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend