Ervaringen met Aliexpress wielen
32mm banden kun je ook met een velg met een interne breedte van 25mm rijden. Je moet dan wel heel goed je druk instellen. Ik had mijn combi 32mm band/25mm intern toch iets te hard in het begin (kwam van 28mm banden) en dan rijdt de boel behoorlijk vierkant in de bochten (in ieder geval met mijn fiets/balhoofdhoek = gravelfiets). De "puristen" aka racers, zullen deze combi wellicht too much vinden (een 32mm band wordt dan gauw 34mm breed).
Zegt de term formicafiel je iets?
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
Formicafiel zegt wel wat.
Formica is een merknaam hard plastic plaat (hpl)
Maar persoonlijk ken ik niemand die daar heel warm van wordt
Formica is een merknaam hard plastic plaat (hpl)
Maar persoonlijk ken ik niemand die daar heel warm van wordt
Ik volg Jakkel.
Ik rij op de SUP met C1800 velgen. Interne breedte 22 mm met banden van 40 mm.
Op de Atom 6 E1800 banden met interne breedte 21 met 35 mm banden.
Staar je niet blind op 1 of 2 mm.
Ik rij op de SUP met C1800 velgen. Interne breedte 22 mm met banden van 40 mm.
Op de Atom 6 E1800 banden met interne breedte 21 met 35 mm banden.
Staar je niet blind op 1 of 2 mm.
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik zou me ook niet zo druk maken om die paar millimeter.
De industrie wil nou eenmaal innoveren en bij gebrek aan betere ideeën introduceren ze elk jaar een iets bredere velg.
De industrie wil nou eenmaal innoveren en bij gebrek aan betere ideeën introduceren ze elk jaar een iets bredere velg.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid HC
Als je het al hebt gewoon mee rijden. Ga je nu kopen kijk er dan wel naar.
De rijeigenschappen zijn wel wat beter bij bredere banden, maar overdrijf het niet.
23mm is echt zat voor 30 of 32mm. 25mm intern kan je doen, maar dan mioet je minimaal met 30mm gaan rijden en die vallen vaak 32mm.
Ik denk wel een beetje het optimum qua aero/comfort/weerstand. Maar ik kan me voorstellen als je het op je fiets ziet dat je er even aan moet wennen.
De rijeigenschappen zijn wel wat beter bij bredere banden, maar overdrijf het niet.
23mm is echt zat voor 30 of 32mm. 25mm intern kan je doen, maar dan mioet je minimaal met 30mm gaan rijden en die vallen vaak 32mm.
Ik denk wel een beetje het optimum qua aero/comfort/weerstand. Maar ik kan me voorstellen als je het op je fiets ziet dat je er even aan moet wennen.