Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
marconi
- Forum-lid
marconi
19 mei 2010 19:25
Moustache schreef:@marconi en @fiedoo ... zullen we het hier gezellig over de Giro hebben? Doping etc. bespreek je maar in de daarvoor aangemaakte topics.
Zum Befehl ! Ja hoor! Ik zal het er niet meer over hebben!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
vantheman
- Forum-lid
vantheman
19 mei 2010 19:32
De giro is weer helemaal open. Porte, Arroyo, Tondo, Sastre, Wiggins, Evans, Basso, Vinokoerov, Nibali. Ze kunnen allemaal nog winnen.
Ik denk wel dat het podium van de Giro geen kans meer maakt voor de Tour de France. Het is op deze manier toch wel een hele zware ronde aan het worden en de laatste week is het parcours nog heel lastig.
Ik denk dat na vandaag Mollema het jongerenklassement helaas wel kan vergeten. Dat zal wel tussen Porte, Kiserlovski en Agnoli gaan.
-
dave1991
- Forum-lid
dave1991
19 mei 2010 20:36
Er is (bijna) nog geen een giro etappe geweest deze editie dat we stil konden blijven zitten..
Vandaag weer een prachtige etappe helaas heb ik niet alles kunnen zien vanmiddag maar het einde was erg mooi om te zien. Eurosport commentator mag trouwens wel eens wat vaker namen gaan oefenen, pas toen de winnaar over de streep was wist hij zeker dat Petrov had gewonnen!
Erg jammer van Mollema inderdaad maar zou natuurlijk al prachtig zijn als hij in zijn eerste grote ronde met een top-20 klassering weet af te sluiten.
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
19 mei 2010 21:27
Vinokoerov die zijn verantwoordelijkheid niet neemt (kan hij ook niet, want daar heeft ie de ploeg niet voor).......klassement weer helemaal open.
Vandaag zelf in L'Aquila wezen kijken; wat een een contrast; al die Giro gekte in een Spookstad!! Was zelfs een beetje deprimerend/beangstigend. Ik hoop dat de heren Berlusconi en Napolitano vandaag ook gekeken hebben en dat ze die mensen daar niet vergeten......
-
jorisb
- Forum-lid
jorisb
19 mei 2010 21:34
Nou, zoals ik Vino vandaag over de streep zag komen vind ik het niet helemaal kloppen dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt, maar hij zag er behoorlijk kapot uit.
Waarom hij niet mee ging met de 56 vluchters weet ik niet, ben wel benieuwd waarom alle grote mannen (Vino, Evans, Basso, Scarponi etc) niet zijn meegegaan met Saste en Wiggins, hoop dat er morgen ergens wat over wordt geschreven.
Sastre heeft in de eerste week geen goede indruk achtergelaten, dus wellicht zakt hij komende week weer helemaal weg. Wiggings kan er wel zijn voordeel mee doen, hij had nogal pech de eerste week.
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
19 mei 2010 21:50
Jorisb schreef:Nou, zoals ik Vino vandaag over de streep zag komen vind ik het niet helemaal kloppen dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt, maar hij zag er behoorlijk kapot uit.
Waarom hij niet mee ging met de 56 vluchters weet ik niet, ben wel benieuwd waarom alle grote mannen (Vino, Evans, Basso, Scarponi etc) niet zijn meegegaan met Saste en Wiggins, hoop dat er morgen ergens wat over wordt geschreven.
Sastre heeft in de eerste week geen goede indruk achtergelaten, dus wellicht zakt hij komende week weer helemaal weg. Wiggings kan er wel zijn voordeel mee doen, hij had nogal pech de eerste week.
Standaard regel is dat de ploeg van de leider de koers controleert? Maar wat is nog standaard vandaag de dag....
Wat Sastre betreft; misschien piekt hij wel in de derde week en zijn de mannen die ook in april al top waren (evans en vino) dan wel uitgeblust.....
We zullen het gaan zien.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
20 mei 2010 01:03
Moustache schreef:@marconi en @fiedoo ... zullen we het hier gezellig over de Giro hebben? Doping etc. bespreek je maar in de daarvoor aangemaakte topics.
sorry, maar had ik het hier ergens over doping? enkel een opmerking ( 4 woordjes) in de marge ter verdediging van vino en andere ex-zondaars.
Er zijn hier al bij andere onderwerpen blz lang van het topic afgeweken zonder dat iemand daar een opmerking over maakte! En nu: schlus , enkel nog giropraat.
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
20 mei 2010 10:23
Wordt een lekker dagje uitbollen voor de renners.
Zo‘n 115 km langs de kust naar het noorden. Matige wind (windkracht 3) NNO, schuin op kop van het peloton bij ca. 20 graden. En jawel, we houden het droog vandaag. In de Tour zou dit al gauw een wandeletappe worden.
We gaan het zien.
PaulusR3: Achterland bij Porto S. Giorgio is een schitterend fietsgebied (Ponzano di Fermo, Monte Giberto, Montottone, S.Epidio Morico etc.)
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 mei 2010 10:34
Zou mij niks verbazen als het idd een wandeletappe wordt. Gisteren hebben velen toch wel een jasje uit gedaan en er staat nog e.e.a. op het programma de komende dagen....
Less is bore
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
20 mei 2010 10:35
offtopic @boef:
Het zal voor een ander jaar zijn Boef....
We zitten vandaag en morgen nog in de Abruzzen, zaterdag vetrekken we naar Sud-Tirol....
Vandaag staat een (lang begeerd) rondje vanuit Sulmona op het menu....(door de Gole di Sagitario en via Pescocostanzo terug.....)
De voorspellingen voor na het weekend zijn overigens ook goed.....
-
rihodi
- Forum-lid
rihodi
20 mei 2010 11:37
Ik zag dat er twee Astana ploegmaten van Vino als DNF op de lijst stonden, dat wordt een kleine ploeg om te controleren als'ie alweer in het roze zou weten te komen.
Een prachtige ronde om te volgen leuker dan vele voorgaande TdF edities..
-
bmiller
- Forum-lid
bmiller
20 mei 2010 12:13
Vandaag en morgen zullen ze zichzelf toch wel sparen. Een ontsnapping zit er wel in. Dit weekeind wordt wel knallen. Ik zit me er nu al op te verheugen. Eerst zelf fietsen en dan voor de buis of toch in de zon met laptopje aan
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.