Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint Parijs - Roubaix?

sdolmayn
Forum-lid

sdolmayn 11 apr 2010 22:54

Grote kampioenen zijn ook gewoon slechte verliezers... Als je het een grote eer vindt om tweede te mogen worden, dan start je beter niet.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 11 apr 2010 23:00

litespeed schreef:
Daniel1975 schreef:Ik heb geen tv beelden gezien van Tom. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk, en toe aan een glimlach...
Even op WT lezen... ;)

@paulusR3: Ik heb het in dit topic voor de koers ook al geschreven, maar op wat baseer jij dat Boonen, als hij wel voorin had gezeten, Cancellara bij een demarrage had kunnen volgen? En anders bij de tweede demarrage (die er had gekomen als Boonen in eerste instantie had kunnen volgen)? Of een derde?

Ik heb het idee dat het krachtsverschil tussen Cancellara en Boonen nog niet helemaal op de juiste waarde is geschat.

Deze cancellara had sowieso wel gewonnen vandaag. Ik had alleen verwacht/ gehoopt dat het later zou ontploffen. Bij km 211 was de koers vandaag voorbij...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

simen
Forum-lid

simen 11 apr 2010 23:01

Tegen deze Cancellara was toch geen kruid gewassen vandaag.
En ik denk dat de meesten die achter hem aan hadden moeten rijden, hem die overwinning ook wel gunden.
Hij straalt op het podium nu eenmaal altijd meer blijdschap uit over zijn veroverde prijs dan over het verslaan van zijn tegenstanders.
Dat is natuurlijk feitelijk hetzelfde ,maar het komt wel beter over op zijn tegenstanders.
Zij is ook tegen

frenkie
Forum-lid

frenkie 11 apr 2010 23:09

Winnaar op zijn eigen manier:

Bos haalt Roubaix

Klik ook even op die foto voor prachtige uitgewoonde roubaix kop
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

perik
Forum-lid

perik 11 apr 2010 23:15

Mooie reacties:

Tom Veelers

Theo Bos

jorisb
Forum-lid

jorisb 11 apr 2010 23:26

Ik ben het wel met Bottechia eens. Kijk, Cancellara was duidelijk de sterkste vandaag, maar toen hij demareerde maakte niemand echt aanstalten om er vol achter aan te gaan. Flecha, Husvovd, Hammond etc...alleen Boonen, maar die moest helemaal van achteren komen om de achtervolging in te zetten. Snap niet dat de mannen vooraan niet meer deden op het moment dat Cancellara wegreed.

Leek wel of iedereen zich meteen aan een 2e plek dacht. En eigenlijk is zo'n antwoord als Boonen toch ook wel lekker, niet alleen maar politiek correct geleuter. Niet alles klopt denk ik aan zijn verhaal, maar toch, hij laat wel emotie zien !

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de reactie van Lars Boom

danny1407
Forum-lid

danny1407 11 apr 2010 23:30

Jorisb schreef:Snap niet dat de mannen vooraan niet meer deden op het moment dat Cancellara wegreed.

Hammond geeft uitleg op de Cervélo site", waaruit je ook begrip kan halen voor de manier waarop Hushovd reed met Flecha.
Roger Hammond schreef:Cancellera was unbelievable, he was on a different planet, and we realized we had to ride for second directly. So we started racing for second once he was on his own.
FacebookS3RSSite

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 apr 2010 23:40

Als ik kijk hoe er is gereden dan hadden ze vooraf al besloten om voor de 2e stek te rijden. Tja, dan had ik toch liever een alles of niets poging ondernomen. Liever 5e, 20e of 75e als je hebt geprobeerd om te winnen dan vooraf capituleren.

Toen Boonen alsnog de achtervolging op gang bracht op de kasseien ging ik er echt voor zitten want het leek toen een prachtige finale te gaan worden. Maar ze gaven het helaas bijna meteen op. Kan Cancellara heel sterk zijn maar ik snap dat toch niet. Met 50km wind tegen te gaan kun je toch nog wel wat proberen?

iron2man
Forum-lid

iron2man 11 apr 2010 23:43

Koersen winnen doe je niet alleen met je benen maar ook met je "koppie"en dat heeft Fabian meerdere malen laten zien en niet alleen in Parijs Roubaix maar ook in de Ronde van Vlaanderen
Hard fietsen kunnen ze allemaal maar een zekere mate van wedstrijdintelligentie hoort daar ook bij en daarin scoort Tom Boonen niet zo geweldig goed t.o.v Fabian Cancellara

pinarello
Forum-lid

pinarello 11 apr 2010 23:45

iron2man schreef:Koersen winnen doe je niet alleen met je benen maar ook met je "koppie"en dat heeft Fabian meerdere malen laten zien en niet alleen in Parijs Roubaix maar ook in de Ronde van Vlaanderen
Hard fietsen kunnen ze allemaal maar een zekere mate van wedstrijdintelligentie hoort daar ook bij en daarin scoort Tom Boonen niet zo geweldig goed t.o.v Fabian Cancellara

Gezien de erelijst van Tom Boonen vind ik bovenstaande nogal kolderiek.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 12 apr 2010 01:02

Wat een rotkoers voor de spanning.

Iedereen is het er over eens dat Cancellara de beste is, maar als je op 50 km van de meet, met een kopgroep met alle andere favorieten voor de 2de plaats begint te rijden, en al het kopwerk aan Boonen overlaat, ja, dan win je nooit een grote koers! Het moment dat dat groepje in twee trok en Cancellara onweerstaanbaar ging, was iedereen die beter geplaatst was dan Boonen (die eerste 6-7) ook gewoon te laf om mee te durven gaan voor de overwinning. Door al die lafaards was het laatste uur eigenlijk overbodig.

Er zijn er maar enkele (behalve Cancellara natuurlijk) die gekoerst hebben om te winnen en daarmee deze Parijs-Roubaix tot net iets meer dan een eenmansshow hebben gepromoveerd: Leukemans, Boonen, en Hoste. Het was voor de achtervolgers (allemaal favorieten voor de zege, toch op voorhand in de krant) sowieso al vernederend om in 50km geen meter goed te maken, het was meer nog gewoon zielig dat er enkele dachten: nu Cancellara weg is, kunnen we eindelijk weer eens een koers voor de tweede plek winnen met loosers onder elkaar.

Hushovd (pas net op tijd in vorm) en Pozzato (diarree) konden duidelijk niet beter en zijn gepardonneerd, maar Flecha/Hammond waren rotte appels die liever op het podium over Cancellara zijn achterste wrijven of Boonen kloppen in een sprint om de 4de plaats dan herinnerd te worden door het publiek als echte koereurs die kunnen en vooral WILLEN koersen voor de overwinning.

Cancellara moeilijk maken (of gewoon al maar een poging doen), ho maar. Misschien gewoon volgende keer Parijs-Roubaix organiseren en na 200 km een pijl zetten: links voor zij die nog op Cancellara willen jagen, rechts voor zij die koersen voor de tweede plaats.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 apr 2010 01:17

Precies, volledig mee eens! Wil je nu een klassieker winnen of niet? Als de groep achter Cancellara samen was gaan werken had het een prachtige finale kunnen worden. Dan had hij misschien evengoed gewonnen maar dan hadden de andere renners er tenminste voor gestreden. Als de wil ontbreekt weet je bij voorbaat dat je kansloos bent.

Plaats reactie