Markoes schreef:Vorig jaar was ik lekker een dijkje aan het fietsen, zo rond de 30km per uur in mn eentje.. Kwamen 2 gasten langs met 34/35 per uur.. Tsja, dan moet je wel volgen natuurlijk.. Ik zit net een half minuutje in het laatste wiel en de voorste gast begint al flink door te trekken om mij er vanaf te pieren.. Na nog een half minuutje moet de tweede gast lossen, dus ik zet een sprintje in naar het eerste wiel.. Na een klein stukje keek de voorste gast om en zag mij in het wiel zitten en zn maat op 100 meter.. Moet ik toch ff lachen.. Daarna nog ff met die lui gefietst en er wat geintjes over gemaakt..
Het zou zomaar kunnen dat ik 'de voorste' van dat tweetal was. Al is de kans natuurlijk erg klein...
Was het in de buurt van Herwijnen?
In ieder geval heb ik vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt. Voor mij zijn dat soort kleine voorvallen de slagroom op de taart. Het geeft een ritje net iets extra's boven een gewoon tochtje. Het zal best minder efficient zijn, maar fietsen blijft toch vooral een spelletje.
Ik heb twee weken geleden een halve marathon gelopen en na een kilometer of 13 werd ik ingehaald door iemand. Daar heb ik toen ongeveer tot 19 kilometer achteraan gelopen (en dat koste moeite). Toen vroeg hij of ik misschien ook eens wilde overnemen, maar toen ik dat deed kon hij het niet bijhouden zodat ik het laatste stuk weer alleen moest doen.
Daar voelde ik me toch wel knap lullig over, maar ik had geen idee dat dat bij hardlopen gebruikelijk was en was eigenlijk vooral bang dat ik door over te nemen zijn ritme zou verstoren.