In navolging van Danv.: Chineze TT
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
mwa eigenlijk niet.
Ik kan mijn krachten niet kwijt in een explosief rondje van 7 km. Daarnaast had ik vorig jaar 36 om 39.81. In 2 achtereenvolgende tijdritten. Dus bijna 4 km verschil. Nu heb ik toch wel beter materiaal. Ik ben weer een jaartje ouder. (meer ervaring en nogsteeds in de groei). Daarnaast van 40 tot 43 is 3 verschil. Als je een doel stelt van 1 km/h harder op deze leeftijd vind ik het niet echt een doel. Je haalt dat toch wel. Ook had ik in een andere test (waar je wellicht nog wel wat vanaf weet) 50 watt meer. Dat is ongeveer 13% meer t.o.v. de vorige test.
Een ander argument: een maatje reed afgelopen jaar ik meende 43.5 in een tijdrit (waar ik niet aan heb deelgenomen). In andere ritten waar we beiden in reden heb ik hem de laatste keren toch wel met een groot verschil verslagen.
Ik kan mijn krachten niet kwijt in een explosief rondje van 7 km. Daarnaast had ik vorig jaar 36 om 39.81. In 2 achtereenvolgende tijdritten. Dus bijna 4 km verschil. Nu heb ik toch wel beter materiaal. Ik ben weer een jaartje ouder. (meer ervaring en nogsteeds in de groei). Daarnaast van 40 tot 43 is 3 verschil. Als je een doel stelt van 1 km/h harder op deze leeftijd vind ik het niet echt een doel. Je haalt dat toch wel. Ook had ik in een andere test (waar je wellicht nog wel wat vanaf weet) 50 watt meer. Dat is ongeveer 13% meer t.o.v. de vorige test.
Een ander argument: een maatje reed afgelopen jaar ik meende 43.5 in een tijdrit (waar ik niet aan heb deelgenomen). In andere ritten waar we beiden in reden heb ik hem de laatste keren toch wel met een groot verschil verslagen.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Met 13 procent meer vermogen gan je net 4 procent harder (iets met derde machten ). Ik denk dat gezien je leeftijd 1 km/u per jaar harder goed te doen is, 2 km/u lastig, de rest totaal onrealistisch. En als ik zie wat je voor de TijdstrijdersCup hebt opgegeven snap je dat zelf ook heel goed...
Amclassic-fan schreef:Lijkt je dat niet bijzonder onrealistisch? Je wilt veel harder rijden op een langere afstand.. Stel jezelf 1e maar eens tot doel om 40 gemiddeld te rijden en dan niet in een uitslag, maar echt 40 gemiddeld. Stapjes van 1 km/h in je doelen lijkt me een stuk beter voor je motivatie, 5 km/h harder gaan rijden is absurd veel.
In Warns rijdt bijna iedereen lagere gemiddelden, ondanks dat 't een korter rondje is. Waarom? Ik denk omdat 't de eerste tijdrit is, 't daar altijd waait en altijd kloteweer is.
Corniel schreef:Met 13 procent meer vermogen gan je net 4 procent harder (iets met derde machten ). Ik denk dat gezien je leeftijd 1 km/u per jaar harder goed te doen is, 2 km/u lastig, de rest totaal onrealistisch. En als ik zie wat je voor de TijdstrijdersCup hebt opgegeven snap je dat zelf ook heel goed...
Mee eens, wanneer je het materiaal gaat fine-tunen is er zeker winst te behalen.
Echter, je komt op een punt dat er niet veel ruimte meer in zit.
Je zult er dus specifiek(er) voor moeten gaan trainen om te verbeteren.
Met 4km/u je gemiddelde willen verhogen is m.i. alleen het eerste jaar (hooguit 2) mogelijk, doordat je de training aanpast 9of net start met fietsen) en ander materiaal aanschaft.
Als je jezelf dat na een paar jaar nog steeds ten doel stelt en het doodleuk opgeeft als eindresultaat, wees gewaarschuwd; hoogmoed komt voor de val
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Weer even een update.
Na een aantal tijdritten gereden te hebben wel aardig de goede afstelling en houding kunnen vinden.
Verleden week dacht ik voor de start (1,5 minuut) van een tijdrit huh?? wat is dit nu. Op een 1 of andere duistere manier bleek mijn balhoofd niet vast te zitten. Sterker nog! het frame was gewoon los van de vork! Met een beetje raar gevoel want ik wist nog niet precies wat het eerst was toch gestart. Tijdrit ging verder wel lekker en onderweg kwam ik erachter dat het het balhoofd was. Ik snapte er niks van want de vorige keer (een week geleden) wist ik zeker dat hij nog goed was.
De tijdrit ging verder goed alleen ik maate nog een paar foutjes waardoor het me nog een aantal plekken scheelde. Ik scheelde 1 seconde op de 2 renners voor mij. Maar met een 8e plek bij de B amateurs als junior vond ik toch niet slecht. De 43+ gemiddeld heb ik hier ook gehaald. Dit was 1 van de doelen voor 2010. Dus ik mag de rest van het jaar relaxen(A)
Na een aantal tijdritten gereden te hebben wel aardig de goede afstelling en houding kunnen vinden.
Verleden week dacht ik voor de start (1,5 minuut) van een tijdrit huh?? wat is dit nu. Op een 1 of andere duistere manier bleek mijn balhoofd niet vast te zitten. Sterker nog! het frame was gewoon los van de vork! Met een beetje raar gevoel want ik wist nog niet precies wat het eerst was toch gestart. Tijdrit ging verder wel lekker en onderweg kwam ik erachter dat het het balhoofd was. Ik snapte er niks van want de vorige keer (een week geleden) wist ik zeker dat hij nog goed was.
De tijdrit ging verder goed alleen ik maate nog een paar foutjes waardoor het me nog een aantal plekken scheelde. Ik scheelde 1 seconde op de 2 renners voor mij. Maar met een 8e plek bij de B amateurs als junior vond ik toch niet slecht. De 43+ gemiddeld heb ik hier ook gehaald. Dit was 1 van de doelen voor 2010. Dus ik mag de rest van het jaar relaxen(A)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Hi Geert Jan,
Ik heb deze pagina's net met veel interesse gelezen. Vorige week heb ik eenzelfde frame besteld bij planet X, deze is inmiddels naar mij onderweg vanuit de UK. Ik heb nog nooit een fiets van frame af op gebouwd maar met alle info van deze en andere strings op dit forum moet dat vast gaan lukken. Nog niet alle onderdelen binnen maar ga hard mijn best doen om hem zo snel mogelijk zo mooi als die van jouw te krijgen...
Ik heb deze pagina's net met veel interesse gelezen. Vorige week heb ik eenzelfde frame besteld bij planet X, deze is inmiddels naar mij onderweg vanuit de UK. Ik heb nog nooit een fiets van frame af op gebouwd maar met alle info van deze en andere strings op dit forum moet dat vast gaan lukken. Nog niet alle onderdelen binnen maar ga hard mijn best doen om hem zo snel mogelijk zo mooi als die van jouw te krijgen...
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Beste Jolmer
Bedankt voor je positieve reactie. Altijd leuk om te lezen. Mocht je vragen hebben over je eigen project kan je die altijd stellen. En waarschijnlijk niet alleen bij mij. De rest van het forum is ook altijd heel behulpzaam.
Veel plezier met je project en het uiteindelijk om er op te rijden. (wel even een foto van het totaalplaatje op het forum plaatsen he;)) Of liever gezegt als je het zelf ook wil een totale beschrijving!
Bedankt voor je positieve reactie. Altijd leuk om te lezen. Mocht je vragen hebben over je eigen project kan je die altijd stellen. En waarschijnlijk niet alleen bij mij. De rest van het forum is ook altijd heel behulpzaam.
Veel plezier met je project en het uiteindelijk om er op te rijden. (wel even een foto van het totaalplaatje op het forum plaatsen he;)) Of liever gezegt als je het zelf ook wil een totale beschrijving!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.