Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hommes Wielersport in Soest

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 feb 2010 19:40

Ik neem aan dat een eigenaar van een pand verantwoordelijk is voor de spullen die er in staan. Als deze geen aangifte doet van diefstal, dan is er vast juridisch nog niets aan de hand.

Hoe bewijs je verder dat jouw fiets er nog stond toen er ingebroken werd?
Velgenfluisteraar

Florezido

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 22 feb 2010 19:44

Hoe bewijs je op dit moment inbraak?
Wellicht is de waardevolle inboedel "veiliggesteld".

mig29wrd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:22

mig29wrd 22 feb 2010 20:28

Ik volg deze blog nu al een tijdje met grote interesse. Ik heb mijn mooie fiets ook ooit bij de broeders Voorn gekocht en ben altijd tevreden geweest over service, kennis en vriendelijkheid bij Hommes. Een maat van me hoorde tijdens een rondje fietsen bij een eigenaar van een wielerzaak in Maarsbergen dat Danny zelfmoord zou hebben gepleegd en dat Hand opgenomen zou zijn in een of andere kliniek. Ondanks dat deze zaak 'stinkt' ben ik blij hier te lezen dat dit toch echt niet het geval is. Zo zie je maar hoe snel verhalen de wereld ingebracht worden en voor waar worden aangenomen. Ik hoop dat allen die in deze zaak gedupeerd er ongeschonden uit kunnen komen, dat hoop ik trouwens ook voor de gebroeders Voorn voor wie dit allemaal een drama moet zijn...
Koers!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 feb 2010 20:34

Mig29wrd schreef: Ondanks dat deze zaak 'stinkt' ben ik blij hier te lezen dat dit toch echt niet het geval is.


Ik vraag me af waarop je DIE conclusie kan stoelen. Heb je het hele Topic doorgelezen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 22 feb 2010 20:50

Foosho schreef:Waarom zou je geen aangifte kunnen doen? Reden genoeg onderhand lijkt me.

Wat is de procedure dan wel? Er van uitgaande dat de eigenaren voorlopig niet boven water komen.



Probleem is gewoon de bewijslast. Die moet je natuurlijk wel rond hebben.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 22 feb 2010 20:56

Waarom moet je je bewijslast rond hebben om aangifte te kunnen doen?

Je fiets was ergens waar ie nu niet meer is, niet geheel volgens afspraak.
Desnoods doe je aangifte van vermissing of verduistering.

Als je maar bij je verzekering aan kan kloppen.
Het gaat er niet om wie schuldig of onschuldig is, je wil straks geen nee horen van de verzekering omdat je geen aangifte had gedaan.
FacebookS3RSSite

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 feb 2010 21:08

ZorroI schreef:
Mig29wrd schreef: Ondanks dat deze zaak 'stinkt' ben ik blij hier te lezen dat dit toch echt niet het geval is.


Ik vraag me af waarop je DIE conclusie kan stoelen. Heb je het hele Topic doorgelezen?




Hij doelt op de vermeende zelfmoord..

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 22 feb 2010 21:34

Aangifte kun ja altijd doen, maar waarvan?

Diefstal of vermissing dát is de vraag?

Aangifte van diefstal kun je niet zomaar doen, je moet bijvoorbeeld braakschade hebben aan je huis of je geparkeerde fiets is verdwenen én je kunt je twee sleutels laten zien (tegen valse aangifte).

Diefstal aangeven uit een ander pand is een heel ander verhaal.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 22 feb 2010 21:42

Tour pretendent schreef:Aangifte kun ja altijd doen, maar waarvan?

Diefstal of vermissing dát is de vraag?

Aangifte van diefstal kun je niet zomaar doen, je moet bijvoorbeeld braakschade hebben aan je huis of je geparkeerde fiets is verdwenen én je kunt je twee sleutels laten zien (tegen valse aangifte).

Diefstal aangeven uit een ander pand is een heel ander verhaal.


Als mijn mobiel uit m'n zak wordt gestolen kan ik ook aangifte doen.
Als iemand mij uitscheldt, kan ik ook aangifte doen.
Als ik vermoed dat iemand mijn post heeft gelezen kan ik aangifte doen.
Als iemand z'n hond laat schijten op een verboden voor honden perkje kan ik zelfs aangifte doen.
Het is niks anders als je verhaal vertellen, er wordt een rapport opgemaakt en 9 van de 10 keer afwachten of er actie op ondernomen wordt.
Het is een pure administratieve handeling.
Niks meer, niks minder.

Doe aangifte van vermissing, diefstal, verduistering....allemaal om het even.

Het gaat er niet om dat je iemand als schuldige wil aanwijzen.
Of een zaak moet kunnen maken van wat je te vertellen hebt.
Het gaat erom dat je je verzekering kan laten zien dat je echt iets kwijt bent zonder dat je er zelf debet aan bent.
Hoewel ze bij vermissing misschien moeilijk gaan doen, maar met de krantenknipsel etc erbij.....
FacebookS3RSSite

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 22 feb 2010 21:44

Geheel eens met danny1407 en chrissiewizzie! Het enige waar het nu om gaat als je je fiets kwijt bent, is om in elk geval de waarde vergoed te krijgen zodat je een nieuwe kunt kopen...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 22 feb 2010 21:49

Klopt m.i.; is het totaal niet relevant wie de dader is en waarom die het gedaan heeft. Als b.v. je auto wordt opengebroken laat de dader ook z'n visitekaartje niet achter. Zal wat moois worden als jij zelf ook nog het werk van de politie erbij moet gaan doen...

Ze weten bovendien donders goed hoe de vork in de steel zit, dus er gewoon op staan dat ze aangifte opnemen!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 22 feb 2010 22:28

Als je aangifte wil doen en op het politie bureau willen ze je daar niet helpen:

Gewoon aangifte op internet invullen klik

Heb je in ieder geval aangifte gedaan, mocht de verzekering daar naar vragen.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie