Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2010

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 07 jun 2010 22:50

Zaterdag deelgenomen aan de 150 km.
Van file heb ik geen last gehad omdat ik via de binnenwegen naar de start ben gegaan. Dat is t voordeel dat je in Zuid-Limburg woont :)
Rond kwart voor 9 van start gegaan met frisse moed en 2 bidons gevuld met verkoeling..
Het 1e gedeelte tot de stop in Vaals ging prima. Alleen is het af en toe lastig achter mensen met n lager verzet notabene op een stadsfiets bergop te fietsen. Je kon er ook nauwelijks voorbij op de smalle wegen. Op een gegeven moment in t stuk wat na Vaals komt op Camerig aan begonnen mn knieen pijn te doen:s.
Mijn 1e gedachte was niet aanstellen en doorgaan, t gaat mss over.. Helaas bleef de pijn aanhouden en kwam dit mijn snelheid ook niet ten goede. Dus heb ik besloten in Belgie de route te verlaten en vervolgens de gele route op te zoeken... Via de gele lus ben ik dan richting Avantis gegaan.

Ondanks alles toch een mooie tocht gehad. En zelfs op wegen geweest waarvan ik nog niet eens wist dat ze bestonden. Lekker een douche genomen en mn onderbenen laten masseren. Op zondagmorgen geen last van kramp gehad of vervelende spierpijn.

Ik heb op t terrein ook mn schoenplaatjes laten afstellen ivm de kniepijn... Dit was de 1e keer dat ik er echt last van heb gehad. Kijken of dit eenmalig was door t vele klimmen achter elkaar.. Even afwachten. De voorbereiding was ook niet erg optimaal dus dit zal er ook zeker mee te maken hebben..

Volgend jaar doen we in ieder geval weer mee ....
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

ronrih
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jul 2009 13:02

ronrih 08 jun 2010 13:09

Even een korte reactie op de organisatie: natuurlijk, in grote lijnen was die prima, maar ik heb toch wat minpuntjes, zonder nu op alle slakken zout te willen leggen. Ook ik kwam gelukkig niet via de A76, maar had bij mijn ouders in Landgraaf overnacht. Ik ben opgegroeid in Limburg - maar woon daar niet meer - en ben daar goed bekend, maar Avantis kende ik niet. En als je dus niet via de A76 komt, is het terrein dan ook niet te vinden. Ik had het wel opgezocht via de kaartjes op de site, maar zonder enige wegaanduiding lukt dat niet. Voor de insiders: uiteindelijk heb ik de auto bij De Locht geparkeerd, waar meer fietsers waren en een binnendoorweggetje voor de fiets stond aangegeven. Maar zie daar maar eens te komen.
Verder vind ik het knipsysteem nogal primitief. Ik vroeg me na afloop af waarom ik überhaupt bij die posten gestopt ben; er wordt immers niets gecontroleerd. Blijk je naderhand je stuurlintje te kunnen verzilveren in de vorm van een herinneringsspeldje. Nou, daar werd je bij de finish niet op gewezen en het is op de site ook alleen maar redelijk goed verstopt te vinden. Kijken of ik nu nog een reactie van de organisatie krijg.
Laatste punt: het fotosysteem. Bij de AGR heb je een bordje met nummer aan je stuur en kun je dus meteen op je nummer zoeken. Bij LM heb je dat niet en moet je je doorkomsttijd onthouden. Nou, daar denk je dus niet aan. Briefjes heb ik niet gekregen van Sportkiek en hoe ik ook speur in alle foto's die gratis van de site te downloaden zijn, de mijne staat er niet tussen. En ik reed nog wel vrij op de Vetschauerberg...
Verder niets dan lof: mooi traject, voldoende verzorging, prima organisatie. Bewegwijzering was soms iets onduidelijk (bijv. naar recht op het pleintje in Orsbach, als ik me niet vergis), maar prima tocht. En dat weer, dat zullen we helemaal maar in dank aanvaarden...
Volgend jaar waarschijnlijk weer!
Heute ist mein bester tag!

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 08 jun 2010 13:27

Heeft nou nog helemaal niemand hier zijn foto's geplaatst ...?

Dan ga ik wel als eerste.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 jun 2010 14:44

Hoeveel bar heb jij achter...?

ronrih
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jul 2009 13:02

ronrih 08 jun 2010 15:05

Mijn foto's zijn onvindbaar dus...
Heute ist mein bester tag!

Gebruikersavatar
fireman
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 sep 2009 21:26

Gebruikersavatar fireman 08 jun 2010 15:09

Redbull Pro-SL 2010 + CSL - 3000

baca
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:30
Locatie: Heerlen

baca 08 jun 2010 15:46

Afbeelding
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 08 jun 2010 16:07

[quote="litespeed"]Hoeveel bar heb jij achter...?[/quote]
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Is het te weinig?

Meestal pomp ik totdat ik de inspanning te groot vind worden voor de hoeveelheid lucht die ik er extra in krijg.

pils
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 14 okt 2008 13:50

pils 08 jun 2010 16:22

[quote="FWR"][quote="litespeed"]Hoeveel bar heb jij achter...?[/quote]
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Is het te weinig?

Meestal pomp ik totdat ik de inspanning te groot vind worden voor de hoeveelheid lucht die ik er extra in krijg.[/quote]

Dat lijkt me nou niet helemaal de goed manier.. Bij mijn goedkope pomp van de aldi kost het me al super veel moeite om er 4 bar in te pompen..

Als ik mijn banden oppomp met mijn SKS pomp krijg ik er gemakkelijk 8 bar in zonder moeite..
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 08 jun 2010 16:47

Volgende keer dat ik ga fietsen zal ik wel eens kijken.

Heb wel eens geprobeerd om hem op te pompen tot de aangegeven waarde maar na een tijdje concludeerde ik dat dat gewoon onmogelijk was en dat de drukmeter op de pomp dan dus wel kapot moest zijn.

pils
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 14 okt 2008 13:50

pils 08 jun 2010 16:55

Nou nee hoor. Bij die Aldi pomp kan ik pompen tot ik een ons weeg, ik krijg daar bijna geen 8 bar in (ligt dus niet aan de meter maar aan de pomp zelf).

Ik dacht vroeger altijd dat een pomp, een pomp was, maar ik weet inmiddels beter.
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 08 jun 2010 19:22

"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Plaats reactie