Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2010 21:09

Ja met heel veel wind mee misschien, maar gewoon op 't vlakke zonder veel wind rijdt er niemand 70. 2 jaar geleden in Fleche du Sud (amateur koers) haalde sommige meer dan 80 km/h in de proloog, een beetje naar beneden en soms kwam daar windkracht 6 bij.
Om 50 gemiddeld te rijden hoef je op parcoursen als 't NK en bijv de tijdrit bij Annecy in de Tour maar net een kruissnelheid van net boven de 50 aan te houden.

En sorry voor mijn arrogante toon, maar ik heb gewoon gelijk. Als je een kruissnelheid tegen de 70 per/uur aan zou houden dan zou je op de meeste parcoursen minstens 60 gemiddeld rijden en dat heb ik toch nog nooit iemand zien doen. Daarnaast kom je met een verzet van 55-11 aan, dat ga je bij bijna niemand op de tijdritfiets vinden. Enkel lui als Grabsch en Hontsjar rijden zo'n verzet, maar die trappen 't niet met 110 omwentelingen constant rond.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39555
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2010 21:14

Het komt niet vaak voor :D, maar ben het echt volledig eens met AMCF.
Jij begint met 55x11 @110rpm aanzetten. En dat is idd bovenmenselijk: geen tijdrijder die dat haalt tijdens een tijdrit. Zeker niet over een parcours van 50km.
Less is bore

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 jan 2010 22:48

Daniel1975 schreef:Het komt niet vaak voor :D, maar ben het echt volledig eens met AMCF.
Jij begint met 55x11 @110rpm aanzetten. En dat is idd bovenmenselijk: geen tijdrijder die dat haalt tijdens een tijdrit. Zeker niet over een parcours van 50km.


Ook helemaal mee eens.
Misschien wordt het hoogtijd voor de betweters hier om zelf eens mee te doen aan een tijdrit om te ervaren wat de invloed van een (licht) variabele rechtelijnsnelheid is op je gemiddelde snelheid.
Bijvoorbeeld Corniel's TijdStrijdersCup :)
Dus grijp je kans, schrijf je in en stop met onzin schrijven aub.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jan 2010 23:34

grev047 schreef:
superrose schreef:oh nou Zorro, jij die er altijd op toeziet of een topic on topic is, kan je even kijken waar dit topic in beginsel eigenlijk over gaat?

Und?


Armstrong is ook te bewonderen tijdens de AGR 2010...ben benieuwd of hij de Cauberg nog op komt....mmm ook niet echt on topic

Maar ik ben er wel bij....hopelijk ook op de Cauberg. Kan ik em eindelijk eens recht in de ogen kijken.


Nee maar wat wel on topic is is hoeveel mensen er op af gaan komen. In Ierland deed ie zo'n rondje rijden, zal hij dat hier ook doen?

Het is wel grappig vanuit AC komen er afentoe berichtjes over hoe ze trainen en wat ze gedaan hebben, maar daarvan zie ik niets terug op de sportwebsites.

Twittert Lala nu er ook weer op los over de TDU?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 20 jan 2010 08:30

superrose schreef:
grev047 schreef:
superrose schreef:oh nou Zorro, jij die er altijd op toeziet of een topic on topic is, kan je even kijken waar dit topic in beginsel eigenlijk over gaat?

Und?


Armstrong is ook te bewonderen tijdens de AGR 2010...ben benieuwd of hij de Cauberg nog op komt....mmm ook niet echt on topic

Maar ik ben er wel bij....hopelijk ook op de Cauberg. Kan ik em eindelijk eens recht in de ogen kijken.


Nee maar wat wel on topic is is hoeveel mensen er op af gaan komen. In Ierland deed ie zo'n rondje rijden, zal hij dat hier ook doen?

Het is wel grappig vanuit AC komen er afentoe berichtjes over hoe ze trainen en wat ze gedaan hebben, maar daarvan zie ik niets terug op de sportwebsites.

Twittert Lala nu er ook weer op los over de TDU?


LA zal wel een publiekstrekker worden tijdens de AGR, al zal de helft van de bezoekers het gewoon ontkennen. In wiellerland blijft het toch een fenomeen, waar over 30 jaar nog over geschreven wordt.
En dat twitteren wordt voor mij pas echt interessant als het woordje "holland" voorbij komt. Nogmaals ben geen fan van LA, maar dit wil ik dan wel voelen en proeven. Mocht je em nog twitteren....doe em de groeten van mij. Niet dat het wat uit maakt...maar toch.:p

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 jan 2010 08:34

Nou hij vroeg zich al twitterend al af wanneer ji hem toch gaat volgen, dan weten we nu in iedergeval wat we kunnen antwoorden :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 20 jan 2010 08:43

superrose schreef:Nou hij vroeg zich al twitterend al af wanneer ji hem toch gaat volgen, dan weten we nu in iedergeval wat we kunnen antwoorden :)


Ach is het weer zover....hij belt mij dagelijks....wordt hier zo moe van. :rolleye:

Volgende keer tijdens een twittertraining zal ik er eens een goeie snok aan geven....is tie voorlopig weer rustig. uch uch.... Ga nu maar naar de apotheek...eens kijken wat ze op voorraad hebben. Hoe heet dat ook alweer...ach misschien helpt een apc-tje ook wel. Heb er nu weer de neus vol van.

Laters:p

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 22 jan 2010 21:59

arjan916 schreef:
Daniel1975 schreef:Het komt niet vaak voor :D, maar ben het echt volledig eens met AMCF.
Jij begint met 55x11 @110rpm aanzetten. En dat is idd bovenmenselijk: geen tijdrijder die dat haalt tijdens een tijdrit. Zeker niet over een parcours van 50km.


Ook helemaal mee eens.
Misschien wordt het hoogtijd voor de betweters hier om zelf eens mee te doen aan een tijdrit om te ervaren wat de invloed van een (licht) variabele rechtelijnsnelheid is op je gemiddelde snelheid.
Bijvoorbeeld Corniel's TijdStrijdersCup :)
Dus grijp je kans, schrijf je in en stop met onzin schrijven aub.


Volgens mij stikt het hier van de betweters!!!
Mijn ervaring: niks erger dan fietserspraat!!! ;=)
Men kickt er hier in het algemeen op om mekaar de loef af te steken,
bijdehanter te zijn, zich intelligenter te tonen, vooral laten zien hoe dom een ander wel niet is!!! Stel dat men hier met elkaar in een ruimte zou zitten?
Zouden we dan ook zo met elkaar praten? Echt dat valt me geregeld op in het gehele forum.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 23 jan 2010 22:09

In tegenstelling tot latijn is fietserslatijn wel een levende taal!
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39555
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2010 10:21

Zeeeeeer levendig zelfs :D

grev047 schreef: LA zal wel een publiekstrekker worden tijdens de AGR, al zal de helft van de bezoekers het gewoon ontkennen.


Dan zou er dus nu veeeeeeel meer volk op de AGR af moeten komen dan de afgelopen jaren. Dat denk ik niet....
Less is bore

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jan 2010 11:27

Dat denk ik wel
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

maastrichtenaar
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2010 09:13

maastrichtenaar 02 apr 2010 14:18

Daniel1975 schreef:Zeeeeeer levendig zelfs :D

grev047 schreef: LA zal wel een publiekstrekker worden tijdens de AGR, al zal de helft van de bezoekers het gewoon ontkennen.


Dan zou er dus nu veeeeeeel meer volk op de AGR af moeten komen dan de afgelopen jaren. Dat denk ik niet....


Helaas... Armstrong schrapt de AGR uit zijn programma. De voorlopige deelnemerslijst van radioshack is nu:

161. Beppu, Fumiyuki
162. Hermans, Ben
163. Horner, Chris
164. Muravyev, Dimitri
165. Paulinho, Sergio Miguel Moreira
166. Popovych, Yaroslav
167. Rovny, Ivan
168. Zubeldia Aguirre, Haimar

Bron: http://www.amstelgoldrace.nl/index.php?pageId=33

Plaats reactie