Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Soap
- Forum-lid
Soap
31 mar 2014 11:29
kltalsma schreef:ik merk hetzelfde, nummer 2 is 3 weken, nummer 1 is 2.5 jaar. Even een paar weken hectisch maar je zit snel weer in het ritme. Dit weekend toch 2x op de fiets kunnen zitten voor in totaal 100km, zaterdag tijdens het slapen van de rest van het gezin, zondagochtend voor vertrek naar elders nog 60km kunnen fietsen.
Wat dan niet handig is, het het uur vooruit vergeten, denken dat het 0715 is terwijl je om 09.30 afgesproken hebt. En je nummer 1 volledig in kleren moet hebben, ontbijt maken, de auto volladen en nog 20minuten moet fietsen naar het vertrekpunt
Nou ik moet even wennen aan dat ritme met een 2 jarig puber meisje en een kleine spruit van 2 weekjes haha
Was ook helemaal klaar voor zondagochtend wat te gaan doen, totdat de kleine man besloot de zaterdagnacht te gebruiken als feestavond. Ik ga niet op de fiets zitten als ik me zo energieloos voel.
dickygiovanni schreef:jwkeij schreef:Kilowatt schreef:
Ik heb gelukkig een vrouw die de bui al voelt hangen als het zonnetje begint te schijnen
en de dagen langer worden
.
+1 hier.
Dit topic is vólledig aan mijn aandacht ontschoten. En ik maar denken dat ik de enige was met én een wielerpassie én een kleine thuis.
Vandaag het eerste ritje samen met papa.
http://instagram.com/p/mGfNYvDh8v/
Een wielerpassie en EEN kleine thuis is prima te managen (realiseer je je later), diezelfde passie en 3 van die apen is pas tijdrovend!
Mijn leven bestaat uit gezin,werken en fietsen. Punt. (vroeger waren er ook vrienden en cafebezoek bijvoorbeeld)
Tja ik vind fietsen heel leuk, maar ik vind mijn vrienden toch nog wel net iets belangrijker
Maar komt allemaal goed, ben ook maar een wielertoerist en heb voor dit jaar ook nog geen concrete te behalen doelen.
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
31 mar 2014 13:24
Ik heb wat vrienden die ik heel af en toe spreek, en dat is altijd meteen weer "ouwe jongens..". Dit volstaat voor mij (en hun). Fietsen daarentegen heb ik nodig om gelukkig te zijn. Denk ook dat ik iets fanatieker ben als "Soap"
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
31 mar 2014 14:32
Herkenbaar allemaal. Hier 2 kids, 14 maanden en 4-en-een-half. Kost veel aandacht en tijd, zeker icm full-time (ik)/ 3/4-time (mevr 53x11) werken. Is ook heel leuk, maar ik heb wel gemerkt dat ik van niet trainen zelf geen leuk mens word. Nu train ik ca. 4x/week. Twee trainingen zijn woon-werk verkeer (heel effectief), 1 keertje hardlopen (ook heel effectief, maar minder leuk dan fietsen) en 1 keertje wat langer fietsen (waarbij "langer" in mijn geval een km of 70 is)
Ook heel effectief: ergens op bezoek gaan en dan zelf op de fiets komen. En anders heb ik er geen probleem mee om zondagochtend voor half acht op de fiets te zitten (ik ben niet zo'n uitslaper).
Vakantiebestemmingen zijn meestal in bergachtig gebied, dus dan "moet" de fiets ook mee en probeer ik eens per drie dagen op de fiets te stappen (vaak ook om een uurtje of zeven in de ochtend wegrijden)
Met een beetje plannen kom je dus een heel eind, al blijft het soms lastig om de ideale balans "me-time" en family-time te vinden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
31 mar 2014 15:50
Ik schaam me al niet meer om te vragen of ik mag douchen als ik ergens op bezoek kom
beroepsdeformatie...
Ik moet soms wel een balans zien te vinden.
Aan de ene kant: Als ik een week niet kan fietsen ben ik chagrijnig en wordt soms nog chagrijniger omdat ik chagrijnig ben. Net stoppen met roken dat fietsen
Ik fiets gewoon heel graag. Ook al denk ik soms na een zware tocht "wat een k-hobby".
Aan de andere kant ben ik vader van 2 sportieve kereltjes. Daar moet ik gewoon soms dingen voor laten (dus ook fietsen). Gisteren nog een potje voetballen na een intensieve 140 km
.
older Budweiser
-
Rodrick
- Forum-lid
Rodrick
31 mar 2014 16:51
Wat een herkenbare verhalen. Mijn kids zijn nu 5 en 4 en zitten niet meer in de 'volgwagen', maar de oudste rijdt zelf op zijn BMX met wereldkampioenentrui. Inclusief rugnummer. Mijn voornaamste tips: neem de gelegenheid, communiceer goed en neem in de winter een sportschool met kinderopvang. Zo kom ik nog aan mijn training. Maar goed, met kids en een stevige baan zul je toch inflatie op de kilometerstand moeten accepteren. Veel succes allemaal!
-
spook
- Forum-lid
spook
31 mar 2014 18:21
Bij ons is het helemaal goed afstemmen, omdat mevrouw Spook (ze ziet er beter uit dan dit klinkt
) ook een fanatiek fietser is. En waar we voorheen samen onze lange ritten maakten, moeten we dat nu extra goed gaan afstemmen.
Dat is nog wel de grootste verandering, waar we voorheen de fiets pakten en rustig een paar uurtjes wegbleven, moeten we nu gaan kijken "wie er mag" en hoelang dat is.
Maar ja, je krijgt er veel voor terug
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
dapoker
- Forum-lid
dapoker
31 mar 2014 19:26
Mooie en vooral herkenbare verhalen allemaal.
In middels zijn onze 'apen' al vier en twee en 'n half. In beide gevallen hebben we de nodige ziekenhuisavonturen mee gemaakt die er behoorlijk inhakte. Dat is sinds vorig jaar allemaal koek en ei en is de boel goed op de rails.
Voor de fiets betekend dit dat ik in de wintermaanden één of twee avondjes met 'n goede lamp op de fiets spring. Weer of geen weer; ik rij. In de weekenden rij ik meestal op zondag 'n uurtjes of vier, soms wat langer. Dit naast 'n meer dan full-time en ook m'n vrouw werkt redelijk wat uren (34). Je zou het haast niet zeggen maar ik spendeer veel tijd met de kids en het meisje. Zwemmen, de stad in, uiteten en regelmatig ergens naar toe zoals de dierentuin maken dat er eigenlijk nooit echt 'n discussie is over de tijd op de fiets. Ja; als het seizoen is begonnen en ik aan een paar tourtochten wil meedoen dan is er wel eens de vraag "je bent toch niet de hele dag pleitte hè?!"
Al met al maakte ik vorig jaar 'n dikke 8500km en da's meer dan voldoende voor 'n toerist als ikzelf.
Dit jaar hoop ik het hetzelfde te doen. Vorig jaar was het doel de Trois Ballons, dit jaar Grand Fondo Giordana. Lekker een paar dagen peddelen met vrienden in de bergen.
-
ceon
- Forum-lid
ceon
31 mar 2014 22:09
Ben inmiddels al wat langer vader. 2 zoontjes van 10 en 7. Fietsen is voor mij de zondagmorgen. Gaat mijn vrouw op de koffie bij haar moeder en zorg ik dat ik tussen 12 en 13 uur weer thuis ben. Kunnen we s'middags nog wat doen. De fiets gaat ook altijd mee naar Frankrijk waar ik dan om de dag een rondje maak van een uurtje of 2.
Ben nu in de fase dat de oudste wil stoppen met voetballen en graag wil mee gaan fietsen. Heerlijk.
Met de jongste maak ik rondjes op de gewone fiets. Kwantitatief stelt het niks voor maar de kwaliteit is super.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
31 mar 2014 22:20
dickygiovanni schreef:
Mijn leven bestaat uit gezin,werken en fietsen. Punt. (vroeger waren er ook vrienden en cafebezoek bijvoorbeeld)
Klinkt bekend. En voorlopig houden wij het op 1 kleine.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
Soap
- Forum-lid
Soap
31 mar 2014 23:36
dickygiovanni schreef:Ik heb wat vrienden die ik heel af en toe spreek, en dat is altijd meteen weer "ouwe jongens..". Dit volstaat voor mij (en hun). Fietsen daarentegen heb ik nodig om gelukkig te zijn. Denk ook dat ik iets fanatieker ben als "Soap"
Geen idee wie fanatieker is, misschien andere prioriteiten en tijdsindeling. En ik heb nog wel een groep maten die ik geregeld zie met een andere gedeelde passie, dus al met al drukbezet.
Fietsen is zeker een uitlaat klep die ik nodig heb en met mijn professionele sport verleden ook gewoon een bittere noodzaak. Ben wel een startende wielrenner, dus moet zeker nog mijn balans en basis zoeken, maar dat komt allemaal goed. Hoef de verplichting van het moeten niet meer, gaat puur om de fun en passie. Nog niet heel veel kennissen bij, dus veelal nog alleen,maar wie weet t.z.t. Ook een concreet doel, wat ik dan wel weer wil oppakken, heb ik nog niet. Dat zal ook wat meer plan in het geheel brengen. En dat is lekker passen en meten met het thuisfront
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
01 apr 2014 08:03
ceon schreef:Ben inmiddels al wat langer vader. 2 zoontjes van 10 en 7. Fietsen is voor mij de zondagmorgen. Gaat mijn vrouw op de koffie bij haar moeder en zorg ik dat ik tussen 12 en 13 uur weer thuis ben. Kunnen we s'middags nog wat doen. De fiets gaat ook altijd mee naar Frankrijk waar ik dan om de dag een rondje maak van een uurtje of 2.
Ben nu in de fase dat de oudste wil stoppen met voetballen en graag wil mee gaan fietsen. Heerlijk.
Met de jongste maak ik rondjes op de gewone fiets. Kwantitatief stelt het niks voor maar de kwaliteit is super.
Shake hands
Vooral dat "om de dag" is heel herkenbaar. En mijn oudste (8) wil nu ook een racefiets. Het liefst met een fietscomputer waar een heleboel cijfertjes op staan.
older Budweiser
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
01 apr 2014 09:55
Ik heb het geluk dat de meeste van mijn vrienden ook graag op de fiets zitten. Café bezoek met de mannen is dan ook fors gedaald, maar een borrel en samen eten, met de gezinnetjes erbij , na een lange tocht is bijna net zo leuk
Verder pak ik vaak de fiets als we op familiebezoek gaan. Ik start in de slaap van de jongste en kom aan gelijktijdig met het gezinnetje. Heb ik 4 uurtjes kunnen fietsen en heeft mijn vrouw er weinig last van gehad. Verder ga ik regelmatig heel vroeg fietsen. Je levert dan wat slaap in voor je hobby, maar slapen doen we toch al minder. Vakantiebestemmingen worden uitgezocht op kindvriendelijkheid, maar toevalligerwijs kan je er ook aardig fietsen... Last but not least: op papa dag ga ik regelmatig op de fiets met de kinderen vanuit Hilversum naar Amersfoort (dierentuin) en terug. Niet een kilometerknaller, maar wel 3 uurtjes in het zadel en de Kids vinden het heerlijk. Al met al verwacht ik dit jaar 8000km te kunnen rijden. Meer dan voldoende.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0