Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 - ervaringen

skimons
Forum-lid

skimons 09 jul 2010 13:09

ik gebruik altijd crs en dat werkt prima. hier kun je ook de gewenste snelheid opgeven (virtuele tegenstander)

digifredje
Forum-lid

digifredje 14 jul 2010 11:14

[quote="skimons"]ik gebruik altijd crs en dat werkt prima. hier kun je ook de gewenste snelheid opgeven (virtuele tegenstander)[/quote]

Kunnen ze dat niet beiden?

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 14 jul 2010 11:38

Volgens mij moet dat zelfs in beide formaten. Voor de Edge 500 niet relevant, maar in TCX kun je ook waypoints opnemen en in CRS niet dacht ik.
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 14 jul 2010 23:45

crs kan ook met waypoints... (verder weet ik ook niet wat de verschillen zijn)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

cogiro
Forum-lid

cogiro 17 jul 2010 18:04

Hallo bezitters van de Edge 500,

Is de GARMIN voldoende ongevoelig voor signalen van buitenaf?
Ik heb nu een Polar CS 400 en word een beetje gek van het feit dat ik per rit wel minimaal 1 x een top van 137 km per uur haal.
Bedankt alvast
Wer bremst verliert.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 jul 2010 21:49

[quote="cogiro"]Hallo bezitters van de Edge 500,

Ik heb nu een Polar CS 400 en word een beetje gek van het feit dat ik per rit wel minimaal 1 x een top van 137 km per uur haal.
Bedankt alvast[/quote]

Ja, ANT technologie.
What makes the boat go faster?

cogiro
Forum-lid

cogiro 17 jul 2010 22:28

[quote="Livio Livius"][quote="cogiro"]Hallo bezitters van de Edge 500,

Bedankt alvast[/quote]

Ja, ANT technologie.[/quote]

Ok, dank je wel. Ga ik daar eens op googlen (nooit in verdiept/van gehoord)
Wer bremst verliert.

ld001
Forum-lid

Gebruikersavatar ld001 18 jul 2010 00:05

Ik heb de Edge 500 nog niet en kan dus nog niks proberen. Voor onze fietsvakantie heb ik een fietsroute gepland langs de zogenaamde fietsknooppunten met af en toe een uitstapje. Die route kan ik vanaf de site (www.nederlandfietsland.nl/fietsrouteplanner) downloaden als gpx.xml file. Kan ik die file inlezen op de Edge 500? Al vast bedankt.
LD001

digifredje
Forum-lid

digifredje 18 jul 2010 13:52

Gisteren voor de eerste keer gaan fietsen met mijn nieuwe Edge 500.
Op het einde van de rit op stop geduwd en reset ingedrukt gehouden.
De gegevens werden perfect bewaard en ik kon alles mooi opladen.

Vandaag opnieuw gaan fietsen, identiek hetzelfde gedaan en... geen geschiedenis opgeslagen. Alles van mijn rit van vandaag is verdwenen, geen geschiedenis te vinden.

Nog mensen die dat probleem al gehad hebben?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 19 jul 2010 01:57

digifredje, ik zie niet in je verhaal staan dat je aan het begin van je rit op start hebt gedrukt. Dat is wel essentieel.

Overigens als je dezelfde dag nog upload hoef je zelf niet te resetten. Dat gaat automatisch bij verbinden met de pc.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

digifredje
Forum-lid

digifredje 19 jul 2010 08:43

HenkV schreef:digifredje, ik zie niet in je verhaal staan dat je aan het begin van je rit op start hebt gedrukt. Dat is wel essentieel.

Overigens als je dezelfde dag nog upload hoef je zelf niet te resetten. Dat gaat automatisch bij verbinden met de pc.

Sorry, dat was zo essentieel dat ik het vergeten ben te vermelden. Ik denk dat dat ook iets is dat ik zou merken als ik aan het rijden ben, want dan heeft ie waarschuwingen.

Blijkbaar was ik niet de enigste met het probleem, want enkele dagen geleden heeft Garmin nieuwe firmware vrijgegeven en raad eens wat één van de fixes is... inderdaad:

Changes from version 2.30 to version 2.40:
• Fixed issue that was causing unit freezes on manual and auto laps
• Fixed issue that was causing missing activities after reset
• Fixed issue that was causing missing laps and bad timestamps in activities
• Fixed issue causing large elevation readings to be recorded in activities that created errors when uploaded to Garmin Connect
• Improved smart recording
• Added a Statute UK setting that sets distance to miles, speed to mph, elevation to meters and temperature to Celsius
• Fixed issues related to editing workouts
• Fixed issues with 'Repeat Until' in workouts
• Implemented a prompt if the timer is not reset after 4 hours to remind the user to reset
• Corrections to ANT wheel speed, size and auto calibration with PT hubs
• Course Map Zooming -> The device now pops up a page on the course map with the light key like is done for the course scaling. This page will allow the user to set the zooming to auto or to some set zoom level.
• Updated the Start Notice feature to alert the user any time the timer is not running if set to Repeat
• Fixed issue causing elapsed time to not be calculated correctly
• Delete Garmin software update files after updates are complete
• Updated translations
Wel updaten via webupdater, want Garmin Connect geeft je nog de 2.30 versie.

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 20 jul 2010 12:16

Inmiddels 2 weken bezig met de Garmin Edge 500. Regelmatig een zgn. freeze gehad bij het indrukken van de lap-knop. Zou met de release 2.4 opgelost moeten zijn. Verder heeft Garmin nu de mogelijkheid ingebouwd om handmatig te zoomen bij het rijden van een route. Ook een hele verbetering. Ik had afgelopen weekend wel weer een nieuwe bug. Bij het scrollen van het routescherm naar de andere scherm, schakelde de Garmin helemaal uit! Iemand hier ervaringen mee/oplossingen voor? Ik blijf erbij dat de Garmin Edge 500 een paar slimme verbeteringen heeft tov de Edge 305 maar met name op het navigatiegebied veel heeft ingeleverd tov de 305. Mijn FM zei ook dat Garmin een scherper onderscheid wil maken tussen de racefietscomputers en de echte navigatie-apparatuur. Hierdoor is dus de 305 (die op beide punten goed scoorde) uit het assortiment gehaald en heeft de 500 beperkte navigatie mogelijkheden. De FM zei ook dat zijn klanten die van een gewone fietscomputer overstappen naar de Edge 500 erg enthousiast zijn maar de klanten die een 305 hadden, zeer teleurgesteld zijn in de beperking van de mogelijkheden.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Plaats reactie