TijdstrijdersCup 2010
Behalve de tijdrit, zijn de meeste toch ook best wel een beetje ijdel; zien zichzelf graag terug op een fraaie (actie)foto.
Er zijn hier best een aantal goede (amateur)fotografen actief op t forum, dus wie zou er een dagje willen 'opofferen' en mooie (actie)plaatjes schieten?
Er zijn hier best een aantal goede (amateur)fotografen actief op t forum, dus wie zou er een dagje willen 'opofferen' en mooie (actie)plaatjes schieten?
Erm... Ik wil niet moeilijk doen, maar verzekeringstechnisch/wettelijk is dit wel een gevaarlijk iets. Je aan de verkeersregels houden en een wedstrijd zijn vrij lastig te combineren zaken, volgens mij. Mensen willen toch een goede tijd neerzetten en gaan dus volle bak, lijkt me logisch. Gebeurt er dan wat dan ben je echt zwaar het bokje. Ik denk hierbij aan een gezinnetje met jonge kinderen dat leuk aan het fietsen is. Een deelnemer is geconcentreerd aan het rijden en let onvoldoende op verkeer van rechts en klapt er vol op. Je blijft dan met je 'Men rijdt op eigen verantwoordelijkheid' nergens, want je bent namelijk wel de organisatie van het evenement.
Tip: Vraag een vergunning aan en zorg voor een lading officiele verkeersregelaars, dan voorkom je een heleboel ellende. Je kunt er namelijk wel bij zetten dat men voor eigen risico rijdt, maar als er wat gebeurt dan word je er als organisatie wel op aangekeken en heb je wel een probleem. Ik ken meer van dit soort tijdritten waarbij men dan vlaggenisten neerzet, die echter geen enkele bevoegdheid hebben om verkeer tegen te houden. Gebeurt daar wat dan heeft de organisatie het gedonder in de glazen.
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, dus ik weet wel enigszins waarover ik praat. Ik ben ook wel gevraagd om bij een tijdrit op een punt te gaan staan, waarbij de organisatie ook geen vergunning aangevraagd had. Het zou namelijk een trainingsrit zijn en ik hoefde alleen de deelnemers tegen te houden om het verkeer door te kunnen laten rijden. Ik heb ze toen gevraagd om dat eens bij de politie te checken en die bleken er toch wat anders over te denken: Het is georganiseerd, dus een wedstrijd/evenement, dus heb je een vergunning en opgeleide (stelt geen moer voor overigens) verkeersregelaars nodig.
Tip: Vraag een vergunning aan en zorg voor een lading officiele verkeersregelaars, dan voorkom je een heleboel ellende. Je kunt er namelijk wel bij zetten dat men voor eigen risico rijdt, maar als er wat gebeurt dan word je er als organisatie wel op aangekeken en heb je wel een probleem. Ik ken meer van dit soort tijdritten waarbij men dan vlaggenisten neerzet, die echter geen enkele bevoegdheid hebben om verkeer tegen te houden. Gebeurt daar wat dan heeft de organisatie het gedonder in de glazen.
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, dus ik weet wel enigszins waarover ik praat. Ik ben ook wel gevraagd om bij een tijdrit op een punt te gaan staan, waarbij de organisatie ook geen vergunning aangevraagd had. Het zou namelijk een trainingsrit zijn en ik hoefde alleen de deelnemers tegen te houden om het verkeer door te kunnen laten rijden. Ik heb ze toen gevraagd om dat eens bij de politie te checken en die bleken er toch wat anders over te denken: Het is georganiseerd, dus een wedstrijd/evenement, dus heb je een vergunning en opgeleide (stelt geen moer voor overigens) verkeersregelaars nodig.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
[quote="gast"][quote="Aziraphale"]
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, [/quote]
Kijk da's dan ook geregeld
(Maar zonder dollen, je hebt een punt - had dit bij Corniel ook al aangekaart.)[/quote]
Punt van vergunning aanvragen is al aan de orde gekomen , dus de bovenstaande opmerking - erg goed bedoeld - maar beetje raar in mijn ogen om maar aan te nemen dat deze wedstrijd zomaar zonder vergunning en verkeersregelaars georganiseerd zou worden.
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, [/quote]
Kijk da's dan ook geregeld
(Maar zonder dollen, je hebt een punt - had dit bij Corniel ook al aangekaart.)[/quote]
Punt van vergunning aanvragen is al aan de orde gekomen , dus de bovenstaande opmerking - erg goed bedoeld - maar beetje raar in mijn ogen om maar aan te nemen dat deze wedstrijd zomaar zonder vergunning en verkeersregelaars georganiseerd zou worden.
[quote="alstro"][quote="gast"][quote="Aziraphale"]
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, [/quote]
Kijk da's dan ook geregeld
(Maar zonder dollen, je hebt een punt - had dit bij Corniel ook al aangekaart.)[/quote]
Punt van vergunning aanvragen is al aan de orde gekomen , dus de bovenstaande opmerking - erg goed bedoeld - maar beetje raar in mijn ogen om maar aan te nemen dat deze wedstrijd zomaar zonder vergunning en verkeersregelaars georganiseerd zou worden.[/quote]
Ik was het in het topic nog niet tegengekomen, vandaar dat ik er over begon. En ik heb het dus zelf meegemaakt dat er tijdritten (door verenigingen, ook nog) zonder vergunningen etc georganiseerd worden. Men noemt dat dan trainingsritten, maar dat zijn het natuurlijk niet. Vandaar dat ik het even aan wou kaarten, maar er is dus aan gedacht.
Ik ben zelf al jaren als verkeersregelaar actief bij evenementen, [/quote]
Kijk da's dan ook geregeld
(Maar zonder dollen, je hebt een punt - had dit bij Corniel ook al aangekaart.)[/quote]
Punt van vergunning aanvragen is al aan de orde gekomen , dus de bovenstaande opmerking - erg goed bedoeld - maar beetje raar in mijn ogen om maar aan te nemen dat deze wedstrijd zomaar zonder vergunning en verkeersregelaars georganiseerd zou worden.[/quote]
Ik was het in het topic nog niet tegengekomen, vandaar dat ik er over begon. En ik heb het dus zelf meegemaakt dat er tijdritten (door verenigingen, ook nog) zonder vergunningen etc georganiseerd worden. Men noemt dat dan trainingsritten, maar dat zijn het natuurlijk niet. Vandaar dat ik het even aan wou kaarten, maar er is dus aan gedacht.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
hm, met de vaart dat de organisatie hier gaat is het straks in april al uitgegroeid tot een prestigieus tijdrit evenement waar alle serieuse TT rijders aanwezig zijn om zo vroeg mogelijk in het seizoen alvast wat wedstrijdritme op te doen. Daar sta je dan met je MP fietsje...
Maar qua organisatie is er ook niet echt een middenweg inderdaad. tis wel hoe officiëler dit wordt hoe meer je een kopie wordt van de MTR en die Almere triathlon tijdrit (van wat ik ervan lees)
Qua parcour zou het wellicht beter beheersbaar zijn (zoals die almere triathlon) 3 rondes over ~14Km te rijden ipv 1 grote ronde zoals is voorgesteld. De verkeersregelaars hebben dan in iedergeval niet het gevoel er voor piet snot gestaan te hebben, het geeft voor jezelf een beter beeld van je rit verloop en mocht er nog een fotograaf zich melden kan die ook gewoon op z'n klapstoel blijven zitten en heeft ie meerdere kansen op een goed shot
Of rijd je elkaar dan in de wielen ? wat is eigenlijk de gebruikelijke interval tussen starts; 1 minuut ?
Maar qua organisatie is er ook niet echt een middenweg inderdaad. tis wel hoe officiëler dit wordt hoe meer je een kopie wordt van de MTR en die Almere triathlon tijdrit (van wat ik ervan lees)
Qua parcour zou het wellicht beter beheersbaar zijn (zoals die almere triathlon) 3 rondes over ~14Km te rijden ipv 1 grote ronde zoals is voorgesteld. De verkeersregelaars hebben dan in iedergeval niet het gevoel er voor piet snot gestaan te hebben, het geeft voor jezelf een beter beeld van je rit verloop en mocht er nog een fotograaf zich melden kan die ook gewoon op z'n klapstoel blijven zitten en heeft ie meerdere kansen op een goed shot
Of rijd je elkaar dan in de wielen ? wat is eigenlijk de gebruikelijke interval tussen starts; 1 minuut ?
Heren en dames. Er wordt netjes een vergunning aangevraagd, laat daar geen misverstand over bestaan. En geloof me, dit parcours is het veiligste 'open' parcours dat ik ken. Er rijdt echt geen kip. En zeker geen fietsende gezinnetjes. Je moet een weg oversteken, waarbij je heel ver van te voren kan zien of er iemand aankomt. Twee verkeersregelaars zou mooi zijn, maar SKITS heeft ze de afgelopen twee jaar niet meer opgesteld. Heeft voor zover ik weet niet tot problemen geleidt.
Verder is de MTR helemaal niet officiëel. Het is misschien, ver en zwaar, en daardoor niet heel toegankelijk, maar officiëel gaat het er niet aan toe. En als je drie rondjes rijdt en om de minuut start, start je effectief natuurlijk gewoon om de 20 seconden.
Dat is dus een bijkomend voordeel van zo'n groot rondje: Je zit elkaar minder in de weg. En dat is uiteindelijk veel veiliger.
Verder is de MTR helemaal niet officiëel. Het is misschien, ver en zwaar, en daardoor niet heel toegankelijk, maar officiëel gaat het er niet aan toe. En als je drie rondjes rijdt en om de minuut start, start je effectief natuurlijk gewoon om de 20 seconden.
Dat is dus een bijkomend voordeel van zo'n groot rondje: Je zit elkaar minder in de weg. En dat is uiteindelijk veel veiliger.
Heeft niet met onveilig of veilig parcours te maken Corniel maar stukje aansprakkelijkheid ect. Daglicenties regelen via de KNWU dan is dat stukje ook afgedekt. Ik wil evt wel daglicenties bestellen bij de KNWU.
Verder heeft Ralff wel een punt, tevens voor het publiek ook wel leuk als er renners meerdere keren langskomen.
Verder heeft Ralff wel een punt, tevens voor het publiek ook wel leuk als er renners meerdere keren langskomen.
Dat renners meerdere keren langs komen heeft zeker zijn charme, maar als deelnemer heb ik liever een veilig rondje, waar ik heerlijk kan doorrijden, dan dat ik drie keer naar m'n moeder kan zwaaien. En als je het rondje drie keer wilt rijden...
Ik sta open voor het aanmelden en regelen van daglicenties, maar daarvan wordt het niet informeler natuurlijk.
Er zijn veel nadelen aan het rijden van meerdere rondjes:
- onoverzichtelijk voor de deelnemers (In mijn hoeveelste rondje zit ik eigenlijk?)
- onoverzichtelijk voor de tijdwaarnemers (is deze nu gefinisht, of was dit slechts een doorkomst)
- gevaarlijk rond de finish (veel mensen gaan daar dan tegelijk zijn)
- vermindert de capaciteit van je parcours.
Ik sta open voor het aanmelden en regelen van daglicenties, maar daarvan wordt het niet informeler natuurlijk.
Er zijn veel nadelen aan het rijden van meerdere rondjes:
- onoverzichtelijk voor de deelnemers (In mijn hoeveelste rondje zit ik eigenlijk?)
- onoverzichtelijk voor de tijdwaarnemers (is deze nu gefinisht, of was dit slechts een doorkomst)
- gevaarlijk rond de finish (veel mensen gaan daar dan tegelijk zijn)
- vermindert de capaciteit van je parcours.
Mocht er hulp qua verkeersregelen nodig zijn dan ben ik overigens best bereid te helpen. Met een beetje geluk heb ik tegen die tijd mijn cursus al weer gehad en anders is die van afgelopen jaar geloof ik nog wel geldig.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
@Aziraphale: dat is eern zeer sympathiek voorstel.
FYI: ik ben vandaag gemeld door iemand van SKITS. Ik houd een ieder op de hoogte.
FYI: ik ben vandaag gemeld door iemand van SKITS. Ik houd een ieder op de hoogte.