Geef ons fietsonderdelen teneinde fietsen op te bouwen voor bike4all
had niet het hele topic gelezen.. tjeempie, gaat wel hard! als de ketting nog nodig is hoor ik t wel.. en even aan mijn vriendin vragen of ze langer op "mijn" wielen wil rijden, dan kunnen "haar" easton vista's er gratis uit.
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Ik rij aanstaande donderdag en volgende week maandag en donderdag richting Delft vanuit Nijmegen. Kunnen de mensen die willen dat ik hun spullen meeneem richting Rotterdam mij even PM-en aub? Ik neem dan contact op met Andromeda en lever mijn goodies en die van jullie netjes af. Jullie kunnen er van op aan dat ik geen misbruik zal maken van jullie vrijgevigheid.
-
- Forum-lid
Je hebt PM Joost.
Maar 1 ding zou ik nog graag willen weten: gaan we voor de Campahendels of Shimano? Is wel makkelijk, zodat ik de goede derailleurkabels meegeef
Maar 1 ding zou ik nog graag willen weten: gaan we voor de Campahendels of Shimano? Is wel makkelijk, zodat ik de goede derailleurkabels meegeef
@Divo:
Je argumenten vind ik zeker gegrond alleen ben ik het maar deels met je eens. Je kan inderdaad net zo goed hier iemand zoeken aan wie we deze fiets kunnen schenken maar dan komt het eerste grote probleem dat we dan samen 1 persoon moeten vinden die "de gelukkige" wordt.
Het is dan makkelijker om een stichting te benaderen omdat er dan niet 1 persoon wordt geholpen. Deze fiets zal dan een onderdeel zijn van een uitgebreid programma om meer mensen daar te helpen een wielrencarriere op te bouwen.
Als je hier een goed doel weet dat kansarme jongeren ondersteunt bij het uitbouwen van een sport of wielrencarriere dan is dat misschien een goed alternatief.
Je argumenten vind ik zeker gegrond alleen ben ik het maar deels met je eens. Je kan inderdaad net zo goed hier iemand zoeken aan wie we deze fiets kunnen schenken maar dan komt het eerste grote probleem dat we dan samen 1 persoon moeten vinden die "de gelukkige" wordt.
Het is dan makkelijker om een stichting te benaderen omdat er dan niet 1 persoon wordt geholpen. Deze fiets zal dan een onderdeel zijn van een uitgebreid programma om meer mensen daar te helpen een wielrencarriere op te bouwen.
Als je hier een goed doel weet dat kansarme jongeren ondersteunt bij het uitbouwen van een sport of wielrencarriere dan is dat misschien een goed alternatief.
@Kurvenmeister: Shimano! (maar als het zo doorgaat is er binnenkort ook een campa fiets, dus beide kabelsetjes mag ook
EDIT: topicvervuiling weggehaald zodat de focus op dit mooie initiatief blijft. Zouden meer mensen moeten doen...
EDIT: topicvervuiling weggehaald zodat de focus op dit mooie initiatief blijft. Zouden meer mensen moeten doen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
On another note......
Ik zal mijn spulletjes bij Andromeda brengen.
We hebben binnenkort toch nog wat "uit te wisselen".
Wellicht combineerbaar.
En eeeh, wat zijn de ideeen over het opleuken van het frame?
Ga ik het laten stralen en spuiten, helemaal goed doen?
Of moet het "een leuke gimmick" blijven?
Of iets wat daar tussen in zit?
Ik zal mijn spulletjes bij Andromeda brengen.
We hebben binnenkort toch nog wat "uit te wisselen".
Wellicht combineerbaar.
En eeeh, wat zijn de ideeen over het opleuken van het frame?
Ga ik het laten stralen en spuiten, helemaal goed doen?
Of moet het "een leuke gimmick" blijven?
Of iets wat daar tussen in zit?
Is het nu de bedoeling om een fiets compleet te krijgen, of is het " on-going" en steeds een fiets compleet te krijgen en naar een goed doel te schenken ?
Ik heb regelmatig wat spullen over die voor dergelijke projecten gebruikt kunnen worden.
Als het een beetje loopt moet er maar een een mooi lijstje gemaakt worden ( heb ik wel ) met benodigheden voor een fiets. Daar achter kan de " voorraad gezet worden op basis van de aanmeldingen.
Elke keer als er een fiets compleet gemaakt kan worden is dan snel bekeken.
Iemand die projectleider wil zijn ?
Ik heb regelmatig wat spullen over die voor dergelijke projecten gebruikt kunnen worden.
Als het een beetje loopt moet er maar een een mooi lijstje gemaakt worden ( heb ik wel ) met benodigheden voor een fiets. Daar achter kan de " voorraad gezet worden op basis van de aanmeldingen.
Elke keer als er een fiets compleet gemaakt kan worden is dan snel bekeken.
Iemand die projectleider wil zijn ?
-
- Forum-lid
Leek me al het geval 53x11, maar leek me verstandig even helder te hebben. Ik heb nl alleen Shimanokabels bedacht ik me later.
Ook ik heb trouwens nog wel ergens her en der wat spullen in nieuwstaat (of bijna-nieuw) liggen. Af en toe zal ik ook wel wat verkopen omdat studenten nou eenmaal niet altijd even ruim bij kas zitten . Maar het idee van SpEric lijkt me ook wel wat. Lijkt me dan dat een van de gangmakers het beste projectleider kan zijn, die heeft bijv. al de contacten met Bike 4 all etcetera.
Ook ik heb trouwens nog wel ergens her en der wat spullen in nieuwstaat (of bijna-nieuw) liggen. Af en toe zal ik ook wel wat verkopen omdat studenten nou eenmaal niet altijd even ruim bij kas zitten . Maar het idee van SpEric lijkt me ook wel wat. Lijkt me dan dat een van de gangmakers het beste projectleider kan zijn, die heeft bijv. al de contacten met Bike 4 all etcetera.
Hoi,
Even een korte update.
Ik stuurde Il Grasso gisteren een PM vragende naar de direct contact gegevens voor Peter Winnen. Il Grasso was niet thuis en had niet de beschikking over de gegevens. Ik wacht daar dus nog op en onderneem dan subiet actie.
Mocht ik die gegevens van Il Grasso vanavond niet ontvangen dan gaat de communicatie via de reguliere weg (email naarBike4All).
Verder was het met mijn werk vandaag toch een heksenketel. Alles kwam telkens tegelijk.
Ja, we hebben een dag vertraging maar aangezien we nog niet eens 1 weeks bezig zijn en nu al bijna twee fietsen hebben is toch al zeer mooi.
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd
Enige dingen die we inderdaad moeten regelen:
1- Contact met Bike4All/Winnen. Zorro (met dank aan Il Grasso).
2- List van materiaal wat we op elk moment hebben. Wie? Combi doen 53X11?
Ikzelf heb ook nog wel wat goede spullen liggen die ik wil doneren. Even kijken.
-Fizik Arione Zadel (rood met zilveren streep)
-Sigma 1606L Fietscomputer
-FlightDeck SC-6502 (10 speed compatible)
Bovenstaande in perfecte staat natuurlijk alleen mis ik magneten aangezien ik die zelf gebruik.
@speric. Ja, voor wat mij betreft, en ik denk dat ik hier voor de meerderheid spreek, is dit een on going topic. Die fietsen kunnen we altijd, hoe en waar dan ook, wel een mooie bestemming geven.
Mvg, Zorro
Even een korte update.
Ik stuurde Il Grasso gisteren een PM vragende naar de direct contact gegevens voor Peter Winnen. Il Grasso was niet thuis en had niet de beschikking over de gegevens. Ik wacht daar dus nog op en onderneem dan subiet actie.
Mocht ik die gegevens van Il Grasso vanavond niet ontvangen dan gaat de communicatie via de reguliere weg (email naarBike4All).
Verder was het met mijn werk vandaag toch een heksenketel. Alles kwam telkens tegelijk.
Ja, we hebben een dag vertraging maar aangezien we nog niet eens 1 weeks bezig zijn en nu al bijna twee fietsen hebben is toch al zeer mooi.
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd
Enige dingen die we inderdaad moeten regelen:
1- Contact met Bike4All/Winnen. Zorro (met dank aan Il Grasso).
2- List van materiaal wat we op elk moment hebben. Wie? Combi doen 53X11?
Ikzelf heb ook nog wel wat goede spullen liggen die ik wil doneren. Even kijken.
-Fizik Arione Zadel (rood met zilveren streep)
-Sigma 1606L Fietscomputer
-FlightDeck SC-6502 (10 speed compatible)
Bovenstaande in perfecte staat natuurlijk alleen mis ik magneten aangezien ik die zelf gebruik.
@speric. Ja, voor wat mij betreft, en ik denk dat ik hier voor de meerderheid spreek, is dit een on going topic. Die fietsen kunnen we altijd, hoe en waar dan ook, wel een mooie bestemming geven.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
We kunnen er ook voor kiezen om dit item jaarlijks terug te laten keren. Een soort van Forum Kerst Traditie waarbij we al onze overbodige spullen inventariseren en kijken of we er wat moois van kunnen maken. Ik ben bang dat als we dit item heel het jaar open laten, dat het dan doodbloedt. Dat zou zonde zijn van dit mooie initiatief.Is het nu de bedoeling om een fiets compleet te krijgen, of is het " on-going" en steeds een fiets compleet te krijgen en naar een goed doel te schenken ?
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Ik heb intussen contact gehad met 3 gulle gevers uit Nijmegen. Ik denk dat ik volgende week de spullen bij elkaar heb om ze maandag of donderdag af te leveren in Rotterdam.
@ Andromeda: je hebt PM
@ Andromeda: je hebt PM