Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

camerados
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2010 14:40

camerados 20 mei 2010 15:53

Wij (4 Belgische vrienden) nemen dit jaar ook deel aan de Marmotte.
Voor 3 van ons is het de 1e keer dat we deze tocht gaan rijden.
Als voorbereiding rijden we zowat elke week een min of meer zware rit in de Vlaamse Ardennen en sinds kort (vorige week) trekken we er ook op uit naar de echte Ardennen (vorige week de 220 km van de Waalse Pijl gefietst).
Iedereen raadt ons aan niet te snel van start te gaan, goed te doseren en vooral reserve te houden voor het laatste gedeelte van de Marmotte.
Wij verblijven vanaf de maandag ervoor ter plaatse om de streek en de bergen te gaan verkennen.
Zijn er hier ervaren deelnemers die ons tips kunnen geven ivm verkenningsritten (hoeveel, hoeveel km, wanneer wel, wanneer niet etc...), ivm de Marmotte zelf (waar lastige punten, wat ivm bevoorrading en wat na aankomst bijv.).
Kortom, alle tips zijn welkom.
Eventueel ook via PM natuurlijk
We zullen jullie eeuwig dankbaar zijn

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 22 mei 2010 03:56

zal hem dit jaar voor de eerste maal rijden, en die drie dagjes dat ik er op voorhand ben doe ik waarschijnlijk weinig tot niets... een beetje chillen, shagje op een terrasje en wat rondwandelen op rustige bergpaden...

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 23 mei 2010 22:56

[quote="2B's"] shagje op een terrasje ...[/quote]

Dat lijkt me inderdaad een hele goede voorbereiding...

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 24 mei 2010 00:20

de boog moet niet altijd gespannen staan... een paar stevige cuba libres in combinatie met een paar rooi van nelles de avond voor een belangrijke cyclo doen soms wonderen... ;-)

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 24 mei 2010 00:27

[quote="2B's"]de boog moet niet altijd gespannen staan... een paar stevige cuba libres in combinatie met een paar rooi van nelles de avond voor een belangrijke cyclo doen soms wonderen... ;-)[/quote]

En dan tijdens de Marmotte lekker de Glandon opdampen :p.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 24 mei 2010 15:51

Knap als het je lukt niets te doen, de hele entourage in Bourg nodigt juist uit tot een paar tochtjes....
Bliede met mien fietse

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 02 jun 2010 20:57

Mocht er nog iemand accommodatie in chalet zoeken in de periode van de Marmotte, stuur mij dan PM. Ik kan door fietsongeval de Marmotte dit jaar niet rijden, heb wel accommodatie geboekt. Geinteresseernde verwijs ik dan door.

comebackkid
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30

comebackkid 02 jun 2010 23:38

En als diegene dan ook nog een startbewijs nodig heeft: zie http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=41625 , ik heb een startbewijs bij de eerste 2000 te koop.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 07 jun 2010 12:14

Ga samen met een vriend de zaterdag voor de Marmotte die kant op. We staan op de camping in Allemont. Mn maat heeft een mtb mee en gaat lekker zelf op pad. Lijkt me leuk om nog wat trainingsritten met wat forumleden te doen. Mochten hier mensen belangstelling voor hebben dan valt er vast wel wat af te spreken. Handigste lijkt me dan om het een beetje aan het begin van de week te doen.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 14 jun 2010 11:08

Hoppa, ff een shupke omhoog ;)

Hoe staat het ervoor (conditie, trainingsuren) beste medeforummers?
Alles op planning voor de grote dag in juli ;)

groet,

Peter

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 15 jun 2010 01:33

Vandaag samen met fietsmaat besloten toch maar de Marmotte te doen. Heb niet al te veel kunnen fietsen na ernstige val eind vorig jaar maar heb inmiddels wel wat meer kms kunnen maken dan vorig jaar (wilde toen ook Marmotte gaan doen maar ben afgehaakt). Heb wel een aantal 100km+ tochten gedaan maar niet al te veel geklommen als voorbereiding (AGR, SRC). Conditie niet top maar ik denk genoeg om de rit fatsoenlijk uit te rijden. Ik vertrek woensdag, houd twee dagen rust en ga van het sfeertje genieten om zaterdag lekker los te gaan en af te zien.

Ben eveneens benieuwd of meer fm-ers meedoen en hoe de voorbereiding gaat.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 15 jun 2010 09:17

Het voorjaar heeft natuurlijk wel wat roet in het eten gegooid. Op een gegeven moment toch maar de wielerbaan opgegaan om toch wat kilometers te maken.

Hierdoor heb ik toch wel een goede basis gelegd, aangezien ik tijdens AGR en Limburgs mooiste nog nooit zo makkelijk omhoog ben gegaan. Dus misschien toch nog goede hoop voor LM. Ik voel me in ieder geval beter als vijf jaar geleden. Dus een betere tijd als toen moet er zeker in zitten.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie