Pagina 13 van 13

Geplaatst: 31 mar 2010 23:30
door gijs01
rob74 schreef:Even voor de duidelijkheid:

Ik heb mijn laatste fiets nieuw gekocht en ik heb alle onderdelen zelf gekozen. Ik heb ook bewust gekozen om een imago probleem te monteren. Ik wilde niet met een triple rijden en ik ben ook geen begenadigd klimmer die overal met 39*25 boven komt. Dus dan maar een compact (kleinste verzet 34*26) en voor elke vakantie naar de bergen de 40 eraf halen en 34 weer monteren. IJdel zijn heeft zo zijn prijs!


En als het tegenvalt kun je altijd nog een 29/kransje opsteken.

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Heb je al een foto=

Geplaatst: 01 apr 2010 12:05
door walliebal
rob74 schreef:Even voor de duidelijkheid:

Ik heb mijn laatste fiets nieuw gekocht en ik heb alle onderdelen zelf gekozen. Ik heb ook bewust gekozen om een imago probleem te monteren. Ik wilde niet met een triple rijden en ik ben ook geen begenadigd klimmer die overal met 39*25 boven komt. Dus dan maar een compact (kleinste verzet 34*26) en voor elke vakantie naar de bergen de 40 eraf halen en 34 weer monteren. IJdel zijn heeft zo zijn prijs!


Mijn imagoprobleem is besteld :). Ik heb al even rondgeneusd naar 38t/39t/40t bladen ter vervanging van de 34t op het vlakke land. TA heeft diverse keuzes, net als BBB. Welk merk 40T heb jij op je compact Rob? En welk cranckstel heb je? Geen schakelproblemen? Ik begreep dat er verschillende mensen zijn met wat problemen/probleempjes met een TA binnenblad op hun Ultegra compact.

Geplaatst: 01 apr 2010 12:24
door rob74
Ik heb een FSA SLK carbon crank (34 50). Ik heb een 40 blad van TA erop zitten voor het vlakke werk in de polder. Abslouut geen problemen met schakelen. Ik rijd trouwens niet met shimano maar met capma centaur.

Geplaatst: 01 apr 2010 13:11
door wasbeer2006
Amclassic-fan wrote:

CUBEmeister wrote:
@wasbeer2006

natuurlijk kunnen er wel andere bladen op een compact, kan rustig een 32, 34, 36, 39, 42 op binnen


Ben ik benieuwd hoe jij die 32 er op gaat krijgen


TA heeft een 33T voor compact.
Ik doelde inderdaad op kleiner bv voor de alpen vakantie een 30 of 32 erop. zal starten met een compact en dan maar voelen, tenslotte is race voor mij ook nieuw dus waarschijnlijk zullen de verzetten sowieso anders aanvoelen.

maar ik zou me kunnen voorstellen dat bv een 38 wel aardig is op een compact in het (waar ik woon) vlakke nederland

Geplaatst: 01 apr 2010 14:22
door kaj1500
Ik kan niet opmaken of het al duidelijk is, dus nog maar een keer:

een 30 of 32 ga je niet op een compact kunnen monteren. Een compact crank heeft een BCD van 110mm, het kleinste kettingblad wat daarop past, is een 33.

Geplaatst: 01 apr 2010 17:40
door wasbeer2006
Dat is mij geheel duidelijk! Ik zag ze bij shimano niet kleiner dan 34 staan en als je dan naar de boutjes kijkt heb je al bij geen plaats meer over dus is dan 1 en 1 =2

Geplaatst: 01 apr 2010 17:55
door rob74
Als je een 30 wil monteren, zul je echt aan de triple moeten. Een mini compact (een soort mega imago probleem) bestaat nog niet :)

Geplaatst: 01 apr 2010 17:57
door amclassic-fan
Niet bij alle cranks past die 33, soms loopt de ketting dan deels over de tabs. Bij aluminium crankstellen kan het niet zoveel kwaad, maar de ketting op carbon is niet zo'n succes.

Geplaatst: 03 apr 2010 23:35
door gijs01
Je moet echt de Angliru of de Mortirolo willen beslechten wil 34-29 je niet helpen. Ik zou dus eerder opteren voor een 29 achter dan een 30 voor

Geplaatst: 04 apr 2010 00:01
door dieseltje
Ik zou opteren voor een paar goede loopschoenen!

Geplaatst: 04 apr 2010 00:42
door gijs01
Of een auto of een motor maar ja, we willen fietsen he