Voor al je afspraakjes

Jan Janssen rijders Forumrit!

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 16 sep 2011 22:30

Alles ligt al klaar. Morgen nog even de bidons vullen en dan op naar Hoogerheide.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 sep 2011 22:39

Veel plezier allemaal. Ik zou bijna jaloers worden dat ik geen "Jan Janssen" heb.

Doe Jan de groeten!

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 17 sep 2011 06:30

Het is zover, we zijn wakker, nog even rustig ontbijten, bakkie koffie en dan richting Jan Janssen. We gaan een mooie dag er van maken.

Voor de thuisblijvers we zullen ene foto verslag maken!

Prettige zaterdag en veel fietsplezier
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

RuudB
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:39
Locatie: Midden Delfland

RuudB 17 sep 2011 08:08

Helaas moet ik me op het laatste moment afmelden voor dit evenement. Ben vanmorgen opgestaan met een keel als schuurpapier en voel me behoorlijk belabberd. Baal er enorm van. Veel plezier allemaal, en ik kijk uit naar het verslag.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 sep 2011 18:08

Ruud beterschap! We hebben met dank aan de familie Janssen en medewerkers een fantastische dag gehad! Morgen een completer verslag.
Nu eerst ijs! Op mijn knie........... 8-)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 sep 2011 18:25

Gooi ik er alvast een verslagje tegenaan. Vanmorgen op het zeer schappelijke tijdstip van kwart over acht met m'n Jan Janssen achterin de auto vertrokken richting Hoogerheide voor deze forumrit.

Afbeelding

Keurig op tijd maar zeker niet als eerste. Er stonden al genoeg fietsen klaar om uitgelaten te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Binnen volgde een hartelijke ontvangst door de familie Janssen en de kennismaking met de andere deelnemers. Altijd weer leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen op zo'n organisatie afkomen. Onder het genot van een bakje koffie en een lekker broodje konden we ons rustig klaarmaken voor de rit. Vanwege de mogelijke regen was besloten om eerst te fietsen en pas later de fabriek te bekijken. Dus even afstemmen wat er ging gebeuren en lekker op pad.

Afbeelding

Ook de route was dik in orde. Rustige wegen en voldoende afwisseling. Uiteraard met een passage langs de Oesterdam.

Afbeelding

Afbeelding

Het tempo was uitstekend. Lekker doorrijden maar wel op een snelheid waarbij het mogelijk was om lekker over fietsen te praten. Verhalen uitwisselen terwijl je in het wiel van een Tour de France winnaar zit. Dat doe ik toch ook niet iedere week.

Afbeelding

Mijn fiets kon op veel waardering rekenen. Leuk dat veel mensen ondanks alle moderne technieken ook nog kunnen genieten van een mooi stalen frame. Jan vond 'm ook erg mooi. Hij is nog altijd een liefhebber van oude frames. We hebben ook nog even over Parijs-Roubaix en materiaal gesproken maar die informatie hou ik nog even bij me voor de editie van 2012. ;)

De terugweg ging door een mooi stuk bos. Prima planning want zo konden we de stevige wind wat ontlopen.

Afbeelding

Afbeelding

De regen bleef op 5 druppels na weg en zo kwamen we voldaan terug bij de fabriek.

Afbeelding

Daar was het tijd om aan de inwendige mens te denken en daar was dan ook alles voor gedaan. Kijk eens wat een verwennerij...

Afbeelding

Afbeelding

In de fabriek hangen veel mooie herinneringen aan vroeger.

Afbeelding

Afbeelding

Met als pronkstuk de fiets waarmee Jan Janssen in de beslisssende tijdrit de gele trui wist te veroveren.

Afbeelding

Na de lunch hebben we nog een rondleiding door de fabriek gehad waar het productieproces te zien is. Leuk omdat je zo een beetje meer gevoel krijgt bij een merkt. Daar heb ik geen foto's gemaakt dus dat blijft een geheim voor de gelukkigen die vandaag aanwezig waren.

Tijdens het afsluitende drankje en de nababbel bleek dat de pret nog altijd niet op was. Zo ontving ik een mooi shirt vanwege deelname met m'n klassieke fiets en was er voor iedereen een gesigneerd boek en een bidon. Net toen ik dacht dat het echt klaar was kreeg ik er nog een setje klassieke bandjes bij dat zeker niet zal misstaan tijdens een volgende editie. :)

Deelnemers en organisatie bedankt voor een geweldige dag. Dikke complimenten, ik heb er van genoten!

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 sep 2011 18:45

Daar wordt een mens weer blij van op een sombere herfstdag! Leuk verslag. Wat voor shirt had je zelf aan? Ik zie iets geels??

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 sep 2011 19:11

Een "new old stock" wollen trui van Santini. Geel met een witte band in het midden en met klassieke zakjes op voor én achterkant. Wellicht dat ik ergens op een foto sta. Anders maak ik vandaag of morgen wel even een foto van het shirt. Is ook prima geschikt voor in Toscane!

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 sep 2011 20:48

Wat een dag!! En dat is heel positief bedoeld! Na een hartelijke ontvangst in Hoogerheide werden wij van een heerlijke bak koffie en zalige broodjes voorzien door mevrouw Janssen. De een na de ander druppel de binnen en na het voorstel rondje werd er een beetje duidelijk wie er achter de nick namen schuil gaan. Na het verzorgen van de inwendige mens werd besloten het programma in verband met de te verwachten regen om te gooien. De kleding werd omgewisseld voor de fietsoutfit en het peloton kwam op gang. Een en twintig mannen gingen onder aanvoeren van Jan jr. (die het trainingskamp prima had doorstaan, hij gaf geen krimp onderweg) over lekker rustige wegen en door een mooi fietsgebied richting de Oesterdam. Na een uurtje hoorden we voor de eerste keer en tevens voor de laatste keer lek!
Ook hier weer goed gastheerschap want Pierre en Jan sr. hadden het klusje in no time geklaard. In een goed tempo werd de rit vervolgd soms met de wind lekker in de rug en ja dan zul je hem ook wel eens vol in het gezicht hebben. Maar eerlijk is eerlijk wij werden volledig uit de wind gezet door de medewerkers van JJ! Jongens nog bedankt! Op de Oesterdam hadden we het eerste stuk de wind in de rug en met een hoog tempo reden wij richting Tholen. Onderweg werd lekker doorgedraaid en zo was het leuk om kennis te maken met de andere Forummers en Menno Grootjans van ons blad Fiets. Ze waren echt van heinde en verre naar Hoogerheide gekomen. Jan sr. ( wat kan die man nog fietsen) genoot zichtbaar van het geheel en van de aanwezige "oude" stalen fietsen. Na Tholen reden we door de beschutte bossen richting Halsteren. Om via een hele mooie route weer aan te komen bij de Jan Janssen fabriek. Was het welkom 's morgens al geweldig, bij terugkomst stonder er schotels klaar met allerlei heerlijkheden en verse koffie! Na het aanvullen van de verloren calorieën en een verfrissende douche werden wij door de fabriek rondgeleid. Hartstikke leuk om te zien hoe het gehele productie proces in elkaar steekt en wat er bij komt kijken! De koek was nog niet op want Jan sr. had na zijn dankwoord voor iedereen een gesigneerd exemplaar van het boek: Jan Janssen vedette op de grens en een bidon. Ingmar kreeg een pluim voor zijn sublieme fiets en daarnaast nog een mooi JJ fietsshirt. Uiteraard ging ons dankwoord naar de familie en medewerkers en werd besloten om er een jaarlijkse feestje van te maken. De deelnemers hebben deze tocht al uitgeroepen tot DE Forumrit van het jaar. Na het zien van de foto's en het lezen van de verslagen kan ik mij voorstellen dat iedereen er volgend jaar bij wil zijn. Dusz.........ik zou maar gauw naar de JJ dealer gaan, de levertijden zouden wel eens kunnen gaan oplopen!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 17 sep 2011 20:54

Ik heb genoten, leuke tocht, prima geregeld, zeer, zeer goede verzorging en gastvrijheid van de Familie Janssen en echt leuk om in de keuken van het familiebedrijf te kijken waar mijn fiets vandaan komt.

Gezellige mensen ontmoet en voor herhaling vatbaar.

Lees ook onderstaande
http://www.fiets.nl/2011/09/17/ceo-aan-het-werk/" onclick="window.open(this.href);return false;

De eigenaar, tour de france winnaar Jan Janssen rijdt gewoon mee en heeft met iedereen een praatje. Geweldig waar kan dat nog!!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 17 sep 2011 21:11

Ook ik heb een fantastische dag gehad.Eerst de hartelijke ontvangst door de familie Janssen en daarna een mooie rit waarbij we geen enkele keer kopwerk hoefden te doen.Klasse van de mannen die op kop hebben gereden.Af en toe kwam even "de patron" naar voren om instructie's te geven,want op een enkeling na (o.a. mijn persoon want ik ben slechthorend)werd er zonder oortje's gereden.Na terugkomst en omkleden was er van alles te eten en drinken om de energie voorraad weer aan te vullen.Wat mij opviel tijdens de rondleiding was het oog voor detail bij de produktie van de fietsen.De kwaliteit is bij Jan Janssen belangrijker dan het besparen van een paar euro.Als ze nu een stalen racefiets in het programma hadden zou ik er direkt een aanschaffen.Maar helaas er stond er maar 1 en die was niet te koop.
Al met al een dag voor herhaling vatbaar.

p.s. Nu vroeg naar bed want morgen weer een Stalen Ros tocht rijden in Thorn om de l'Eroica Gazelle Champion Mondial te testen.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

erikatn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 jan 2006 14:37

erikatn 17 sep 2011 21:16

Een prima (en gelukkig droge fiets-)dag. Voorstelrondje helaas gemist, maar daar komt wellicht nog eens een kans voor.

Een dikke tien voor de gastvrijheid, innerlijke verzorging (dikke pluim voor mevrouw Janssen) en fietstocht. Heren organisatoren ook hartelijk bedankt (Gerard, keurig slotwoord!).

Ingmar, prima foto 's! Moest echt even lachen toen je de camera zonder om te kijken nauwkeurig naar achteren richtte. :)

Plaats reactie