Alles over vakanties op én met de fiets

11 steden fiets tocht

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2020
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 02 jun 2009 21:20

@ GastheerG:

Ik zie dat je in mijn favoriete snackbar bent geweest, de Mangerie in Sneek! :D

Ik heb echt een leuke tocht gehad. Met een vriendin van me in groep 12 gestart.
In het begin lekker rustig aan gedaan, we kwamen Piet Paulusma tegen langs de kant van de weg! Hij had hetzelfde spijkerjasje als vorig jaar aan. Tot aan Bolsward ging alles lekker, maar toen zat die vriendin van me er flink doorheen. Bij Spannenburg is ze afgestapt, wat mij wel ten goede kwam want ik kon eindelijk gas geven! Door het constant in de remmen knijpen kwam ik maar niet in m'n ritme en begon alles pijn te doen...
In Oudemirdum m'n bolletjestrui geshowd; 50 meter voor mij begonnen twee te sprinten en ik haalde ze net in voor de top van het heuveltje wat tot veel hilariteit leidde. Vanaf daar lekker van waaier naar waaier gereden met soms flink wat lui in m'n wiel. Op een gegeven moment werd ik door 2 man ingehaald en ik kon ze niet bijhouden... Op de dijk zit ergens zo'n klimmetje (bij het monument) daar haalde ik ze op souplesse keihard in dus ik was m'n bolletjestrui wel waardig. In Workum op het terras nog een biertje en een beerenburg sinas gedaan met een vriendin van me en de laatste 12 km naar Bolsward toegeknald om m'n medaille op te halen.
Nadat ik gedouched was ben ik m'n ex-vriendin gaan opwachten (zij fietste 'm op haar weduwe) en ben bij haar achterop richting hun auto gefietst. Omdat ik dat niet vond kunnen op een gegeven moment ben ik maar naast haar gaan rennen, ik had energie over ;)
Echt een superdag dus!

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 jun 2009 21:39

[quote="Tommeke14"]
Ik zie dat je in mijn favoriete snackbar bent geweest, de Mangerie in Sneek! :D

[/quote]

Scherp!

awefotografie
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2009 18:59

awefotografie 02 jun 2009 21:42

Op http://www.elfstedenfoto.nl staan nu alle foto's online.

We hebben vandaag wat performance problemen gehad vanwege de drukte, maar blijf het proberen.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 02 jun 2009 21:44

[quote="awefotografie"]Op http://www.elfstedenfoto.nl staan nu alle foto's online.

We hebben vandaag wat performance problemen gehad vanwege de drukte, maar blijf het proberen.[/quote]

bij mij komt er een foutmelding.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2020
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 02 jun 2009 21:49

[quote="BianchiSL3"][quote="Tommeke14"]
Ik zie dat je in mijn favoriete snackbar bent geweest, de Mangerie in Sneek! :D

[/quote]

Scherp![/quote]

Ik heb daar zo vaak na het stappen shoarma gegeten ;)

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 02 jun 2009 22:12

[quote="BianchiSL3"]Ook ik ben weer in Rotterdam aangekomen, vanochtend pas vanuit Friesland vertrokken. Gezellige tocht gereden met Andromeda (Serge), GastheerG (Gerard) en Frans. Na 180km was het beste er wel bij me af, gelukkig zette boven genoemde heren mij de laatste 20km lekker uit de wind, waarvoor dank! Het biertje smaakte dan ook heerlijk, maar dat was al duidelijk op de foto's van Gerard natuurlijk.[/quote]

Rotterdams bolwerk :D ben blij dat jullie genoten hebben van onze 11-stedentocht,
en dat Tjitse een Friese versnapering heeft achter gelaten,geniet er maar lekker van.
En hebben Serge en Gerard nu meer gezien van t dikke strepenland????:rolleye::rolleye:
Sorry dat ik niet bij de finish was maar mijn kleine jongen was helemaal gesloopt
was zo ziek als een hond en wilde zo gauw als mogelijk naar huis,dus wat doe als vader dan ???? juist...............!!!!???
gr van de nepfries:):)

awefotografie
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2009 18:59

awefotografie 02 jun 2009 22:36

Op dit moment is het (gelukkig :) ) nog steeds erg druk op onze site. U kunt dus nog steeds de melding krijgen dat de site bezet is.

U wordt overigens doorgestuurd naar http://www.awefotografie.nl daar staan de foto's.

Excuses voor de problemen.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 02 jun 2009 23:25

Idd mangerie!!! (ras)patatsoarma met mosterd en knoflooksaus dat is een gevoel alsof je in de 7e hemel bent!
Kom er ook eens in de zoveel tijd. Ja ik weet het het is niet goed maar wel verrukkelijk!

Mijn 11 steden zag er als volgt uit:
Om 5.08 moest ik starten. Kwam al veel bekende tegen. Gelijk de snelheid er goed in. Wel met een hoge hartslag 1e stuk gemiddeld met 180. Mijn lichaam houd niet van die vroege ochtend. Eerst groepje van 3 man. En daarna werd hij steeds groter. Voor Harlingen haalde ik al een bekende van me in die een beetje raar stond te kijken want hij had groep 1. Toen dacht ik ook even van dit gaat volgens mij iets sneller dan de toegestane 25 km/h:P Kwam 2 bekende de ploeg tegen. Die rijden altijd wel door dus dacht laat maar gaan. Maar ze liepen niet veel op me uit dus de achtervolging maar ingezet. Met een gangetje van 35 Harlingen binnen. Kwam ik nog 2 bekende van groep 1 tegen die ook vreemd keken:P
Verder heb ik met de 2 ploegmaten gereden. Tot aan de tussenstop in Bolsward. Bij Dokkum trouwens een reep gegeten die echt niet te vreten was ging er van over mijn nek. Voor de rest ging alles ging voorspoedig op nog 1 ding na. We hadden alsnog een mooi tempo en in 1x een gat in de weg die ik niet/ te laat zag. KRAK!! ik denk wat is dit? Naar beetje inspectie was het stuur in 1x gekanteld. Als dat alles is draaien we in Bolsward wel weer aan. Zo gezegd zo gedaan. Daar stonden mn ouders met eten en nieuwe kleding. En mijn persoonlijke fotograaf (mijn oom) die wou graag nog foto's van me schieten. En is mij de rest van de reis gevolgd met de auto. In Sneek hoorde ik dat mijn ploegmaten waarmee ik het eerste deel heb gefietst 5 minuten ''voorsprong'' op me hadden. Dus ik achtervolging maar ingezet. Van Sneek naar IJlst alleen gereden om maar gelijk door de stempelpost in IJlst (thuisfront) te komen. Ging wel lekker totdat de brug van IJlst open stond. Alles voor niks. Alsnog snel door ijlst. Toen hadden de 2 ploegmaten nog 2.30 min ''voorsprong''. Dus ik weer rijden. Er kwam een groep op me inlopen en dacht als ik even rustig aan doe laat ik me straks in die groep zakken. Zo gezegd zo gedaan. Ging lekker. Door jutrijp tot spannenburg dik 40 gemiddeld. En ik zag mijn ploegmaten in de verte. Hartstikke mooi. Alleen vlak voor de brug van Sloten LEK!!! daar begon het drama! Velglint lag fout. KL*TE dus velglint er weer goed in. En nieuwe binnenband en weer rijden. Sloten brug open. Toen kreeg ik minder hoop. Balk de bocht door vloog bijna uit de bocht want was weer lek. Toen vond ik het niet meer leuk. Weer velglint maar op een andere plek. Alles mee behalve velglint. Toen was ik ook door mijn voorraad binnenbandjes heen. Met hulp van de plaatselijke bewoners velglint er in geplakt. en hopen dat het goed ging met het laatste binnenbandje. Dus weer verder rijden. Ging wel aardig maar de ''angst'' dat ik weer lek zou gaan zat er wel in. Gelukkig niet het geval. Op de zeedijk kreeg ik het wel moeilijk omdat ik steeds uit mijn ritme was. En even rustig aangedaan. Toen kwam ik een bekende tegen en ben ik mee tot Bolsward gefietst. 3 uur binnen en dus bij de 1e 400. Al met al toch nog een leuke dag alleen jammer van alle pech. In totaal zijn er zo'n 350 foto's van mij gemaakt:)

Mijn gegevens:
7.50.27 uur. min. sec.
232.8 km
29.6 av
167 av Hartslag
6186 kcal
90 av Cad

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 jun 2009 23:45

[quote="Walter G"]Afdeling Rotterdam en omstreken is nog niet binnen?[/quote]

[quote="GastheerG"]Jawel maar mag ik eerst m´n vrouw gedag zeggen:D

Is me 100% meegevallen en heb wel genoten. Dingen die me opvielen:
Geen overtogen woord tussen de fietsers (1tje dan tegen mij die ineens helemaal naar links kwam en vond dat IK fout was)
Geen overtogen woord/gedrag van de automobilisten! Super
Bizarre hoeveelheid mensen langs het parcours. Tuurlijk was het mooi weer maar toch.
Wachttijd controles is een minpunt[/quote]

Wachttijd controles lijkt mij ook dodelijk voor het ritme, maar sfeer maakt veel goed!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 jun 2009 00:05

64 keer? Dan ga ik volgend jaar ook!;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 jun 2009 00:09

Ik pak de agenda er ook vast bij! :)

Is het er nog van gekomen om de Frysk Hynder te proeven?

Plaats reactie