"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"
Heb de beelden ook vaak terug gekeken ne volgens mij gebeurt het volgende:
Bos zit links achter Impey, heeft meer snelheid en wil er naast/voorbij rijden.
Volgens mij wil hij Impey even aantikken om te laten weten dat hij langszij komt, want hij heeft zijn hand al uitgestoken als hij in beeld komt en nog voordat hij Impey uberhaubt kan aanraken/pakken.
Op dat moment komt Impey naar links en het hek volgens mij iets naar rechts. Dan weet je ook dat het niet meer gaat passen en krijg je een reflex of reactie van het vastpakken van Impey.
Misschien moet Bos nog leren om met de ellebogen elkaar aan te tikken.:rolleye:
Volgens mij wil hij Impey even aantikken om te laten weten dat hij langszij komt, want hij heeft zijn hand al uitgestoken als hij in beeld komt en nog voordat hij Impey uberhaubt kan aanraken/pakken.
Op dat moment komt Impey naar links en het hek volgens mij iets naar rechts. Dan weet je ook dat het niet meer gaat passen en krijg je een reflex of reactie van het vastpakken van Impey.
Volgens mij ook een typisch voorbeeld van: in vertraging ziet het er afschuwelijk uit; maar dat is met zoveel dingen die je in vertraging afspeelt (bijvoorbeeld de enkel van een tenisser die dubbelklapt en vervolgens de wedstrijd kan vervolgen...) Of er opzet in het spel is kun je volgens mij niet afleiden van deze beelden, en moet je afgaan op het woord van de beste man. Ik geloof Bos wel als hij zegt dat er geen opzet in het spel is...
Mellie schreef:Heb de beelden ook vaak terug gekeken ne volgens mij gebeurt het volgende:
Geloven jullie echt allemaal dat er 1 wielrenner is die bij goedbedoeld aantikken dat op de schouder doet, zo'n beetje als je iemand in de bioscoopzaal voor jou op de schouder aantikt... komaan, je hand ter hoogte van een schouder en dan nog dat truitje vastnemen, dat praat je niet goed!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:Mellie schreef:Heb de beelden ook vaak terug gekeken ne volgens mij gebeurt het volgende:
Geloven jullie echt allemaal dat er 1 wielrenner is die bij goedbedoeld aantikken dat op de schouder doet, zo'n beetje als je iemand in de bioscoopzaal voor jou op de schouder aantikt... komaan, je hand ter hoogte van een schouder en dan nog dat truitje vastnemen, dat praat je niet goed!
Je hebt misschien gelijk, maar kan me niet voorstellen dat je als prof meters van te voren je hand uitsteekt om eens iemand lekker in de kraag te vatten...
Je ziet toch ook nog wel geregeld dat renners elkaar effe aantikken, of niet? Niet altijd op schouderhoogte, maar het is een manier....
-
- Forum-lid
ik weet het niet...opzet?.
hij weet donders goed,als ze allebij onderuit gaan,gaan ze goed op dr bek/gezicht.
dan kan je toch niet lekker vinden.
als je de beelden 100X bekijkt zou je in eerste instantie denken aan opzet.
ik vind het best lastig om er een goed oordeel aan te kunnen geven.zo van bovenaf.lastig.
mocht het echt opzet wezen...straffen dat zeker,al ben ik nog zo Fan van hem.
hij weet donders goed,als ze allebij onderuit gaan,gaan ze goed op dr bek/gezicht.
dan kan je toch niet lekker vinden.
als je de beelden 100X bekijkt zou je in eerste instantie denken aan opzet.
ik vind het best lastig om er een goed oordeel aan te kunnen geven.zo van bovenaf.lastig.
mocht het echt opzet wezen...straffen dat zeker,al ben ik nog zo Fan van hem.
Colnago Olympic Master lovert.
heb dr zin in!.
heb dr zin in!.
-
- Forum-lid
Hij zal niet vooraf denken 'laat ik die Impey is even tegen de grond aan trekken en zelf meegaan in de val'. Dat geloof ik ook niet.
Maar hij lost het probleem toch gewoon helemaal verkeerd op? Handen in de beugels houden, als je er echt niet meer door kan je sprint afbreken en einde verhaal. Dan was hij misschien ook wel gevallen maar nu is het drama veel groter. De hele wielerwereld valt over hem heen en met een beetje pech eindigt het voor zo'n Impey echt nog heel wat minder prettig.
Het zal niet allemaal zijn schuld zijn. De oorzaak van de val ligt misschien ook niet bij hem. Maar wat hij doet kan naar mijn mening echt niet. Een harde les en ik ben ook geneigd te zeggen dat de UCI er wel iets mee zou moeten doen. Al is dat laatste een gevoelskwestie. Ik heb geen idee wat betreft de regelgeving.
Maar hij lost het probleem toch gewoon helemaal verkeerd op? Handen in de beugels houden, als je er echt niet meer door kan je sprint afbreken en einde verhaal. Dan was hij misschien ook wel gevallen maar nu is het drama veel groter. De hele wielerwereld valt over hem heen en met een beetje pech eindigt het voor zo'n Impey echt nog heel wat minder prettig.
Het zal niet allemaal zijn schuld zijn. De oorzaak van de val ligt misschien ook niet bij hem. Maar wat hij doet kan naar mijn mening echt niet. Een harde les en ik ben ook geneigd te zeggen dat de UCI er wel iets mee zou moeten doen. Al is dat laatste een gevoelskwestie. Ik heb geen idee wat betreft de regelgeving.
-
- Forum-lid
Het is naar mijn idee onmogelijk om iemand te beschuldigen na het zien van de beelden.. zoals ieder heb ik de beelden ook 10x opnieuw bekeken, maar met 60km/h trek je niet iemand zomaar aan de kant.. wat er precies is gebeurd dat is moeilijk te zeggen voor iedereen.
aan de andere kant, je hoort in de sprint beide handjes aan het stuur te houden..
mijn conclusie (mening)
Straf: schorsing zolang onze blesseerde vriend niet koerst, theo ook niet.
aan de andere kant, je hoort in de sprint beide handjes aan het stuur te houden..
mijn conclusie (mening)
Straf: schorsing zolang onze blesseerde vriend niet koerst, theo ook niet.
-
- Forum-lid
wivo_6 schreef:Spurten doe je onderin de beugel en als je vast komt te zitten dan grijp je aan die hendeltjes aan je stuur (je remmen dus), breek je je spurt maar af en volgende keer meer geluk.
En dat is dus precies wat de topsprinters niet doen. Die proberen er op alle mogelijke manieren uit te komen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Een zeer betreurenswaardige situatie, ik zou niet graag in de schoenen van Theo staan op dit moment. Het is inderdaad een lastig verhaal want waarom zou je je handen van het stuur halen, maar het is onmogelijk te zien wat exact gebeurt. Het is begrijpelijk dat Impey furieus is maar zijn reactie klinkt onwaarschijnlijk.
"Het is duidelijk te zien dat hij mij opzettelijk van de fiets trok. Hij verdient het niet om nog langer deel uit te maken van het peloton"
Voor zover ik weet heeft Theo tot op heden geen andere gevaarlijke dingen laten zien in de sprints en hij heeft er geen enkel belang bij om Impey ten val te brengen. Helaas heeft hij zijn arm van z'n stuur gehaald, anders was er waarschijnlijk dezelfde valpartij geweest, want het hek ontwijken was onmogelijk voor hem.
Verder begrijp ik ook niet dat Armstrong zich hier over uitlaat, op basis van de onduidelijke beelden. Na Parijs-Nice liet hij zich ook al uit over Contador wat hij ook beter achterwege had kunnen laten.
"Het is duidelijk te zien dat hij mij opzettelijk van de fiets trok. Hij verdient het niet om nog langer deel uit te maken van het peloton"
Voor zover ik weet heeft Theo tot op heden geen andere gevaarlijke dingen laten zien in de sprints en hij heeft er geen enkel belang bij om Impey ten val te brengen. Helaas heeft hij zijn arm van z'n stuur gehaald, anders was er waarschijnlijk dezelfde valpartij geweest, want het hek ontwijken was onmogelijk voor hem.
Verder begrijp ik ook niet dat Armstrong zich hier over uitlaat, op basis van de onduidelijke beelden. Na Parijs-Nice liet hij zich ook al uit over Contador wat hij ook beter achterwege had kunnen laten.